iOS 4.2.1OS 4.2.1S 4.2.14.2.12.11...
Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-10 05:33

Efter systemopdateringen på iPhone 4 har jeg indimellem(to ud af ti
gange) fornøjelsen af at høre mig selv to gange.

Der er simpelthen ekko i telefonen, når jeg taler.

Det er lidt ligesom, når man i firserne ringede til Malaysia eller et
andet sted på den anden side af jordkloden via sattelit(hvis nogen kan
hhuske det?).

Derudover lader det til, at min iPhone har fået de antenneproblemer,
alle talte om i begyndelsen, men som jeg aldrig har oplevet.

I en samtale kan jeg nogle gange pludselig ikke høre den anden ende,
selvom der stadig er forbindelse - altså, telefonen bliver ikke afbrudt.

Har andre været ude for noget lignende?

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-10 07:42

> Det er lidt ligesom, når man i firserne ringede til Malaysia eller et
> andet sted på den anden side af jordkloden via sattelit(hvis nogen kan
> hhuske det?).

Næh - i 80erne gik jeg i skole og havde sandelig ikke råd til at ringe
til den anden side af kloden, og da slet ikke med satellittelefon!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-10 12:39

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Næh - i 80erne gik jeg i skole og havde sandelig ikke råd til at ringe
> til den anden side af kloden, og da slet ikke med satellittelefon!

Ja, ja, Per...men nogle af os skulle jo arbejde, så andre kunne studere,
ikke sandt? Men intet bud på problematikken?

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 11:50

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Har andre været ude for noget lignende?

jeg synes der var problemer med at ringe op med den forrige, men jeg har
ikke set nogen af de ting du ramler ind i nu.

Tror du ikke bare det er din iPhone der har opdaget du aldrig har
problemer?

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-10 12:39

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127 <nospam0002+20101127@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke set nogen af de ting du ramler ind i nu.
>
> Tror du ikke bare det er din iPhone der har opdaget du aldrig har

Jo, det ka´ da være, jeg har lidt bøvl tilgode

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-10 11:55

> [...]
>
> I en samtale kan jeg nogle gange pludselig ikke høre den anden ende,
> selvom der stadig er forbindelse - altså, telefonen bliver ikke afbrudt.

ikke rigtigt. Det eneste jeg oplever en gangimellem er at et opkald slet
ikke kan oprettes. Den kommer bare med tre "beeps" og siger "Call
failed" ... og udelukkende til folk der har 3 abb. (så vidt jeg kan
lure..)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-10 12:41

> [...]
> ikke kan oprettes. Den kommer bare med tre "beeps" og siger "Call
> failed" ... og udelukkende til folk der har 3 abb. (så vidt jeg kan

Hmm...jeg væbner mig med tålmod. Tak

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-11-10 10:19

> [...]
> ikke kan oprettes. Den kommer bare med tre "beeps" og siger "Call
> failed" ... og udelukkende til folk der har 3 abb. (så vidt jeg kan

Exactly. Jeg oplever det jævnligt med netop 3 abb.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 12:49

> Ja, ja, Per...men nogle af os skulle jo arbejde, så andre kunne studere,
> ikke sandt? Men intet bud på problematikken?

Skummelt de ville have dig SÅ langt væk fra kontoret

Ekkoeffekten skyldes iøvrigt - så vidt jeg ved - at signalet reflekteres
undervejs i de analoge signaler, hvilket også forklarer hvorfor det
forsvinder stille og roligt efterhånden som verden skifter til digitalt.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-10 15:11

> [...]

> undervejs i de analoge signaler, hvilket også forklarer hvorfor det
> forsvinder stille og roligt efterhånden som verden skifter til digitalt.

Spøjst

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-10 23:55

> [...]
>
> Det er lidt ligesom, når man i firserne ringede til Malaysia eller et
> andet sted på den anden side af jordkloden via sattelit(hvis nogen kan

Det er jeg også tit ude for. Det er vist især, hvis jeg taler med min
kone, når hun kører i sin bil med nogt bluetooth sat til. Alt i alt er
jeg dog ikke imponeret over lydkvaliteten, men om det skylde iPhone,
Telia, eller om det bare altid er sådan med en mobil, ved jeg ikke.

> [...]
>
> I en samtale kan jeg nogle gange pludselig ikke høre den anden ende,
> selvom der stadig er forbindelse - altså, telefonen bliver ikke afbrudt.

Jeg har store problemer med "proximity sensor". Det vil sige, at skærmen
og dermed knapperne bliver aktive, selv om jeg holder telefonen til
øret. Dermed kommer jeg til at trykke på nogle knapper med kinden. Ofte
betyder det, at jeg afbryder mikrofonen eller simpelthen lægger på. En
enkelt gang fik jeg pludselig min hudlæges telefonsvarer midt i en
samtale. Så var der blevet lagt på og ringet op til et andet nummer,
mens jeg var midt i at tale. Det er meget underholdende, hvis man altså
kan se sig selv sådan lidt a la Fawlty Towers.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-11-10 06:34

> [...]
> mens jeg var midt i at tale. Det er meget underholdende, hvis man altså
> kan se sig selv sådan lidt a la Fawlty Towers.

