iPad er officielt kommet til Danmark!
Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 02:06

Her over midnat, hvor det er blevet tirsdag, reklamerer de alle sammen
(Fona, Eplehuset, Humac, Elgiganten) for iPad. Den er kommet officielt
til Danmark. Nu mangler vi bare, at Apple Store bliver opdateret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 08:25

> Her over midnat, hvor det er blevet tirsdag, reklamerer de alle sammen
> (Fona, Eplehuset, Humac, Elgiganten) for iPad. Den er kommet officielt
> til Danmark. Nu mangler vi bare, at Apple Store bliver opdateret.

"our long national nightmare is over..."

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 08:27

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Her over midnat, hvor det er blevet tirsdag, reklamerer de alle sammen
> (Fona, Eplehuset, Humac, Elgiganten) for iPad. Den er kommet officielt
> til Danmark. Nu mangler vi bare, at Apple Store bliver opdateret.

Og den mindste til 3800 bobs. Det er da ok :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 08:40

nospam0002+20101130@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130)
writes:

> Og den mindste til 3800 bobs. Det er da ok :)

Expert har den også. Sådan en har vi her i byen - en god anledning til
at støtte hvis de HAR den :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 10:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130 <nospam0002+20101130@gmail.com> wrote:

> nospam0002+20101130@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130)

> Expert har den også. Sådan en har vi her i byen - en god anledning til
> at støtte hvis de HAR den :)

Sjovt nok er den ikke kommet på Apple Store på nettet i skrivende stund.
Det lader til, at Apple synes, det er en større nyhed, at Beatles er
kommet på iTunes Music Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 10:57

> Sjovt nok er den ikke kommet på Apple Store på nettet i skrivende stund.
> Det lader til, at Apple synes, det er en større nyhed, at Beatles er
> kommet på iTunes Music Store.

de er ikke stået op i Cupertino endnu ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 11:45

> de er ikke stået op i Cupertino endnu ...

Nu er det kommet på forsiden, men kun som en lille historie. Det er
stadig Beatles, der fylder hovedbilledet. Apple Store nævner dog ikke
iPad endnu, så man skal købe den i en butik.

<http://www.apple.com/dk/ipad/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 11:47

> [...]
> Beatles, der fylder hovedbilledet. Apple Store nævner dog ikke iPad endnu,

Det er en simpel måde at begrænse adgangen til et produkt som de i
forvejen ikke kan producere i tilstrækkelige mængder til at efterkomme
efterspørgslen ...

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 30-11-10 21:00

On 30/11/10 11.47, Thomas von Hassel wrote:

> Det er en simpel måde at begrænse adgangen til et produkt som de i
> forvejen ikke kan producere i tilstrækkelige mængder til at efterkomme
> efterspørgslen ...

Ifgl. Berlingske så har efterspørgslen vist været begrænset. Nul kunder
foran Fona på strøget og en enkelt i en Apple butik.

Det virker som om at Apples hype kampagne godt nok har skaffet megen
omtale, men at luften er sevet ud af ballonen på kort tid.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 21:36

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
>
> Det virker som om at Apples hype kampagne godt nok har skaffet megen
> omtale, men at luften er sevet ud af ballonen på kort tid.

hvliken hype kampagne ?

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 01-12-10 01:28

On 30/11/10 21.35, Thomas von Hassel wrote:

> hvliken hype kampagne ?

De tilfældige artikler der er i rigtig mange netmedier+aviser som
omhandler lanceringen, herunder historierne om at der kun er et vist
antal osv.

Selv den med at en annonce kom i en avis en dag for tidligt kan sagtens
være arrangeret, det er ligesom når Tuborg laver historier om deres
julebryg.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-10 10:41

> [...]

> De tilfældige artikler der er i rigtig mange netmedier+aviser som
> omhandler lanceringen, herunder historierne om at der kun er et vist

Det er jo bare medierne der har luret at hvis de skriver om Apple så får
de en masse klik == en masse annoncevisninger ..

> Selv den med at en annonce kom i en avis en dag for tidligt kan sagtens
> være arrangeret, det er ligesom når Tuborg laver historier om deres
> julebryg.

næppe ... Apple opererer ikke på den måde.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 12:40

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det lader til, at Apple synes, det er en større nyhed, at Beatles er
> kommet på iTunes Music Store.

I betragtning af hvor meget bøvl de to Apple'er har haft med hinanden i
tidens løb, er det nok også rigtigt.

Her er det jo bare et beskedent periferimarked de omsider har haft tid
til at tage sig af.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 21:56

writes:

> Ifgl. Berlingske så har efterspørgslen vist været begrænset. Nul
> kunder foran Fona på strøget og en enkelt i en Apple butik.

Der har jo ikke rigtigt været annonceret hvornår de kom. Herudover er
den generelle holdning vist at butikkerne gerne vil sælge, men de ikke
har på lager. Så gider man jo ikke.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 22:02

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130 <nospam0002+20101130@gmail.com> wrote:

> Der har jo ikke rigtigt været annonceret hvornår de kom.

Det har været lidt oppe i mainstream media, men ellers ikke ...

Apple har jo ikke engang selv lavet noget blæst omkring det ..

> Herudover er
> den generelle holdning vist at butikkerne gerne vil sælge, men de ikke
> har på lager. Så gider man jo ikke.

Den er jo heller ikke "ny" mere .. de fleste har jo hørt om den, set
video og billeder og tror de ved hvad det er ... så er der nok ikke så
meget "rush" på ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-12-10 00:36

> Det har været lidt oppe i mainstream media, men ellers ikke ...
>
> Apple har jo ikke engang selv lavet noget blæst omkring det ..

Det er heller ikke let for firmaerne bag produkterne. Jeg læste engang
om lancering af spillekonsoller, hvor mange journalister havde kaldt en
konsol for et flop, for den var ikke blevet revet væk. Som der stod i
artiklen, var det nærmest umuligt at gøre folk tilfredse. Hvis der ikke
er produkter nok, brokker folk sig, fordi de ikke kan få det. Sørger
producenten så for, at der er produkter nok, kalder folk det for et
flop. Ligegyldigt hvad man gør, er det forkert.

> Den er jo heller ikke "ny" mere .. de fleste har jo hørt om den, set
> video og billeder og tror de ved hvad det er ... så er der nok ikke så
> meget "rush" på ..

De mest fanatiske har nok allerede fået en iPad. Ellers bestemmer det
lille danske marked jo ikke, hvor stor en succes et produkt er. Jeg
mener da, at iPad sælger ganske godt verden over. Endelig er den største
succes jo ikke den, der bliver revet ned af hylderne den første dag, men
derimod den der kan holde et godt salg gennem længere tid. Her har Apple
vist vist med iPod og iPhone, at det kan de godt finde ud af.
--
Henrik Münster
Esbjerg