Ifølge sædvanligvis påliderlige kilde
Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 21:09

Skulle de officielle danske iPAD-priser blive:

16 GB iPad koster 3.799,- med wifi og 4.599 kr. med wifi og 3G
32 GB iPad koster 4.499,- med wifi og 5.299 kr. med wifi og 3G
64 GB iPad koster 5.199,- med wifi og 5.999 kr. med wifi og 3G

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:11

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> 32 GB iPad koster 4.499,- med wifi og 5.299 kr. med wifi og 3G
> 64 GB iPad koster 5.199,- med wifi og 5.999 kr. med wifi og 3G

hvem er den (på)liderlig(e) kilde ? ... ;)

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 21:13

Den 25-11-2010 21:11, Thomas von Hassel skrev:

> hvem er den (på)liderlig(e) kilde ? ... ;)

http://www.kennethlund.dk/2010/11/sa-kom-de-officielle-danske-priser-pa-ipad-hvad-koster-ipad-sa-i-danmark/

Han skulle ifølge eget udsagn være bedt om at liveblogge af Apple hele
Black Friday.

Journalistisk set er det nok ikke den mest objektive kilde man kan
finde, så det overlades til jer selv at benytte jeres kritiske sans.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:16

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> http://www.kennethlund.dk/2010/11/sa-kom-de-officielle-danske-priser-pa-ip
> ad-hvad-koster-ipad-sa-i-danmark/

javel ..

> [...]
>
> Journalistisk set er det nok ikke den mest objektive kilde man kan finde,
> så det overlades til jer selv at benytte jeres kritiske sans.

Altid en god idé ... men det passer nok sammen altsammen .. så hvorfor
ikke ..

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 21:20

Den 25-11-2010 21:15, Thomas von Hassel skrev:

> Altid en god idé ... men det passer nok sammen altsammen .. så hvorfor
> ikke ..

Det er også min vurdering (ellers havde jeg ikke postet linket).

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:22

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Det er også min vurdering (ellers havde jeg ikke postet linket).

Priserne passer meget godt med mit skud ... jeg er bare ked af mit skud
på at de først ville lancere den i danmark med revision 2 måske ser ud
til at være forkert.

Men hvis de skal have julehandlen med i danmark så _skal_ den ud nu ...
faktisk vil jeg sige det er lidt for sent ..

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 21:24

Den 25-11-2010 21:22, Thomas von Hassel skrev:
> Men hvis de skal have julehandlen med i danmark så _skal_ den ud nu ...
> faktisk vil jeg sige det er lidt for sent ..

Hvis jeg havde været rig nok til at give den slags gaver, kunne de nu
godt have ventet en _lille_ måneds tid endnu, før det havde været for sent.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:29

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Hvis jeg havde været rig nok til at give den slags gaver, kunne de nu
> godt have ventet en _lille_ måneds tid endnu, før det havde været for sent.

måske .. men folk har det tit med at gå rundt om produkter af den slags
et stykke tid før de køber .. så den skal gerne ligge og lokke i
butikken lidt tid før for at sælge rigtig godt ..

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 21:42

Den 25-11-2010 21:15, Thomas von Hassel skrev:
> Altid en god idé ... men det passer nok sammen altsammen .. så hvorfor
> ikke ..

Man kan følge ham live på
http://www.ustream.tv/channel/living-smart-tv-live mens man venter på
klokken bliver 00:01.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:43

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Man kan følge ham live på
> http://www.ustream.tv/channel/living-smart-tv-live mens man venter på
> klokken bliver 00:01.

hvem har lyst til det ?

/thoms

Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 21:50

Den 25-11-2010 21:43, Thomas von Hassel skrev:

> hvem har lyst til det ?

Hm... der er nogle stykker.

....og altså også mig, men jeg sidder og er ved at rense min datters
laptop for trojanere og rootkits, så det er noget ikke streamen der
holder mig vågen.

Jeg håber jeg bliver lige så glad for Mac som jeg forventer - og så er
det slut med Windows til ungerne også, selvom det bliver lidt dyrt.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:55

> [...]