Det er et spændende eksemplar, du har fået

Men som regel løser de små irritationsmomenter sig hen ad vejen.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-10 21:52

> Men som regel løser de små irritationsmomenter sig hen ad vejen.

Det er også altid min filosofi med computere og den slags. Der kommer
nok en opdatering.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-11-10 09:51

> [...]
> mens jeg var midt i at tale. Det er meget underholdende, hvis man altså
> kan se sig selv sådan lidt a la Fawlty Towers.

Du kunne prøve at eksperimentere med hvordan du holder den. Det sted på
telefonen hvor proximity sensor sidder må være for langt fra ansigtet.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-10 21:52

> Du kunne prøve at eksperimentere med hvordan du holder den. Det sted på
> telefonen hvor proximity sensor sidder må være for langt fra ansigtet.

OK, men hvor sidder den?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 29-11-10 09:21

On 28-11-2010 21:51, Henrik Münster wrote:

> OK, men hvor sidder den?

Øverst, til venstre for højttaleren.
Du kan ane den, hvis du ser den i en bestemt vinkel ift. lyset.

Jesper \

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 02:36

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> Øverst, til venstre for højttaleren.
> Du kan ane den, hvis du ser den i en bestemt vinkel ift. lyset.

Det, troede jeg, var kameraet. Men det bruges måske til begge dele? Et
kamera burde jo ligesom være godt til at opfange lys. Jeg har det med at
holde telefonen til højre øre. Måske er det bedre med venstre. Det burde
vel dække mere for proximity sensoren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 03:14

http://www.youtube.com/watch?v=a7M4hoAtgS8

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-10 09:29

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=a7M4hoAtgS8

Tak. Så fandt jeg da ud af, hvor den er, men min lyser godt nok ikke. Er
det virkelig rigtigt, at den lyser? Gør nogen af jeres det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 09:45

> Tak. Så fandt jeg da ud af, hvor den er, men min lyser godt nok ikke. Er
> det virkelig rigtigt, at den lyser? Gør nogen af jeres det?

Det er svært at eftervise. Det kræver jo at man er i
telefoneringstilstand, for alle andre skærme aktivere ikke
afstandsdetektoren. Men når man er i gang kan man skimte en lille rød
plet præcis som vist på videoen. Forbehold: Jeg har lavet testen en
gang.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-11-10 10:17

> Efter systemopdateringen på iPhone 4 har jeg indimellem(to ud af ti
> gange) fornøjelsen af at høre mig selv to gange.

Du må ikke drikke i arbejdstiden......

> Der er simpelthen ekko i telefonen, når jeg taler.

Det er CIA der lytter med - bare spørg ERS!

> Det er lidt ligesom, når man i firserne ringede til Malaysia eller et
> andet sted på den anden side af jordkloden via sattelit(hvis nogen kan
> hhuske det?).

Malaysia eksisterede ikke i 80'erne.

> Derudover lader det til, at min iPhone har fået de antenneproblemer,
> alle talte om i begyndelsen, men som jeg aldrig har oplevet.

Er du sikker på at det ikke er en N8 du har?!

http://www.dkhc.dk/

> Har andre været ude for noget lignende?

Aldrig. Problemet findes ikke......

Jesper, som er træt af at høre om Wikileaks.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-11-10 18:06

> Du må ikke drikke i arbejdstiden......

Nå nej - det havde jeg glemt, hik...

> Det er CIA der lytter med - bare spørg ERS!

Fy for pokker - tror du, ERS kan hjælpe ?

> Malaysia eksisterede ikke i 80'erne.

Nåh, var det pludselig blevet væk? - gad vide, hvor det så var fra, jeg
talte med min bror....det var nok også tidligere - sådan engang i
senhalvfjerdserne...eksisterede Malaysia dengang?

Ellers kan du bare selv finde på noget, et land, et sted på den anden
side af jordkloden, men Malaysia har nu eksisteret siden og inden både
du og jeg blev født.

> Er du sikker på at det ikke er en N8 du har?!

Ikke helt, men jeg tror det

> http://www.dkhc.dk/

Tak - jeg tænkte nok, jeg behøvede et par højttalere...

> Aldrig. Problemet findes ikke......

Fedt nok - det er jeg s´gu´ glad for at høre. Det er godt, at mine
oplevelser kategorisk kan blive sat på plads, så jeg kan se mit liv i
øjnene og erkende, at det er et ikke-liv, jeg lever - Tak, Jesper

> Jesper, som er træt af at høre om Wikileaks.

M., som er sikker på, ikke at have lækket nogetsomhelst, og da slet ikke
på Wikipedia.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Morten Lind

Dato : 29-11-10 18:47

> [...]
> talte med min bror....det var nok også tidligere - sådan engang i
> senhalvfjerdserne...eksisterede Malaysia dengang?
P.S.: (selvstændigt 31. august 1957, Malaysia16. september 1963). Jeg
troede, du var skolelærer

--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]