MS Windows
briani 27239
IS callout filter fejl
Fra : Freddy

Dato : 25-11-10 22:48

Nogen der ved hvordan man slipper af med sådan en fejl? Kabel duer ikke.
Andre pcere kan godt bruge det trådløse net. Det er kun denne ene med Vista
der driller.
Der er intet internet, men mail mm virker fint.

Mvh
Freddy

Fra : Ole C

Dato : 25-11-10 23:16

Freddy skrev blandt andet:

> Nogen der ved hvordan man slipper af med sådan en fejl? Kabel duer
> ikke. Andre pcere kan godt bruge det trådløse net. Det er kun denne
> ene med Vista der driller.
> Der er intet internet, men mail mm virker fint.

Hvilket antivirus- og firewallprogram(mer) bliver der brugt på den
pågældende maskine?
Har I prøvet at de-aktivere det (/dem)?
Hvilket krypteringssystem bruger I?
Hvilken browser bruges der?
Optræder fejlen også med en anden browser?
etc.

--
vh
Ole C

Fra : Freddy

Dato : 26-11-10 10:45

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilket antivirus- og firewallprogram(mer) bliver der brugt på den
> pågældende maskine?´
F-secure. Installeret af TDC. > Har I prøvet at de-aktivere det (/dem)?
Jep. Og aktivere igen.
> Hvilket krypteringssystem bruger I?
TKIP og WPA.
> Hvilken browser bruges der?
IE 8 opdateret og forsøgt resettet
> Optræder fejlen også med en anden browser?
Nu fik vi lige firefox installeret. Og den virker dælme. Så må problemet
kunne isoleres til IE. Kan man overhovedet reinstallere den i Vista

Fra : Ole C

Dato : 26-11-10 13:15

Freddy skrev blandt andet:

> F-secure. Installeret af TDC.

Ved nærmere studier på Google, ser jeg at netop F-Secure nævnes i
forbindelse med den omtalte fejl.
Det er muligvis ikke nok at de-aktivere programmet, så prøv helt at
af-installere det.
Hvis I har givet penge for det, må I jo kunne installere programmet igen,
hvis det ikke hjælper.
(I øvrigt er der ikke rigtigt nogen grund til at betale for den slags....)

--
vh
Ole C

Fra : Freddy

Dato : 07-12-10 13:00

> Ved nærmere studier på Google, ser jeg at netop F-Secure nævnes i
> forbindelse med den omtalte fejl.
> Det er muligvis ikke nok at de-aktivere programmet, så prøv helt at
> af-installere det.
Det var det der skete. Afinstall af IE8 og ind med IE9. Det hjalp.

> Hvis I har givet penge for det, må I jo kunne installere programmet igen,
> hvis det ikke hjælper.
> (I øvrigt er der ikke rigtigt nogen grund til at betale for den
> slags....)
Så enig. Det er bare en firmapc. Og TDC smed F-secure på. Den kommer nok
ikke på igen.

Tak for hjælpen alle
Freddy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-11-10 01:35

Siden mail virker er der også Internet adgang. Du mener formentlig at
IE ikke kan komme på Internet. Dette skyldes ofte en fejlkonfigureret
Firewall (specielt tredjeparts) ellers kan det også skyldes en
fejlbehæftet Add-on. Prøv at starte IE i No Add-on mode (Start | Alle
programmer)
Endelig er der også mulighed for virus.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Freddy

Dato : 26-11-10 10:47

> [...]
> Firewall (specielt tredjeparts) ellers kan det også skyldes en
> fejlbehæftet Add-on. Prøv at starte IE i No Add-on mode (Start | Alle
Den prøver vi lige senere. Men du mener uden tilføjelsesprogrammer formoder
jeg. Der har vi været.
> Endelig er der også mulighed for virus.
Ja Firefox ser jo ud til at køre. Desværre er der et fjols her der har smidt
sin token i en bil som står på et værksted et stykke fra Pc'en. Suk!

Fra : Mcwm

Dato : 26-11-10 11:05

Prøv med IE8 i fejlsikker tilstand med netværk.

Venligst
Mcwm