tom modules.dep ?
Fra : Niels Bachmann

Dato : 08-08-01 14:52

Efter at have opgraderet Kernen på min RedHat 6.2 fra 2.2.14-5.0 til 2.4.7
kan jeg ikke loade moduler længere.
I /lib/modules/2.4.7 ligger modules.dep men er tom. Jeg har prøvet at lave
den manuelt, men efter reboot er den tom igen.
Jeg har en mistanke om at det er linuxconf der er problemet, i den står der
:

# make sure a bunch of modules are available to the user
[ -x /usr/lib/linuxconf/redhat/scripts/setmodules.sh ] && \
/usr/lib/linuxconf/redhat/scripts/setmodules.sh

Er det ikke forkert ??

MVH/ Niels Bachmann
--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 08-08-01 18:21

On Wed, 8 Aug 2001 15:51:46 +0200, "Niels Bachmann"
<precious@precious.dk> wrote:

> [...]
>den manuelt, men efter reboot er den tom igen.
>Jeg har en mistanke om at det er linuxconf der er problemet, i den står der

Det er nu nok nærmere fordi du har en gammel version af modutils som
ikke understøtter den måde som 2.4.x kernerne placerer moduler på. Du
kan læse i /usr/src/linux/Documentation/Changes hvilke programmer du
behøver at opdatere for at bruge 2.4 kernels.

/Thomas

Fra : Niels Bachmann

Dato : 09-08-01 11:41

> [...]
> kan læse i /usr/src/linux/Documentation/Changes hvilke programmer du
> behøver at opdatere for at bruge 2.4 kernels.

Takker, det gjorde tricket.

RTFM!

Det kan ikke siges tit nok

MVH/ Niels Bachmann