Macbook-pro til macbook-air
Fra : sten martini

Dato : 29-11-10 15:22

Jeg overvejer at købe den nye macbookair og skal i givet fald overføre
alt fra min gamle macbookpro til den nye air. Den gamle har to
partitioner med hhv sneleoparden og win 7 OEM. Apple tlf support
henviser blot til supportsiderne.Jeg har set lidt på disse support sider
og fundet en fremgangsmåde. MEN: der står intet om partitionering og
overførsel af win 7. Hvad gør man? Hvordan sikrer man at den nye (og
større ) HD partitioneres i den rigtige størrelse og at data og
programmer kommer til at ligge de rigtige steder??? Et særligt forhold
udgøres jo af, at win 7 OEM kun kan installeres på een maskine og
allerede er brugt til den gamle macbook

Jeg håber at kunne trække på jeres erfaringer med ovenstående

mvh
sten m

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 15:36

sten martini <stenmartini@get2net.dk> wrote:

> [...]
> større ) HD partitioneres i den rigtige størrelse og at data og
> programmer kommer til at ligge de rigtige steder???

Normalt vil jeg anbefale Winclone, men til min rædsel ser det ud til at
programmet er forsvundet og sitet lukket ...

Har du brug for at det er en bootcamp udgave ? .. eller kan du bruge
VMWare til at konvertere den til en virtuel udgave som du kan flytte
rundt som du har lyst til ...

> Et særligt forhold
> udgøres jo af, at win 7 OEM kun kan installeres på een maskine og
> allerede er brugt til den gamle macbook

Hvis du skal spille efter reglerne skal du købe en ny Win7 OEM ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 16:29

sten martini <stenmartini@get2net.dk> writes:

> Jeg overvejer at købe den nye macbookair og skal i givet fald overføre
> alt fra min gamle macbookpro til den nye air. Den gamle har to

Du laver en Time Machine backup og kører herefter
Overførselsassistenten. Den vil så foreslå forskellige methoder
afhængig af hvad du lige finder mest praktisk.

Jeg kan bekræfte at Time Machine-varianten fungerer fint (bortset fra
gemte adgangskoder )

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-10 16:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101129 <nospam0002+20101129@gmail.com> wrote:

> [...]
> afhængig af hvad du lige finder mest praktisk.
>
> Jeg kan bekræfte at Time Machine-varianten fungerer fint (bortset fra

....og bootcamp partitioner ..

/thomas