> Jeg håber jeg bliver lige så glad for Mac som jeg forventer - og så er
> det slut med Windows til ungerne også, selvom det bliver lidt dyrt.

han lyder bare som en der godt kan lige at høre sig selv snakke ...
sorry :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-10 22:44

> han lyder bare som en der godt kan lige at høre sig selv snakke ...
> sorry :)

Det var da noget sjovt noget. Sidder han så der hver nat og kommenterer
folks chat? Man kommer da til at lære ham at kende, men han er ikke
videre god til at svare på folks spørgsmål. Det går alt for hurtigt at
følge med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-11-10 22:50

> [...]
> folks chat? Man kommer da til at lære ham at kende, men han er ikke
> videre god til at svare på folks spørgsmål. Det går alt for hurtigt at

Og lidt baggrund om manden kan måske hjælpe lidt på forståelsen ...
<http://www.business.dk/business-break/ballade-i-bryllupsbranchen>
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 22:55

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og lidt baggrund om manden kan måske hjælpe lidt på forståelsen ...
> <http://www.business.dk/business-break/ballade-i-bryllupsbranchen>

aaaaaaaah, ding ding ding .. jeg synes nok det navn lød bekendt ....
stay far away from that guy ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-10 08:42

> aaaaaaaah, ding ding ding .. jeg synes nok det navn lød bekendt ....
> stay far away from that guy ...

Der skete så åbenbart heller ikke noget i nat. Jeg gad ikke holde mig
vågen, men nu kan man se et bånd med hans live-chat fra i går. Han
skriver, at de ventede forgæves. Der er da heller ikke nogen iPad på
Apples danske shop.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 26-11-10 09:14

Den 26-11-2010 08:42, Henrik Münster skrev:

> [...]
> vågen, men nu kan man se et bånd med hans live-chat fra i går. Han
> skriver, at de ventede forgæves. Der er da heller ikke nogen iPad på

Jeg tror kun de mest optimistiske havde ventet andet end at de tilbud
der var i resten af verden også kom i DK - på de produkter der er
tilgængelige.

Tror dog stadig på at iPad bliver tilgængelig inden onsdag. Om de så
vælger at gøre mere ud af det i dag eller venter til næste uge, det
finder vi ud af.

--
Robert Piil

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-10 09:38

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Jeg tror kun de mest optimistiske havde ventet andet end at de tilbud
> der var i resten af verden også kom i DK - på de produkter der er
> tilgængelige.

Men nu havde Kenneth Lund jo lagt op til, at det ville ske. Han sagde,
han var blevet kontaktet af Apple, om at han skulle live-chatte og holde
sig klar ved midnat.

> Tror dog stadig på at iPad bliver tilgængelig inden onsdag. Om de så
> vælger at gøre mere ud af det i dag eller venter til næste uge, det
> finder vi ud af.

Det bliver da spændende at se. Jeg havde ellers så småt indstillet mig
på at vente til næste år, og så kunne jeg jo lige så godt købe 2.
generation.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 26-11-10 09:46

Den 26-11-2010 09:37, Henrik Münster skrev:
> Men nu havde Kenneth Lund jo lagt op til, at det ville ske. Han sagde,
> han var blevet kontaktet af Apple, om at han skulle live-chatte og holde
> sig klar ved midnat.

Som jeg antydede i mit første indlæg kan man jo ikke betragte ham som en
100% journalistisk pålidelig kilde (som så blev underbygget senere).

Alt andet til side, så lader han sig vist nemt rive med af stemningen.
Han siger han har et screendump han ikke må vise af en tidsplan for i
dag, hvor der vil dumpe flere nyheder fra apple, og at han ydermere har
informaton fra Apple som han ikke må videregive.

....som altid en god sund naturlig skepsis er ikke så tosset. Derhjemme
(Vendsyssel) ville vi have sagt at man selv måtte finde ud af hvad man
skulle lægge til og trække fra.

--
Robert Piil

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-10 22:57

> Og lidt baggrund om manden kan måske hjælpe lidt på forståelsen ...
> <http://www.business.dk/business-break/ballade-i-bryllupsbranchen>

Utroligt, hvad der findes af spændende ting. Jeg anede ikke det der med
bryllupper, og jeg kendte ikke manden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 25-11-10 23:03

Den 25-11-2010 22:49, Flemming Rubini skrev:

> Og lidt baggrund om manden kan måske hjælpe lidt på forståelsen ...
> <http://www.business.dk/business-break/ballade-i-bryllupsbranchen>

Internettet er godt nok en herlig opfindelse. Tak for linket.

--
Robert Piil

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-11-10 23:18

Robert Piil <piil@nospam.dk> writes:

> ...og altså også mig, men jeg sidder og er ved at rense min datters
> laptop for trojanere og rootkits, så det er noget ikke streamen der
> holder mig vågen.

