Slå evaluering af php fra i apache?
Fra : Martin Petersen

Dato : 08-08-01 14:42

Er det muligt via .htaccess-directives at slå parsing af php-dokumenter i et
bestemt bibliotek fra, eller er det nødvendigt at lukke for adgang til
biblioteket for apache og skrive en funktion der henter en given fil der?

Det er jo en potentiel bagdør hvis der er mulighed for upload samt fuld
adgang til et bibliotek hvor php evalueres..

mvh
Martin Petersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-08-01 16:45

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> wrote in message
> [...]
> bestemt bibliotek fra, eller er det nødvendigt at lukke for adgang til
> biblioteket for apache og skrive en funktion der henter en given fil der?

Du kan fx. skrive:
ForceType text/html
Så vil ALLE filer i biblioteket (og underbiblioteker) blive behandlet som
html-filer.

> Det er jo en potentiel bagdør hvis der er mulighed for upload samt fuld
> adgang til et bibliotek hvor php evalueres..

Yep!

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-08-01 00:09

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Du kan fx. skrive:
> ForceType text/html
> Så vil ALLE filer i biblioteket (og underbiblioteker) blive behandlet som
> html-filer.
Et godt forslag, men det er bare ikke så heldigt hvis man også vil have
billeder ;-(

Jeg tænkte måske mere på et direktiv til parseren der kunne slå denne fra
(?)..

mvh
Martin Petersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-08-01 07:37

> Jeg tænkte måske mere på et direktiv til parseren der kunne slå denne fra
I php.ini står der:

engine = On

Den må da kunne sættes fra .htaccess? Er det ikke noget med
php_value engine Off
der skal til?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-08-01 08:41

> I php.ini står der:
>
> engine = On
>
> Den må da kunne sættes fra .htaccess? Er det ikke noget med
> php_value engine Off
> der skal til?
Lige præcis - det virkede med det samme - kanon!

Tak for hjælpen

mvh
Martin Petersen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 08-08-01 16:05

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt bibliotek fra, eller er det nødvendigt at lukke for adgang til
> biblioteket for apache og skrive en funktion der henter en given fil der?

prop det her i din .htaccess:

AddType Text/Html .php

Evt. vil du også slå .cgi og .pl fra, når du alligevel er i gang..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-08-01 00:11

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> wrote in message
> et
>
> prop det her i din .htaccess:
>
> AddType Text/Html .php
Valget falder nok på denne løsning, der er bare den ulempe, at man skal
kende alle php (og andre script-sprog) extensions på forhånd..

mvh
Martin Petersen

Fra : Mickey

Dato : 09-08-01 13:56

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> prop det her i din .htaccess:
>
> AddType Text/Html .php

så skal man jo også samtidig sørge for at brugeren ikke kan rette i
..htaccess, og hvis man gør det i httpd.conf skal man huske at sørge for
brugeren ikke kan override med en .htaccess......

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.stopcopydan.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-08-01 08:43

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> [...]
> .htaccess, og hvis man gør det i httpd.conf skal man huske at sørge for
> brugeren ikke kan override med en .htaccess......
I mit tilfælde taler vi om brugere af et webbaseret administrationsinterface
og altså upload via php, hvorfor dette ikke er en mulighed.

mvh
Martin