e-bøger
Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-11-10 20:36

Da jeg for tiden er nedlagt i en hospitalsseng (dog med MacBook), har
jeg god tid til at læse, og jeg vil høre (da jeg er ret ny på den
front), om der er nogen her, der har et link til gode sider med gratis
downloads af e-bøger.

Har Googlet lidt, men synes ikke rigtig det er lykkedes mig at finde
noget, så ...

På forhånd tak,
Hans

Fra : Niels

Dato : 29-11-10 12:56

On Nov 29, 8:35 pm, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> [...]
> downloads af e-b ger.
>
> Har Googlet lidt, men synes ikke rigtig det er lykkedes mig at finde

Prøv her:
http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page

--
Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-11-10 21:30

Niels wrote:

> Prøv her:
> http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page

De har, - såvidt jeg kan se, - ingen danske titler...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 21:35

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> De har, - såvidt jeg kan se, - ingen danske titler...

nej, som du måske kan se så er det alt sammen bøger hvis copyrigt status
er udløbet i USA ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-11-10 00:44

Thomas von Hassel wrote:

> nej, som du måske kan se så er det alt sammen bøger hvis copyrigt status
> er udløbet i USA ....

Der findes lignende sider med udelukkende lydbøger også på dansk, som er
til gratis download. - Fx. fandt jeg den gamle originale danske
oversættelse af 'Fem Mand i Ballon' til gratis download. Men e-bøger på
dansk findes der næsten intet endnu.

Jeg véd, at Gyldendal arbejder nu på at få samtlige deres udgivelser ud
i både alm. bogform, lydbøger og e-bøger i både PDF og Kindle, og de er
ved at udvikle en iPhone/iPad app, som skulle være klar inden jul, hvis
den ikke allerede er kommet. - Og at de satser på, at prisen vil være
den samme uanset medietype.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-11-10 21:22

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> downloads af e-bøger.
>
> Har Googlet lidt, men synes ikke rigtig det er lykkedes mig at finde

Hm, du kan prøve, om du kan få lov til at låne på Nota - tidl. DBB,
Danmarks Blindebibliotek, men jeg kender ikke deres politik vedr.
e-bøger - udover, at de kan bestilles gennem folkebibliotekerne på samme
måde som lydbøger nu kan.

http://www.nota.nu/

Her lidt mere specifikt om e-bøger
http://www.nota.nu/search/node/e-b%C3%B8ger

God bedring!

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 21:35

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> [...]
> jeg god tid til at læse, og jeg vil høre (da jeg er ret ny på den
> front), om der er nogen her, der har et link til gode sider med gratis

Hvad er din smag og hvor pænt skal det være?

runeberg.org har en del nordisk som ren tekst hvis den slags frister.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-11-10 22:21

Den 29/11/10 21.34, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101129 skrev:
> Hvad er din smag og hvor pænt skal det være?
>
> runeberg.org har en del nordisk som ren tekst hvis den slags frister.

Jeg har ikke noget speciel krav om hvor pænt det skal være.
Angående min smag er den ret bred, dvs skøn- & faglitteratur og essays
debatbøger o.l.

Hans

Fra : Niels

Dato : 29-11-10 13:40

On Nov 29, 9:29 pm, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:

> De har, - såvidt jeg kan se, - ingen danske titler...

Det var heller ikke et krav, som Hans stillede. Men ikke desto mindre
kan man søge på "Language" under "Advanced":

http://www.gutenberg.org/browse/languages/da

--
Niels

Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-11-10 22:17

Den 29/11/10 21.39, Niels skrev:

> Det var heller ikke et krav, som Hans stillede. Men ikke desto mindre
> kan man søge på "Language" under "Advanced":

> [...]

Tak skal du have. Det er i den retning, så her at noget at gå i gang med.
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-11-10 00:56

Niels wrote:

> Det var heller ikke et krav, som Hans stillede. Men ikke desto mindre
> kan man søge på "Language" under "Advanced":
>
> http://www.gutenberg.org/browse/languages/da

Hm, jeg véd ikke hvorfor, de ikke dukkede op, da jeg søgte efter danske
titler...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-11-10 22:22

Den 29/11/10 20.35, Hans Houmøller skrev:

Foreløbig tak for jeres hurtige, brugbare svar. Jeg vil ile videre med
at prøve med nedhentning fra de anviste links!

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 22:37

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Jeg har ikke noget speciel krav om hvor pænt det skal være.

Du kan vist låne bøger i epub formatet på dit lokale bibliotek? Så
skulle der være frit valg fra alle hylder. Jeg mener at have hørt at fx
Roskilde Bibliotek har muligheden. Det Kongelige Bibliotek har på
http://www.kb.dk/da/kub/materialer/boeger/eboeger/index.html

> Angående min smag er den ret bred, dvs skøn- & faglitteratur og essays
> debatbøger o.l.

Jeg kan også anbefale diverse podcasts hvis du gerne vil hvile øjnene.
DR har en del gode - både lydbøger og diverse serier.

Fra : Erik Dan

Dato : 30-11-10 02:11

--------------------------
http://www.estrup.org/cms/?mod=front

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-11-10 15:39

Den 30/11/10 02.11, Erik Dan skrev:

> --------------------------
> http://www.estrup.org/cms/?mod=front

Tak som byder, men desværre er linket netop et af dem, jeg fandt. Der er
for øvrigt mange gode ting på det.
Hans

Fra : Glenn

Dato : 11-12-10 00:27

On 29 Nov., 20:35, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> [...]
> downloads af e-bøger.
>
> Har Googlet lidt, men synes ikke rigtig det er lykkedes mig at finde

Hej Hans

Kig på:

http://da.wikipedia.org/wiki/E-bog#Gratis_e-b.C3.B8ger

Fra : Glenn

Dato : 11-12-10 00:30

On 11 Dec., 08:27, Glenn <glenn2...@gmail.com> wrote:

> Hej Hans
>
> Kig på:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/E-bog#Gratis_e-b.C3.B8ger

Hej Hans

F.eks.:
http://www.gutenberg.org/browse/authors/m#a4518

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 12-12-10 17:52

Glenn <glenn2233@gmail.com> wrote:
> [...]
Hvis du er bruger af dit lokale bibliotek kan du låne ebøger i 30 dage.
Du skal være registreret bruger på biblioteket. Så er det bare at
downloade. Du kan også streame lydbøger ikke downloade til mac.
jespero