Beosound 8
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-10 23:30

Jeg faldt lige over en annonce for Beosound 8 på ComOns hjemmeside. Den
har jeg aldrig set før. Det er et kompakt stereoanlæg med dockingstation
til iPhone, iPod og minsandten også iPad. Der er en smart lille
fjernbetjening med, og på deres hjemmeside står der, at der snart kommer
en app til iPhone og iPad. Det lyder da rigtig lækkert. Jeg var ellers i
tvivl om, hvad jeg skulle ønske mig i julegave Mon den er dyr?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 27-11-10 00:10

Den 26-11-2010 23:29, Henrik Münster skrev:
> [...]
> en app til iPhone og iPad. Det lyder da rigtig lækkert. Jeg var ellers i
> tvivl om, hvad jeg skulle ønske mig i julegave Mon den er dyr?

7.700-

Jeg har aldrig rigtig forstået idéen i en iPod-dock.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-10 11:05

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Jeg har aldrig rigtig forstået idéen i en iPod-dock.

Den er da ellers ligetil ... til alle de steder hvor du ikke har enten
en computer med iTunes eller en Airport express og du gerne vil have
musik. ?

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 27-11-10 12:01

Den 27-11-2010 11:04, Thomas von Hassel skrev:

> Den er da ellers ligetil ... til alle de steder hvor du ikke har enten
> en computer med iTunes eller en Airport express og du gerne vil have
> musik. ?

Herhjemme ville jeg synes Sonos eller squeezebox ville være langt mere
relevant. Jeg kan dog godt se at hvis folk ikke har musikken online i
hjemmet til hver en tid, så kunne det have sin berettigelse.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-10 18:34

> [...]

> relevant. Jeg kan dog godt se at hvis folk ikke har musikken online i
> hjemmet til hver en tid, så kunne det have sin berettigelse.

Du kan i øvrigt afprøve Sonos enkelt således:

Sonos S5 tilsluttet internettet og fjernbetjent med din iPhone.

Gad vide hvordan lyden er i forhold til den foreslåede Zepperlin?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik

Dato : 08-12-10 13:30

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote in message
> relevant. Jeg kan dog godt se at hvis folk ikke har musikken online i
> hjemmet til hver en tid, så kunne det have sin berettigelse.

Ja eller hvis der kommer en på besøg og gerne vil spille det nye musik han
hun har!!!!

Der er mange gode grunde til at have optionen!!

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 11:49

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg faldt lige over en annonce for Beosound 8 på ComOns hjemmeside. Den

> tvivl om, hvad jeg skulle ønske mig i julegave Mon den er dyr?

Jeg kan godt lide at du skriver et ord der starter med Beo og SÅ spørger
om den er dyr!

Det er dog ikke så galt som det plejer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-10 23:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127 <nospam0002+20101127@gmail.com> wrote:

> Jeg kan godt lide at du skriver et ord der starter med Beo og SÅ spørger
> om den er dyr!
>
> Det er dog ikke så galt som det plejer.

Det var også ment lidt i spøg. Jeg har aldrig set den før, og den ser da
noget speciel ud. Jeg kan på mange måder godt lide B&O, men de laver
nogle gange noget, der er lidt for flippet. Jeg kan så se her i tråden,
at prisen er ganske pæn, men det havde jeg næsten gættet. I mange
situationer kan en dock men højttalere, eller hvad sådan en hedder, være
ganske praktisk. Det kan være på kontoret, i sommerhuset osv. Til
gengæld vil jeg godt medgive, at i hjemmet, hvor man som regel har en
del andre lyd-apparater og computere, der kan man ofte finde en bedre
løsning. Vi har dog haft en noget billigere en i køkkenet engang. Den
var sådan set praktisk, og som oplader var det også rigtig rar at have
stående. Den vidste man, hvor var. Det gør man ikke altid med Apples små
opladere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 11:50

Robert Piil <piil@nospam.dk> writes:

> Jeg har aldrig rigtig forstået idéen i en iPod-dock.

Det skyldes såmænd bare at du ikke har flyttet al din musik over på din
iPod endnu.

Fra : Robert Piil

Dato : 27-11-10 11:59

Den 27-11-2010 11:49, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127 skrev:
> Robert Piil<piil@nospam.dk> writes:

> Det skyldes såmænd bare at du ikke har flyttet al din musik over på din
> iPod endnu.

Det har jeg - langt det meste i hvert fald. Men jeg bruger den nok ikke
som folk gør mest. Jeg har en dockting i bilen, og det er der jeg har
langt det meste af mit behov (lydbøger). Der sidder iPod'en langt det
meste af tiden, og kun et par gange om måneden kommer den ind til sync.
Skal jeg gå at rode med noget eller ud at rejse, kommer den også ud og
bliver brugt med hovedtelefoner.

