MS Windows
briani 27239
Næsten alle tjenester deaktiveret
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-11-10 01:31

Skulle se på en pc i dag, fordi internet forbindelsen ikke virkede.
Konstaterede hurtigt, at stort set intet virkede, og da jeg gik i
administrer-tjenester, bemærkede jeg, at alle tjenester stod til at være
deaktiveret undtagen en 3-4 stykker.
Ved at sammenligne med en anden pc fik jeg ændret de forskellige tjenester
til at starte henholdvis manuelt og automatisk, hvorefter alt umiddelbart
ser ud til at køre igen. Den er scannet for virus og trojanere og absolut
intet blev fundet.
Men hvad eller hvordan kan alle tjenester blive deaktiveret på en gang?

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-11-10 11:28

Spørg brugeren.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-11-10 15:30

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Spørg brugeren.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hvis det var så nemt, havde jeg jo nok ikke spurgt her.
Pgl. har absolut ingen ide om, hvad der er sket.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-11-10 01:03

Han/hun burde kunne huske hvilke programmer vedkommende lige har kørt
eller installeret før fejlen opstod.
Hvis du har scannet med et opdateret Antivirus og antimalware program
uden at finde noget må det ligge i hvad brugeren har gjort. Windows
gør det ikke af sig selv.

Bemærk at ikke alle brugere er specielt glade for at fortælle om visse
programmer de måtte have kørt og hvilke hjemmesider de har besøgt
fordi de måske godt vidste at de ikke var helt iorden.
Jeg siger ikke at det er tilfældet her, men man bør også selv
undersøge det så godt man nu kan.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 27 Nov 2010 15:30:26 +0100, "Kurt B. Andersen"