Smid Ubuntu på den og se om hun kan lide det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-10 00:08

> [...]

> 32 GB iPad koster 4.499,- med wifi og 5.299 kr. med wifi og 3G
> 64 GB iPad koster 5.199,- med wifi og 5.999 kr. med wifi og 3G

"what does it meeeeeen"

<http://store.apple.com/dk>

;)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-11-10 00:17

> "what does it meeeeeen"
>
> <http://store.apple.com/dk>

Den er nede...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-10 01:03

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101126 <nospam0002+20101126@gmail.com> wrote:

> Den er nede...

yeah, that's the joke ... :)

men der er nok ikke mange der inde og shoppe her kl 01:03 ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-11-10 06:47

> [...]

> 32 GB iPad koster 4.499,- med wifi og 5.299 kr. med wifi og 3G
> 64 GB iPad koster 5.199,- med wifi og 5.999 kr. med wifi og 3G

Såmænd blot mit »gamle« gæt, baseret på de britiske priser [modregnet
britisk moms, indregnet dansk].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-11-10 06:59

> yeah, that's the joke ... :)

NÃ¥, der kan man se.

> men der er nok ikke mange der inde og shoppe her kl 01:03 ...

Næh. Nu er den åben igen, og der er tilbudsvarer, men ingen iPad.
Hmmm....

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-11-10 21:37

> [...]

> dag, hvor der vil dumpe flere nyheder fra apple, og at han ydermere
> har informaton fra Apple som han ikke må videregive.

De der NDA'er er ret irriterende :(

Det kan undre - de skal da nå julehandlen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-10 21:40

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101126 <nospam0002+20101126@gmail.com> wrote:

> De der NDA'er er ret irriterende :(

Hvis han rent faktisk havde læst og skrevet under på en NDA så ville han
vide at der i den står at du ikke må fortælle at du har skrevet under på
en NDA ...

"first rule about fightclub ..."

> Det kan undre - de skal da nå julehandlen.

det løb er næsten kørt ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-11-10 21:43

> Hvis han rent faktisk havde læst og skrevet under på en NDA så ville han
> vide at der i den står at du ikke må fortælle at du har skrevet under på
> en NDA ...

Så er det nok ikke derfor. Så vil han nok bare gerne være interessant
og lyde klog.

> det løb er næsten kørt ...

Så den næste år da.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-10 23:30

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101126 <nospam0002+20101126@gmail.com> wrote:

> Så er det nok ikke derfor. Så vil han nok bare gerne være interessant
> og lyde klog.

> Så den næste år da.

Jeg har lige været nede hos Fona. Det har noget "Late Night" her i
Esbjerg, så forretningerne havde åbent sent fredag aften. Den flinke
unge mand i Mac-afdelingen fortalte, at de havde været på iPad-kursus.
Han mente også, at iPad blev frigivet i løbet af en uge. Han sagde det
nu ikke som noget sikkert, men at det var et vedholdende rygte, han
havde hørt. Når medarbejderne har lært om iPad, så må det vel betyde, at
de skal sælge den på et tidspunkt. Og det må vel også være nogenlunde
snart. Ellers kunne man jo lige så godt vente med at sende dem på
kursus, til næste generation af iPad kommer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-11-10 21:20

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> snart. Ellers kunne man jo lige så godt vente med at sende dem på
> kursus, til næste generation af iPad kommer.

Var i Bilka i Tilst og de havde en iPad æske med pris sat frem i
Mac-øen.

http://dl.dropbox.com/u/2806740/IMG_0625.jpg

Apple iPad
1 GHz Apple A4 processor
16 GB hukommelse
9.7" LED multi-touch IPS skærm (1024x768)
Trådløst netværk a/b/g/n Bluetooth 2.1
Vejer kun 0,68 kg

Apple iPad er UK version
læs mere om opdateringer på www.apple.com

"Denne vare er midlertidigt udsolgt"
Pris: 4499,-

Kassen er tom! Skal du vide mere om iPad henvend jer itl en medarbejder
i elektronikafdelingen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-10 21:52

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101128 <nospam0002+20101128@gmail.com> wrote:

> Var i Bilka i Tilst og de havde en iPad æske med pris sat frem i
> Mac-øen.