Jeg må hellere præcisere. En dock er en ok ting, men at købe én der er
indbygget i et anlæg ved jeg ikke rigtig hvad jeg skulle bruge til. Hvis
jeg skulle forny noget af mit, ville jeg enten købe sonos/squeezebox
eller et "rigtigt"-anlæg, som så ville blive koblet til min computer på
den ene eller anden måde.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-10 11:55

> [...]
> en app til iPhone og iPad. Det lyder da rigtig lækkert. Jeg var ellers i
> tvivl om, hvad jeg skulle ønske mig i julegave Mon den er dyr?

Hvis lyd er vigtigere end navnet så kig på denne:

<http://www.bowers-wilkins.com/iPod_and_Computer_Speakers/iPod_and_Compu
ter_Speakers/Zeppelin>

eller

<http://www.bowers-wilkins.com/iPod_and_Computer_Speakers/iPod_and_Compu
ter_Speakers/Zeppelin_Mini>

Fra : Morten Lind

Dato : 27-11-10 12:30

> Hvis lyd er vigtigere end navnet så kig på denne:

> [...]

Nemlig ))))

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 12:46

> Hvis lyd er vigtigere end navnet så kig på denne:

Det bekymrer mig de ikke skriver priser. Det plejer normalt at betyde
at der er mange nuller...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-10 12:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127 <nospam0002+20101127@gmail.com> wrote:

> Det bekymrer mig de ikke skriver priser. Det plejer normalt at betyde
> at der er mange nuller...

<http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/bw_zeppelin-ipod_ho
jttalersystem_sort.htm>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-10 17:32

> <http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/bw_zeppelin-ipod_ho
> jttalersystem_sort.htm>

Jeg går rundt om denne her og tæller knapper:

<http://www.engadget.com/2010/08/04/logitech-s715i-rechargeable-ipod-iph
one-speaker-unleashes-next/>

kr. 1.300,-
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-10 17:52

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg går rundt om denne her og tæller knapper:
>
> <http://www.engadget.com/2010/08/04/logitech-s715i-rechargeable-ipod-iph
> one-speaker-unleashes-next/>
>
> kr. 1.300,-

uh ... vi solgte en masse logitech dimers, bl.a. iPod dock/højtalere, og
så meget som de kan finde ud af at lave mus ... højtalere, not so much

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-12-10 15:01

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> <http://www.engadget.com/2010/08/04/logitech-s715i-rechargeable-ipod-iph
> one-speaker-unleashes-next/>

Så ville jeg hellere snuppe denne her:
http://www.jvc.eu/boomblaster/

2600 kr.

Ikke just pæn, men mange anvendelsesmuligheder

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 12:47

> [...]

> indbygget i et anlæg ved jeg ikke rigtig hvad jeg skulle bruge
> til. Hvis jeg skulle forny noget af mit, ville jeg enten købe

Det er jo dejligt at man har forskellige behov.

Andre har sjældent computeren tændt og har hele deres liv på dimsen i
lommen, og den skal jo have strøm alligevel.

Fra : Esben

Dato : 27-11-10 13:28

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127 <nospam0002+20101127@gmail.com> wrote:

> Andre har sjældent computeren tændt...

Det gælder vist ikke lige dig, Thorbjørn

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 13:12

> <http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/bw_zeppelin-ipod_ho
> jttalersystem_sort.htm>

Ville det gøre ondt at garnere linket med lidt personlige kommentarer,
som fx prisen og personlige erfaringer?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-10 13:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127 <nospam0002+20101127@gmail.com> wrote:

> Ville det gøre ondt at garnere linket med lidt personlige kommentarer,
> som fx prisen og personlige erfaringer?

Det var ikke det du spurgte om ;)

Men jeg har selv en hængende og lyden er længder foran hvad man ellers
får i en iPod dock med højtalere. Vi bruger den også som højtaler til et
sekundært fjernsyn (hænger på vægen lige under fjernsynet)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 14:10

> Det var ikke det du spurgte om ;)

Skrev du fx prisen?

> Men jeg har selv en hængende og lyden er længder foran hvad man ellers
> får i en iPod dock med højtalere. Vi bruger den også som højtaler til et
> sekundært fjernsyn (hænger på vægen lige under fjernsynet)

Fikst. Det er med at udnytte mulighederne.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 14:15

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Det gælder vist ikke lige dig, Thorbjørn

Nænej, jeg nævner det vist også bare som en teoretisk mulighed.

I disse snetider luner den også så dejligt :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 14:18

nospam0002+20101127@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101127)
writes:

> Nænej, jeg nævner det vist også bare som en teoretisk mulighed.

Bortset fra det, ville jeg faktisk bruge mit anlæg mere hvis jeg kunne
tilslutte min iPhone trådløst (og det kan jeg jo med Expressen) så det
skal ejg have eksperimenteret med.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-11-10 17:43

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes: