For mange iCal kalendere på iPad efter syn~
Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-11-10 11:07

Efter at have prøvet ugekalenderen her
<http://www.apple.com/downloads/macosx/calendars/weeknumberseuautoupdating.html>

er

jeg gået tilbage til denne her
<http://www.avalonia.net/produkter/ical-kalendre>

Problemet er nu, at der er 3 kalendere på iPad'en efter sync. To gange
"Ugenumre" og én "Week numbers (EU).
Jeg kan ikke finde ud af at fjerne dem igen på andre måde end at fjerne
hakket i kalender menuen på iPad. Men kan de to ekstra ikke fjernes
helt fra listen?
Jeg bruger også MobileMe, men ved ikke om det har noget at sige.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-10 12:31

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> helt fra listen?
> Jeg bruger også MobileMe, men ved ikke om det har noget at sige.

Bruger du den nye CalDAV facilitet, hvor kalenderen ligger på selve
MobileMe? Hver gang du prøver en ny kalender bliver den liggende på
CalDAV, og synkroniserer du til iPad forbliver den også der.

BTW, bruger du et af alternativerne til iCal får du ugenumre med gratis.
Som ugenumre, ikke som »aftaler«. Personligt bruger jeg Pocket
Informant, som findes til både iPhone og iPad, og på et tidspunkt også
kommer til Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-11-10 13:14

On 2010-11-27 12:31:09 +0100, Per Rønne said:

> [...]
> MobileMe? Hver gang du prøver en ny kalender bliver den liggende på
> CalDAV, og synkroniserer du til iPad forbliver den også der.

Nej jeg bruger ikke CalDAV på iPad. Den kalender der var lavet, skulle
fjernes efter opdatering til 4.2.
Det er på Mac'en jeg har prøvet kalenderne, og de ekstra kom over, da
jeg synkroniserede iPad med iTunes.

> [...]
> Som ugenumre, ikke som »aftaler«. Personligt bruger jeg Pocket
> Informant, som findes til både iPhone og iPad, og på et tidspunkt også

Jeg har ikke så mange aftaler, at jeg vil købe et andet kalenderprogram.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-10 13:56

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Nej jeg bruger ikke CalDAV på iPad. Den kalender der var lavet, skulle
> fjernes efter opdatering til 4.2.

Jeg taler om CalDAV på MobileMe, ikke på iPad.

> Det er på Mac'en jeg har prøvet kalenderne, og de ekstra kom over, da
> jeg synkroniserede iPad med iTunes.

Så synkroniserer du altså ikke med MobileMe.

Det må du jo så om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-11-10 14:23

On 2010-11-27 13:56:20 +0100, Per Rønne said:

> Så synkroniserer du altså ikke med MobileMe.

Aftalerne bliver synkroniseret via MobileMe mellem Mac og iPad.
"Danske helligdage" og "ugenumre" kan jeg ikke se på MobileMe, så
derfor tror jeg at de bliver synkroniseret via iTunes. Men i iTunes har
jeg ikke hak ved Synkroniser iCal-kalendere.

Jeg forstår så ikke hvordan kalender-abonnementer synkroniseres til
iPad'en alligevel.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-10 16:13

> [...]

> jeg ikke hak ved Synkroniser iCal-kalendere.
>
> Jeg forstår så ikke hvordan kalender-abonnementer synkroniseres til

De bliver synkroniseret gennem MobileMe, sandsynligvis gennem den nye
CalDAV-type af MobileMe som Apple er begyndt på for ganske nylig.

Man kan ikke se disse »abonnerede« kalendere på nettet, og du begynder
synkroniseringen af dem gennem iCal på Mac. Her kan man ikke bruge andre
kalendere end iCal, selv om jeg på Mac foretrækker BusyCal. Lige som jeg
på iPhone [og iPad, når jeg får den] foretrækker Pocket Informant [HD].

For hver gang man aktiverer en abonneret kalender på en iCal [på en Mac]
vil kalenderen komme i iCal på iPhone; det er derfor du får dubletterne.
Løsningen her er i Indstillinger at fjerne iCals tilknytning til
MobileMe. Så slettes hele den lokale kalenderdatabase. Og når
tilknytningen så genoprettes vil dubletterne være forsvundet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-11-10 10:57

On 2010-11-27 16:12:50 +0100, Per Rønne said:

> [...]
> MobileMe. Så slettes hele den lokale kalenderdatabase. Og når
> tilknytningen så genoprettes vil dubletterne være forsvundet.

Tak. Det hjalp. Nu blev der ryddet op i de overflødige abonnementer.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen