MC-kort - stor/lille maskine!
Fra : Jebir

Dato : 28-11-10 00:09

Hejsa!

Lige et afklarende spørgsmål; jeg har får efterhånden 8-9 år siden taget
MC-kort, og har indtil for et godt års tid siden haft en "lille" mc.
Jeg har et par gange kigget lidt på en ny maskine - bare for sjov - og
kom til at tænke på; hvordan fungerer det i praksis?
På mit kørekort er der krydset af til lille mc, da jeg var under 21 da
jeg tog kortet, men hvad kræves for at få lavet om til stor mc? Har
kigget lidt på nettet, men det er vist svært at afgøre om der kræves en
ny køreprøve, eller kun at kørekortet skal have påført et ekstra tryk

Håber der er nogen her der kan give mig et svar

På forhånd tak!

Fra : JBA

Dato : 28-11-10 00:32

On Sun, 28 Nov 2010 00:09:22 +0100, Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
>ny køreprøve, eller kun at kørekortet skal have påført et ekstra tryk
>
>Håber der er nogen her der kan give mig et svar

Efter 2 år med kort til lille MC bør du uden videre være berettiget
til at køre på stor MC, uden ny køreprøve og uden nyt kørekort.

Jeg ville dog rende ned på den lokale borgerservice og få et nyt kort
med stempel i stort kørekort. Det koster vel et par hundrede (og et
nyt billede?), men så slipper du for eventuelle fremtidige
diskussioner om emnet med den udøvende magt i ind- og udland.

/Jan

Fra : TWL

Dato : 28-11-10 19:48

JBA wrote:
<snip>

> Efter 2 år med kort til lille MC bør du uden videre være berettiget
> til at køre på stor MC, uden ny køreprøve og uden nyt kørekort.

<snip>

> /Jan

Helt enig.
http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=12