MS Windows
briani 27239
Mystisk problem
Fra : Göran Wennerström

Dato : 29-11-10 22:20

Hej.

Jeg roder lige med en pc' er der må varme op for at starte.

Når jeg trykker på tænd knappen ser jeg dioderne på dvd og cd dreverne
blinke, så sker det intet mere. Om jeg så lader den stå kørende i 10 min. og
så slukker strømkontakten og tænder igen med det samme, ja så starter den op
som den skal. Er der er godt bud på hvad det kan være galt?

Den fryser også nogle gange, når den har noget at lave, men ikke efter noget
fast system.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 29-11-10 23:08

"Göran Wennerström" <gw@olivant.fo> skrev i meddelelsen news:4cf418df$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> på hvad det kan være galt?
>
> Den fryser også nogle gange, når den har noget at lave, men ikke efter noget fast system.

Strømforsyningen

Fra : Torben

Dato : 29-11-10 23:09

> [...]
> den op som den skal. Er der er godt bud på hvad det kan være galt?
>
> Den fryser også nogle gange, når den har noget at lave, men ikke efter

Havde næsten samme symptomer på min Medion 8820, det viste sig at min 300
wattts strømforsyning ikke kunne trække mine 4 hd'er. Når jeg koblede en af
dem fra startede den fint, men kunne ikke boote da det var bootdrevet jeg
tog fra. Efter at have sat den til igen startede den fint, så det virkede
som om den lige skulle "varmes op" før den kunne trække det hele
Kører nu med en ny 650 Watts PSU.

--
Torben

Fra : JBH

Dato : 30-11-10 00:28

"Göran Wennerström" <gw@olivant.fo> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så slukker strømkontakten og tænder igen med det samme, ja så starter
> den op som den skal. Er der er godt bud på hvad det kan være galt?

Defekt strømforsyning eller defekte elektrolytter på bundkortet (Se om de er
revnet/bulet i toppen )

mvh
JBH

Fra : Göran Wennerström

Dato : 02-12-10 00:19

>"JBH" skrev

>Defekt strømforsyning eller defekte elektrolytter på bundkortet (Se om de
>er
revnet/bulet i toppen )

Hej igen.

Tak for svar.

Defekt strømforsyning.

Fra : Max

Dato : 30-11-10 00:44

Hej Göran

> [...]
> min. og så slukker strømkontakten og tænder igen med det samme, ja så
> starter den op som den skal. Er der er godt bud på hvad det kan være

Jeg har lige haft en PC med nogle lignende symptomer. Det viste sig
at en af de clips der holdt CPU køleren på plads var smuttet ud af
hullet. Efter at køleren belv sat ordentlig på igen, ja der forsvandt
alle problemerne.

Max