MS Windows
briani 27239
Kopiere harddisk
Fra : ABJ

Dato : 29-11-10 18:57

Jeg har en PC med en støjende harddisk, den har haft denne lyd siden den var
ny, så jeg tror ikke den er ved at stå af, men vil gerne udskifte den.

Det er en 500 GB SATA disk, den nye er en 2 TB SATA, kan jeg med værktøjer i
Vista kopiere alt fra den gamle til den nye så den er kan køre som eneste
harddisk?

Hilsen Aksel

Fra : Mcwm

Dato : 29-11-10 20:48

Den 29-11-2010 18:56, ABJ skrev:
> [...]
>
> Det er en 500 GB SATA disk, den nye er en 2 TB SATA, kan jeg med
> værktøjer i Vista kopiere alt fra den gamle til den nye så den er kan

Nej, du skal bruge en eller anden form for kloningsværktøj. Det kunne fx
være acronis. Har du en WD disk som den ene, kan programmet hentes
gratis på deres hjemmeside.

www.acronis.com

Venligst
Mcwm

Fra : A Bruun

Dato : 30-11-10 11:51

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> [...]
> være acronis. Har du en WD disk som den ene, kan programmet hentes gratis

Hvad er en WD - disk ?

AB

Fra : Mcwm

Dato : 30-11-10 12:03

Den 30-11-2010 11:50, A Bruun skrev:
> Hvad er en WD - disk ?

Western Digital Harddisk

http://www.wdc.com/

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 30-11-10 12:05

Den 30-11-2010 11:50, A Bruun skrev:
> Hvad er en WD - disk ?

Du får lige en direkte link til WD Acronis

http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?swid=119&wdc_lang=en

Venligst
Mcwm

Fra : Thore

Dato : 30-11-10 12:47

On Tue, 30 Nov 2010 11:50:34 +0100, "A Bruun" <a.bruun@tiscali.dk>
wrote:

> "Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

>Hvad er en WD - disk ?
>
>AB

Det samme som en WDWD ...
Western Digital Winchester Drive..:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : ABJ

Dato : 01-12-10 21:40

> [...]
> være acronis. Har du en WD disk som den ene, kan programmet hentes gratis

Acronis trial version indeholder tilsyneladende ikke clone muligheden.

Fra : Mcwm

Dato : 01-12-10 22:53

Den 01-12-2010 21:39, ABJ skrev:
> Acronis trial version indeholder tilsyneladende ikke clone muligheden.

Som tidligere skrevet, hvis du har en Western Digital Harddisk, så er
det et gratis program du kan hente herfra;

Fra : K.A.Hansen

Dato : 02-12-10 10:38

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen

> Acronis trial version indeholder tilsyneladende ikke clone
> muligheden.
Programmet kan også hentes fra Seagate, hvis du har en Seagate
eller Maxtor disk

mvh
kaj

Fra : Rado

Dato : 29-11-10 22:43

On Mon, 29 Nov 2010 18:56:40 +0100, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>Vista kopiere alt fra den gamle til den nye så den er kan køre som eneste

Ellers kan den her (gratis):

http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : A Bruun

Dato : 30-11-10 10:47

Et spørgsmål i samme boldgade. Kan man, med f.eks. Total Command, hvor de
skjulte filer gøres synlige, kopierer C-drevet over på en ny formateret HD
og derefter buge denne som C-drev, altså med styresystem o.s.v.

AB

Fra : Ole C

Dato : 30-11-10 10:52

A Bruun skrev blandt andet:

> [...]
> hvor de skjulte filer gøres synlige, kopierer C-drevet over på en ny
> formateret HD og derefter buge denne som C-drev, altså med

Nej, der skal bruges et klonings-program.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-10 01:46

Ole C skrev:

> Nej, der skal bruges et klonings-program.

Ja, for en kopi lægger filerne hvor der nu lige er plads. Men
systemet kræver at nogle af dem ligger på ganske bestemte
pladser.

--
Bertel

Fra : ABJ

Dato : 01-12-10 10:26

Tak for jeres råd, jeg havde oprindeligt tænkt mig at bruge Ghost, men den
udgave jeg har 2003 kan ikke genkende SATA drev.

Hilsen Aksel

Fra : Ole C

Dato : 01-12-10 11:34

ABJ skrev blandt andet:

> Tak for jeres råd, jeg havde oprindeligt tænkt mig at bruge Ghost,
> men den udgave jeg har 2003 kan ikke genkende SATA drev.

Der er efterhånden mange gratis programmer til den slags.
Et af dem er:
http://www.easeus.com/disk-copy/
eller:
http://www.pcinspector.de/CloneMaxx/info.htm?language=1
osv....

--
vh
Ole C

Fra : ABJ

Dato : 02-12-10 01:06

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er efterhånden mange gratis programmer til den slags.
> [...]

Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg har clonet med Easus Todo Backup, den kopierer direkte til samme
partitionsstørrelse, derefter har jeg ændret partitioner med Easus Partition
Master, det virker fint.

Hilsen Aksel