MS Windows
briani 27239
HP LaserJet 1000 driver til Win/?
Fra : Erik Thisted

Dato : 25-11-10 21:26

Er det muligt at få en HP Laserjet 1000 til at udskrive fra Win7?
Der er ikke en driver at hente ved HP.
Erik Thisted

Fra : Ivar

Dato : 25-11-10 21:39

Erik Thisted skrev:

> Der er ikke en driver at hente ved HP.

Så er det nok ikke.
Har du prøvet en anden HP-driver?

Ivar Magnusson

Fra : Erik Thisted

Dato : 25-11-10 21:48

Den 25-11-2010 21:38, Ivar skrev:

> Så er det nok ikke.
> Har du prøvet en anden HP-driver?

Jeg har prøvet den til model 1100. Den virker heller ikke.
Troede at Win 7 kunne 'efterligne' Win XP. Der virker printeren ok.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 22:00

Den 25-11-2010 21:48, Erik Thisted skrev:

> Jeg har prøvet den til model 1100. Den virker heller ikke.
> Troede at Win 7 kunne 'efterligne' Win XP. Der virker printeren ok.

Du hopper herind og henter den til Vista, men nu har du ikke sagt om det
er til 64bit eller 32 bit men eller må du lidt tilbage
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=45675&prodSeriesId=45674&prodTypeId=18972&taskId=135&swLang=6

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-11-10 20:12

Den 25-11-2010 22:00, Paul Østerby Sørensen skrev:

> Du hopper herind og henter den til Vista, men nu har du ikke sagt om
> det er til 64bit eller 32 bit men eller må du lidt tilbage
> [...]
Via den henvisning får jeg installeret 'HP Easy Printer Care'.
Det hjælpeprogram vil heller ikke kendes ved en LaserJet 1000 - desværre.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-11-10 01:37

Hent deres generiske printer driver. Den skulle gerne virke.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-11-10 20:19

Den 26-11-2010 01:37, Jens Peter Karlsen skrev:
Desværre - Den generiske printerdriver jeg finder er til et par andre
modeller. Vist 1010 og 1012 så vidt jeg lige husker nu.
I stedet for installerede jeg HP Universal Printer Driver. Den vil
heller ikke kendes ved min printer.
Nu forestiller jeg mig det samme problem når jeg tilslutter min
elskede scanjet 4470c.

Venligst Erik Thisted.

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-10 00:57

Erik Thisted skrev:

> I stedet for installerede jeg HP Universal
> Printer Driver. Den vil heller ikke kendes
> ved min printer.

Jamen, tillykke - du skal have en helt ny
farvelaserprinter.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Erik Thisted

Dato : 27-11-10 15:50

Den 27-11-2010 00:57, Allan Vebel skrev:

> Jamen, tillykke - du skal have en helt ny
> farvelaserprinter.

Og en ny skanner. De var IKKE regnet ind i budgettet for udskiftning
af pc.

Erik Thisted

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-10 21:50

Erik Thisted skrev:

> Og en ny skanner. De var IKKE regnet ind i budgettet for udskiftning
> af pc.

Har du ikke den gamle pc endnu? Den kan du sætte op med XP og
lade den trække printer og scanner. Hvis du så laver et LAN, er
det nemt at flytte filer mellem de to pc'er - hvis du da ikke
bare vil bruge en USB-pind.

--
Bertel

Fra : Erik Thisted

Dato : 27-11-10 22:08

> Har du ikke den gamle pc endnu? Den kan du sætte op med XP og
> lade den trække printer og scanner. Hvis du så laver et LAN, er
> det nemt at flytte filer mellem de to pc'er
De bliver 'nettet' sammen så jeg måske kan printe den vej når begge
pc'er er tændt. Ellers må jeg flytte filerne, som du skriver.
Om jeg også kan skanne den vej ved jeg ikke. Det finder jeg ud af lidt
senere. Lige nu er der andet som presser på.

Erik Thisted

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-10 23:10

Erik Thisted skrev:

> De bliver 'nettet' sammen så jeg måske kan printe den vej når begge
> pc'er er tændt.

Hvis jeg forstår dig ret, kan det ikke lade sig gøre. Som før
skrevet, skal hver pc have installeret printerdrivere selv om
printeren er tilsluttet en pc der har dem installeret.

> Ellers må jeg flytte filerne, som du skriver.

Ja, men det kan du jo gørte over LAN'et. Så er det nemt nok.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-12-10 22:28

Erik Thisted skrev:

> Og en ny skanner. De var IKKE regnet ind i budgettet
> for udskiftning af pc.

Nå, fik du så en i julegave?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Lars E. P.

Dato : 27-11-10 17:20

Thu, 25 Nov 2010 21:25:41 +0100, skrev Erik Thisted
<erik.thisted@webspeed.dk> :

>Er det muligt at få en HP Laserjet 1000 til at udskrive fra Win7?
>Der er ikke en driver at hente ved HP.
>Erik Thisted

Nu er det selvfølgeligt for sent for dit vedkommende, men ellers er
der her et program der kan fortælle om ens computer kan køre W7

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

Hilsen Lars

Fra : Kurd

Dato : 28-11-10 01:43

"Lars E. P." <usenet@SLETkal2000.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er det selvfølgeligt for sent for dit vedkommende, men ellers er
> der her et program der kan fortælle om ens computer kan køre W7

Og?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-11-10 11:33

Det ville have advaret om manglende drivere.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Thisted

Dato : 28-11-10 14:08

Den 28-11-2010 11:32, Jens Peter Karlsen skrev:
> Det ville have advaret om manglende drivere.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Jeg prøvede programmet på den gamle pc uden at få advarsler om printer
og skanner. De må så have været slukket den dag.

Erik Thisted

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-11-10 01:06

Ja de skal være tændt under testen. Såvidt jeg husker gøres der også
opmærksom på det.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 28 Nov 2010 14:07:33 +0100, Erik Thisted

Fra : Petersen Michael

Dato : 26-12-10 00:59

Den 25-11-2010 21:25, Erik Thisted skrev:
> Er det muligt at få en HP Laserjet 1000 til at udskrive fra Win7?
> Der er ikke en driver at hente ved HP.
> Erik Thisted

Det forbavser mig at du ikke kan få din HP 1000 til at fungere sammen
med Win 7
Det tog mig lidt tid, men jeg har en HP 1200 laser til at kører på en
Win 7 64 bit home.

Hvad sker der når du mokker printer kablet i computeren? Bliver
printeren fundet? Genkendt, som?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg