MS Windows
briani 27239
Ingen FTP
Fra : Abricosicus

Dato : 30-11-10 14:31

Hej !

En kablet og en trådløs pc(XP) er på samme router.
Begge kan gå på nettet og hente post.

Men det er umuligt at få et FTP-program til at virke, og der er også
problemer med at sende post.

Jeg kan også kikke med ved hjælp af TeamViewer.

Hvad kan der være galt ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-11-10 15:05

Abricosicus <abricosicus@hotmail.com> crashed Echelon writing

> En kablet og en trådløs pc(XP) er på samme router.
> Begge kan gå på nettet og hente post.
>
> Men det er umuligt at få et FTP-program til at virke, og der er også
> problemer med at sende post.

Hvad er det du præcist ikke kan med FTP?

Host en FTP server så er det manglende portfordwarding og allow i evt.
firewall.

Køre en FTP klient og forbinde til en server på nettet bør virke med de
fleste almindelige SOHO routere.

Angående afsendelse af post, bruger du måske forkert SMTP server og/eller
forkerte SMTP indstillinger (SMTP serveren kræver måske authentication)

--
Bjarke Andersen

Fra : Abricosicus

Dato : 30-11-10 16:01

> [...]
>
> Angående afsendelse af post, bruger du måske forkert SMTP server og/eller
> forkerte SMTP indstillinger (SMTP serveren kræver måske authentication)

Hej igen !

I CoreFTP og FTP-drive kommer der en meddelelse om, at forbindelsen ikke
kan etableres.

Det har fungeret fint til for en uges tid siden.
Og mig bekendt er der ikke nogen, der har rørt ved routeropsætningen.
Forbindelsen er via TDC.

Og så lige et naivt spørgsmål:

Hvis én mailkonto kan sende gennem en SMTP-server, burde andre mailkonti
på samme pc ikke også kunne bruge den samme server ?

mvh

Abricosicus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-11-10 16:08

Abricosicus skrev:

> Hvis én mailkonto kan sende gennem en SMTP-server, burde andre
> mailkonti på samme pc ikke også kunne bruge den samme server ?

Det kommer an på hilken udbyder det er

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Abricosicus

Dato : 30-11-10 16:44

Den 30-11-2010 16:08, Ivan V. Klattrup skrev:

> Det kommer an på hilken udbyder det er

I det aktuelle tilfælde er det en mailadresse hos TDC, som også er
internetudbyderen og en mailadresse til til et eget domæne, der er
hosted hos one.com.

mvh

Abricosicus

Fra : Henning

Dato : 30-11-10 18:18

>I det aktuelle tilfælde er det en mailadresse hos TDC, som også er
>internetudbyderen og en mailadresse til til et eget domæne, der er
>hosted hos one.com.

Nej. TDC har, for at undgå spam, spærret for port 25, så du kun kan
bruge TDC's smtp-server.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-11-10 20:08

Abricosicus frembragte:

> I det aktuelle tilfælde er det en mailadresse hos TDC, som også er
> internetudbyderen og en mailadresse til til et eget domæne, der er hosted hos
> one.com.

Du skal vist bruge one.com's SMTP-server
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]