MS Windows
briani 27239
Filen NTLDR mangler
Fra : Erik

Dato : 01-12-10 14:26

Jeg kører Windows 7 samt XP på hver sin partition. - Det har ellers fungeret
godt, men jeg er vist kommet til at markere partitionen med XP som aktiv,
hvorefter jeg ikke kan boote computeren op. Hver gang får jeg meddelelsen
"NTLDR mangler". - Jeg har så prøvet at sætte min Windows-DVD i drevet og
starte derfra, men så får jeg meddelelsen "operativsystemet kunne ikke
indlæses". - Jeg er således fuldstændig låst fast og kan ikke komme
idere. - Jeg har googlet problemet og kan se, at der er rigtig mange, der
har haft samme problem, men nogen egentlig løsning kan jeg ikke finde.
Er der nogen i gruppen, der har løsningen?
Mvh
Erik

Fra : Bent E.

Dato : 01-12-10 14:55

Erik wrote:
> [...]
> har haft samme problem, men nogen egentlig løsning kan jeg ikke finde.
> Er der nogen i gruppen, der har løsningen?

Hej Erik.
Har selv haft problemet engang, men har pt. glemt alt om det.
Men prøv at se på denne URL.
Der er flere alternative løsnigsforslag.

http://www.bestpricecomputers.ltd.uk/freehelp/ntldr_missing.htm

Good luck
Bent E.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-12-10 15:16

Den 01-12-10 14:25, Erik skrev:
> [...]
> googlet problemet og kan se, at der er rigtig mange, der har
> haft samme problem, men nogen egentlig løsning kan jeg ikke

Jeg har ikke en ntldr-fil i min Windows 7 64-bit. Men det er
måske heller ikke det, du mener?
Men jeg er engang kommet til at slette filen på en Windows
XP drev, og så kan man ganske rigtigt ikke boote drevet.
Jeg havde heldigvis en backup af drevet, og det var nok at
kopiere ntldr ind, så kørte det straks igen.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Erik

Dato : 01-12-10 22:33

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> Venligst - Heine B. Svendsen
> Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Tak for svarene. - Jeg har fået løst problemet, men der måtte desværre en
nyinstallation af Windows til. Heldigvis havde jeg en meget afgrænset
partition med operativsystemet, så alt det øvrige blev forskånet.
Oprindelig ville den ikke indlæse fra DVD-skiven, men jeg havde læst, at man
skulle være meget hurtig på tasterne efter boot. når man skulle taste en
tast for at vælge DVD-drevet, så jeg var over den som en høg - og så gik
det.
Mvh
Erik

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-12-10 00:02

Den 01-12-2010 22:33, Erik skrev:
> man skulle være meget hurtig på tasterne efter boot. når man skulle
> taste en tast for at vælge DVD-drevet, så jeg var over den som en høg -
> og så gik det.

Jeg antager at du overså de reperationsfunktioner du har på windows 7
DVD'en? Her kan man nemlig reparere boot processen, og jeg har et par
mærkelige boot problemer blot ved at bede den reparere opstarten. :)

- Chano Andersen

Fra : Pico

Dato : 02-12-10 01:01

> [...]
> man skulle være meget hurtig på tasterne efter boot. når man skulle
> taste en tast for at vælge DVD-drevet, så jeg var over den som en høg -
En anden gang kan du evt.. bruge nedenstående.

Når Windows ikke starter, men i stedet fortæller dig, at du mangler
NTLDR, er der håb forude.
Du skal blot indsætte din installations-cd og genstarte pc'en.
Tryk F10, når installationsprogrammet starter.
Tast herefter C for at komme ind i konsollen.
Skriv "fixboot c:", og tast Enter.
Nu kan du fjerne cd-rommen og genstarte igen igen.

Du kan evt. sætte dvd/cd drevet som første boot i Bios, så behøver du
ikke være så hurtig

--
MVH
Pico

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-12-10 01:05

Den 02-12-2010 01:00, Pico skrev:
> Når Windows ikke starter, men i stedet fortæller dig, at du mangler
> NTLDR, er der håb forude.
> Du skal blot indsætte din installations-cd og genstarte pc'en.
> Tryk F10, når installationsprogrammet starter.

Det er lavet meget smartere allerede fra Vista, med et grafisk værktøj i
installationsprocessen, hvor man kan vælge at løse problemer med
opstart. Det er et "link" i bunden af dialogen hvor man også kan trykke
"Installer" lige efter valg af sprog.

- Chano Andersen