Saboterer Apple Flash?
Fra : Lyrik

Dato : 29-11-10 08:00

Både jeg selv og min kone er begyndt at erfare at "Safari" pludselig
"fryser" midt i en flash-operation. Det kan være en "Wupti-side" hvor
man vil vide mere om en film og den åbner et vindue. Det kan også være
en betaling på "cdon.com" hvor man trykker på betaling, men hvor
boksen med kreditkortoplysninger slet ikke åbner. Browseren står i
"frosset" og kan ikke aktiveres på nogen måde!

Jeg har lige afinstalleret "Safari" efter at have oplevet
"Forfrysninger" gentagne gange. Betalingsforløbet gik iøvrigt igennem
efter at have gentaget det i "Firefox"

Har det noget at gøre med Steve Jobs crusade mod Adobe Flash?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 16:04

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> efter at have gentaget det i "Firefox"
>
> Har det noget at gøre med Steve Jobs crusade mod Adobe Flash?

nej ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-10 08:10

On 29 Nov., 16:03, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> nej ...
>
> /thomas

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Dit svar kan jeg ikke bruge til noget. Kunne du ikke lade være med at
skrive svar når du intet har at bidrage med?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 16:23

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Dit svar kan jeg ikke bruge til noget. Kunne du ikke lade være med at
> skrive svar når du intet har at bidrage med?

Jeg kan godt skrive det med flere ord: Nej, det har ikke noget med Steve
Jobs at gøre ... det handler om at Flash er ustabil ... ikke bare på mac

Bortset fra det bliver der da ikke brugt flash direkte ifbm. CDON.com's
checkud procedure ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 16:30

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Dit svar kan jeg ikke bruge til noget. Kunne du ikke lade være med at
> skrive svar når du intet har at bidrage med?

"Nej" er så vidt jeg kan se et fuldgyldigt svar på dit spørgsmål.

Fra : Henrik 8600

Dato : 29-11-10 20:12

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20101129" <nospam0002+20101129@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m2d3pojggh.fsf@gmail.com...

> "Nej" er så vidt jeg kan se et fuldgyldigt svar på dit spørgsmål.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Ja, og ikke mindst kort og meget præcist...

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 02:47

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> ""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20101129" <nospam0002+20101129@gmail.com> skrev
> i meddelelsen news:m2d3pojggh.fsf@gmail.com...

> Ja, og ikke mindst kort og meget præcist...

Og også lidt morsomt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 08:25

> Og også lidt morsomt

morsomt ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 09:07

> morsomt ?

Nej, usagligt ja.

Gnæk gnæk gnæk.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 09:29

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Nej, usagligt ja.
>
> Gnæk gnæk gnæk.

Det er da lidt komisk, når en person kommer med at langt udførligt
formuleret spørgsmål, og det så bare bliver besvaret med et simpelt ja
eller nej. Det er en effekt, der nogle gange er blevet brugt af komikere
f.eks. i sjove tv-serier.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 09:36

> [...]
> formuleret spørgsmål, og det så bare bliver besvaret med et simpelt ja
> eller nej. Det er en effekt, der nogle gange er blevet brugt af komikere

Når nu ja eller nej er det mest præcise svar der er ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 09:51

> Når nu ja eller nej er det mest præcise svar der er ?
>
> /thomas

Jeg er enig i at det kan være komisk, men her var forudsætningen at
svareren er anerkendt som den store ekspert, og dér gjorde han vært uden
regning. Sæl om jeg syns han er eksperten. Kværulanten kunne mene at man
aldrig kunne svare så præcis på det spørgsmål, Jobs kunne jo købe aktier
i flash hvis han ville møde kunderne. Gør han det ikke så er det jo også
en hensigt, en undladelsessynd.

--
flemming
"Smileys er for tøsedrenge" – Mr. Yx

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-10 08:51

On 29 Nov., 16:29, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101129) wrote:

> "Nej" er så vidt jeg kan se et fuldgyldigt svar på dit spørgsmål.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Har jeg fået svar på hvorfor Safari svigter som browser den ene gang
efter den anden? For hvis det ikke har noget med flash at gøre, hvad
så? Vil det sige at I fortrøstningsfuldt browser rundt med "Safari"
uden problemer? Eller er der andre som oplever problemer med Safari?

Jeg må foreløbig konstatere at den fungerer så ringe på vores Mac
maskiner at den må afinstalleres i sin nuværendde skikkelse.

MvH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 16:57

Hej,

> Har jeg fået svar på hvorfor Safari svigter som browser den ene gang
> efter den anden?

Så må du jo lære at stille bedre spørgsmål.

Det er som regel ikke en hjælp at komme med i denne gruppe provokerende
insinuationer, hvis du vil have at folk skal svare med et
overflødighedshorn af detaljer for at hjælpe dig.

> For hvis det ikke har noget med flash at gøre, hvad
> så?

Hvem har sagt, at det ikke har noget med Flash at gøre?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 21:22

> [...]

> Har jeg fået svar på hvorfor Safari svigter som browser den ene gang
> efter den anden? For hvis det ikke har noget med flash at gøre, hvad

Det kan der jo være 1000 grunde til ... du må komme med flere detaljer

> Vil det sige at I fortrøstningsfuldt browser rundt med "Safari"
> uden problemer? Eller er der andre som oplever problemer med Safari?

Bruger Safari som primær browser ... ingen nævnærdige problemer ...
heller ikke med Flash faktisk, men jeg er villig til at indrømme at jeg
ikke browser mange sider hvor flash er kritisk for oplevelsen*

/thomas

* undtaget er nok NFL's gamecenter ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 02:47

> [...]

> så? Vil det sige at I fortrøstningsfuldt browser rundt med "Safari"
> uden problemer? Eller er der andre som oplever problemer med Safari?

Ja, jeg bruger næsten udelukkende Safari og bemærker ikke problemer. Jeg
køber rigtig meget på nettet, og jeg kan altid betale i Safari. Det
eneste, jeg ikke kan, er at uploade data fra mine Garmin GPS løbeur og
cykelcomputer til Garmin Connect. Der må jeg bruge Firefox.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 12:26

> Ja, jeg bruger næsten udelukkende Safari og bemærker ikke problemer. Jeg
> køber rigtig meget på nettet, og jeg kan altid betale i Safari.

Jeg bruger Firefox fordi jeg kan forhindre Flash. Kan man det i Safari?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 12:54

> Jeg bruger Firefox fordi jeg kan forhindre Flash. Kan man det i Safari?

Ja ...

<http://rentzsch.github.com/clicktoflash/>

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 13:04

> <http://rentzsch.github.com/clicktoflash/>

Ih tak, det fungere fint, dejligt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 13:05

> Ih tak, det fungere fint, dejligt.

Jeg mangler en opdatering af mine r'ere. Anyone?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 17:16

> [...]

> så? Vil det sige at I fortrøstningsfuldt browser rundt med "Safari"
> uden problemer? Eller er der andre som oplever problemer med Safari?

Jeg er skiftet til Chrome. Den passer min mentalitet meget bedre.

Til flashtunge sider bruger jeg Firefox med Flashblocker. SÃ¥ er man fri
for at CPU'en smelter.

> Jeg må foreløbig konstatere at den fungerer så ringe på vores Mac
> maskiner at den må afinstalleres i sin nuværendde skikkelse.

Det tror jeg ikke du kan.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-10 17:56

On 2010-11-29 16:00:04 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> Har det noget at gøre med Steve Jobs crusade mod Adobe Flash?

