Ny skærm, gode råd og forslag ønskes.
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-08-01 14:27

Jeg er på udkig efter en ny skærm, da den gamle laver
striber på skrivebordet, den er dog også 3-4 år gammel.

Krav:
- 17 eller 19".
- CRT skærm
- TCO 99 godkendt
- Kunne køre ca. 100Hz i 1280*1024 16/32bit.
- Max opløsningen skal helst være større end
ovenstående.
- IKKE være med USB tilslutning, det er vist noget
med at den så ikke virker i DOS.
- Prisen må MEGET gerne være under 3500kr.
Men finder jeg den perfekt skærm, må jeg vel ofre
mere!

Jeg kigger mest efter kendte mærker, jeg er dog ikke så
bekendt med gode monitor mærker, da jeg aldrig rigtig
har skiftet nogle ud endnu...

Jeg har kigget på følgende:
- Philips Business 107B20 til ca. 2850kr.
- LG Electronics FLATRON 795FT Plus til ca. 3100kr.
- Samsung Syncmaster 755DF til ca. 2200kr.

Jeg hænger dog mest til Philips skærmen, pga. jeg er
100% sikker på den kan køre 1024*768@115Hz,
da det står på deres hjemmeside.

På forhånd mange tak.

Mvh.
Mikael

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 14:35

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-08-01 16:11

Sorry, alle besvarelser er FUT ovenstående.

/Mikael

Fra : raven

Dato : 08-08-01 15:20

On Wed, 8 Aug 2001 15:27:28 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> [...]
>- Samsung Syncmaster 755DF til ca. 2200kr.
>
>Jeg hænger dog mest til Philips skærmen, pga. jeg er

Jeg kan kun anbefale Philips'en. Det er desuden en shortneck, som ikke
fylder ret meget i dybden og desuden har en smal ramme kant.
Har den selv (107B hed den dengang).

Du kan evt. overveje 19" udgaven. Den koster vist 4130,-

Men en 19" Hyundai koster ikke så meget, og det siges de har samme rør
som Samsung.
Men dem har jeg ikke erfaringer med.

Desuden er AOC 9GLRS en 19 " shortneck og koster 2500.

AOC tror jeg du kan se Datatel. Kig evt. på den. Man bør se en skærm
først.

John