Det er et svært spørgsmål, men prøv at opdatere Flash, for Safari
kommer ikke selv med en melding om, at der evt. kan være behov for at
opdatere Flash.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Lyrik

Dato : 30-11-10 04:15

On 29 Nov., 17:55, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er et svært spørgsmål, men prøv at opdatere Flash, for Safari
> kommer ikke selv med en melding om, at der evt. kan være behov for at
> opdatere Flash.
> --
> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen
> Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmarkwww.niels-ebbesen.net-www..photo-gallery.dk

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tak for den Niels. Du er som en oase i ørkenen! Jeg tror det var
svaret. Den trængte i hvert fald til en opgradering. Jeg troede at den
opgraderede af sig selv, iTunes gør i hvert fald hele tiden. Den har
næsten ugentlige opgraderinger!)) Men her er kærligheden jo også
brandvarm fra Steve Jobs side.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 12:54

> [...]

> af sig selv, iTunes gør i hvert fald hele tiden. Den har næsten ugentlige
> opgraderinger!)) Men her er kærligheden jo også brandvarm fra Steve

Det kan da ikke være Apple's opgave at holde styr på opdateringer til 3.
parts software ?

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-10 22:22

On 2010-11-30 12:15:03 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> [...]
> opgraderede af sig selv, iTunes gør i hvert fald hele tiden. Den har
> næsten ugentlige opgraderinger!)) Men her er kærligheden jo også

Jeg opdagede problemet da jeg pludselig ikke kunne åbne danskespil's
hjemmeside og tjekke mine lottotal, og så prøvede om FireFox kunne åbne
siden, og der fik jeg straks en dialog som foreslog mig at opdatere
Flash, og det lader til, at den opdatering også dækker Safari, for nu
kan den også åbne danskespil.

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-10 13:45

On 29 Nov., 17:16, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101129) wrote:

> Jeg er skiftet til Chrome.  Den passer min mentalitet meget bedre.
>
> Til flashtunge sider bruger jeg Firefox med Flashblocker.  Så er man fri
> for at CPU'en smelter.

> Det tror jeg ikke du kan.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har jeg gjort på min egen iMac. Jeg brugte Appcleaner. Den har som
standard slået beskyttelse til overfor "systemsoftware" og vægrer sig
ved at afinstallere Safari. Men når man kan fjerne IE fra Windows, så
må man i ligerettighedernes navn også kunne fjerne Safari fra OS X. Og
det kan man. Man slår beskyttelsesprikken ud og vupti! Så er den
leveret! til din beroligelse kan jeg sige at der fulgte ikke meget
med. Kun den sædvanlige plistfil.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 21:53

> [...]

> det kan man. Man slår beskyttelsesprikken ud og vupti! Så er den
> leveret! til din beroligelse kan jeg sige at der fulgte ikke meget

Nu er Safari jo bare en "skal" over WebKit frameworket som bliver brugt
i alt fra iTunes og hjælpesystemet ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 21:56

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det har jeg gjort på min egen iMac. Jeg brugte Appcleaner. Den har som

Hvis du bruger den slags ninjatricks må du leve med at indimellem går
systemet i baglås. Det er lidt samme problem som ERS kommer ud for.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 09:28

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Og også lidt morsomt

Især fordi Steve Jobs ÆLSKER Flash :) Det siger han selv.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 09:36

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130 <nospam0002+20101130@gmail.com> wrote:

> Især fordi Steve Jobs ÆLSKER Flash :) Det siger han selv.

Flash memory ... ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 10:20

> Flash memory ... ;)

Undlad venligst at sabotere diskussionen med noget så underlødigt som
oplysninger!

Iøvrigt kan jeg melde at min iPhone "blot" skulle rebootes for at
AirPlay virkede til min Express via WDS. De der manglende kabler er en
velsignelse.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 10:27

> [...]

> Iøvrigt kan jeg melde at min iPhone "blot" skulle rebootes for at
> AirPlay virkede til min Express via WDS. De der manglende kabler er en

Jeg glæder mig til at se om Airplay m. video virker med det nye AppleTV
.... så er det ikke så kritisk at den ikke har intern storage ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-10 12:44

Hej,

> Jeg glæder mig til at se om Airplay m. video virker med det nye AppleTV
> ... så er det ikke så kritisk at den ikke har intern storage ...

Det virker fint på min.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 12:54

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Det virker fint på min.

ok jeg skulle have skrevet

"virker i dagligdagen"

Jeg er ikke i tvivl om det rent faktisk virker ;)

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 30-11-10 04:38

On 30 Nov., 12:25, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Jeg bruger Firefox fordi jeg kan forhindre Flash. Kan man det i Safari?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad tager du imod ticks?

hilsen
Jens

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 12:40

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvad tager du imod ticks?
>
> hilsen
> Jens

Fisk.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 20:40

> [...]

> efter at have gentaget det i "Firefox"
>
> Har det noget at gøre med Steve Jobs crusade mod Adobe Flash?

prøv at se "So Ein Ding" hvor de har iPad og Galaxy Tab op imod
hindanden og så kan du se at Steve Jobs ikke er helt fuldt af varm luft
når han ikke kan li' Flash på mobile enheder ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-10 22:29

On 2010-11-30 20:40:12 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> prøv at se "So Ein Ding" hvor de har iPad og Galaxy Tab op imod
> hindanden og så kan du se at Steve Jobs ikke er helt fuldt af varm luft
> når han ikke kan li' Flash på mobile enheder ...

Jeg kan godt forstå Steve Jobs holdning, for Flash æder virkelig
processorkraft i rå mængde, og det koster jo en hel del på
batterilevetiden.

Prøv at starte Aktivitetsovervågning, og gå så ind på nogle sider som
er propfyldte med animerede Flash reklamer og hvor man også kan se en
video i Flash formatet, så er der syn for sagen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 22:31

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> er propfyldte med animerede Flash reklamer og hvor man også kan se en
> video i Flash formatet, så er der syn for sagen.

flash er også det eneste der kan få min maskines til at spinne blæserne
op*

/thomas

* med mindre jeg fremkalden RAW filer eller konverterer video altså ---

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-10 22:59

On 2010-11-30 22:30:49 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> flash er også det eneste der kan få min maskines til at spinne blæserne
> op*

Jeps...

> * med mindre jeg fremkalden RAW filer eller konverterer video altså ---

Man forventer vel heller ikke, at kunne udføre den type opgaver i rå
mængde på en klap-sammen-computer eller en iPads, uden at være
tilsluttet til et el-stik.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 23:08

> [...]

> Man forventer vel heller ikke, at kunne udføre den type opgaver i rå
> mængde på en klap-sammen-computer eller en iPads, uden at være

korrekt ... det var mere hvis der var nogen smart asses som ville være
kloge ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-10 03:56

> korrekt ... det var mere hvis der var nogen smart asses som ville være
> kloge ...

roflmao

Wøn't we all ...

Men jeg var bekymret de første mange gange den gik amok, som den nu gør
når en side er fyldt med flash. Så det er klart en relevant kommentar
fra husdoktoren.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-12-10 13:00

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg kan godt forstå Steve Jobs holdning, for Flash æder virkelig
> processorkraft i rå mængde, og det koster jo en hel del på
> batterilevetiden.

Har du prøvet at køre noget html5 der brugr canvas som er lige så
avanceret som det flash du ser og set hvor meget processorkraft det
æder?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 21:55

> prøv at se "So Ein Ding" hvor de har iPad og Galaxy Tab op imod
> hindanden og så kan du se at Steve Jobs ikke er helt fuldt af varm luft
> når han ikke kan li' Flash på mobile enheder ...

http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=541

iPaden fik 6 dinger.

(Der er et iTunes link til Ding podcasten på
itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/soeindingrss.xml)

Fra : Glenn

Dato : 11-12-10 00:41

On 29 Nov., 16:00, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> efter at have gentaget det i "Firefox"
>
> Har det noget at gøre med Steve Jobs crusade mod Adobe Flash?

Hej Jens

Noget flash eller flash plug-in-et er noget ustabilt noget - brug:

ClickToFlash:
http://clicktoflash.com/

SafariPlus
Manage cookies, block Flash ads, and stop animations in Safari:
http://web.mac.com/jrc/SafariPlus/

-

SafariBlock 1.2
SafariBlock 2.2r1