Ak ja, det var der, jeg købte min første Mac i 1995. En Performa 475 til
kr. 4.750,- (ti gange modelnummeret) og en sort/hvid printer. Den hed
vist noget med 1200. Det var Canon, der lavede blækprintere til Apple
dengang. Det er mærkeligt at tænke på. Dengang købte man en computer,
men man havde ikke og forventede ikke internetforbindelse. Det fik jeg
først et år senere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-11-10 21:55

> Ak ja, det var der, jeg købte min første Mac i 1995. En Performa 475 til
> kr. 4.750,- (ti gange modelnummeret) og en sort/hvid printer. Den hed
> vist noget med 1200.

StyleWriter ... jeg havde en Styelwriter 2500 ... det var den i farver

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 01:19

Hej,

> Ak ja, det var der, jeg købte min første Mac i 1995. En Performa 475 til
> dengang. Det er mærkeligt at tænke på. Dengang købte man en computer,
> men man havde ikke og forventede ikke internetforbindelse.

"Man"... vi var da nogen med internetforbindelse dengang...

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Robert Piil

Dato : 29-11-10 08:00

Den 29-11-2010 01:18, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> "Man"... vi var da nogen med internetforbindelse dengang...

Der kan jeg ikke være med - privat i hvert fald. Til gengæld har jeg
vist nogle swimsuitcovers liggende der blev downloadet sidst i 80'erne
på universitetet. Omkring 1980 havde vi på skolen en terminal med
trykfølsom skærm, der kunne kobles op (direkte modemforbindelse) til en
BBS i Belgien. Skolen mainframe (en RC6000) havde forbindelse til JTAS's
database, hvor vi kunne slå op direkte i deres system (selvf ikke
hemmelig numre), når den var aktiv.

--
Robert Piil

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-10 22:06

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> "Man"... vi var da nogen med internetforbindelse dengang...

Ditto - og jeg havde vel strengt taget en allerede en 15 år før.

Men dataloger og datalogistuderende er jo heller ikke læger som Henrik
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-10 10:51

Hej,

> Ditto - og jeg havde vel strengt taget en allerede en 15 år før.

Jeg mente nu en internetforbindelse privat hjemme hos en selv - ikke i
forbindelse med arbejdsplads/uddannelsessted - men ja, det var da muligt
længe før at være på nettet.

> Men dataloger og datalogistuderende er jo heller ikke læger som Henrik

Jeg var nu hverken datalog eller datalogistuderende på det tidspunkt.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-10 12:07

> [...]

> længe før at være på nettet.

> Jeg var nu hverken datalog eller datalogistuderende på det tidspunkt.

Men jeg afleverede mit speciale allerede i 1991 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 19:13

Hej,

> Men jeg afleverede mit speciale allerede i 1991 ...

Ja og derfor duer dit argument ikke i konteksten.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-10 23:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ditto - og jeg havde vel strengt taget en allerede en 15 år før.
>
> Men dataloger og datalogistuderende er jo heller ikke læger som Henrik

Det var i hvert fald ikke almindeligt. Da jeg fik e-mail, havde jeg det
lidt, som de første telefonabonnenter må have haft det: Der var ikke
rigtig nogen at skrive til. Selvfølgelig var der på det tidspunkt mange
rundt om i verden, der havde e-mail, men det var bestemt ikke noget,
almindelige mennesker havde. Firmaer reklamerede heller ikke med det i
stor stil.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-10 09:20

Hej,

> [...]
> rigtig nogen at skrive til. Selvfølgelig var der på det tidspunkt mange
> rundt om i verden, der havde e-mail, men det var bestemt ikke noget,

Der var nu altså også folk i Danmark, man kunne skrive til. Jeg har lige
hevet E-post Danmark ned fra hylden - det er email-pendanten til
telefonbøger som TDC (Tele Danmark) udgav dengang. I bogen fra maj 1995
er der er ikke mindre end 300 sider med email-adresser på alt fra
privatpersoner til apoteker, læger, gymnasier og også firmaer som
Colgate og Danish Crown.

Det er selvfølgelig kun en brøkdel af de email-adresser, som findes nu
om dage - men der var altså folk at skrive til.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-12-10 10:53

On 2010-12-13 09:19:56 +0100, Jens Kristian Søgaard said:

> [...]
>
> Det er selvfølgelig kun en brøkdel af de email-adresser, som findes nu
> om dage - men der var altså folk at skrive til.

Jeg tror da også at jeg har haft internet og e-mail i 1995. Jeg
startede hos DataShopper, og flyttede til Image Scandinavia, da det var
kommet igang. Men er der nogle der kan huske hvilket år det var?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Robert Piil

Dato : 13-12-10 10:57

Den 13-12-2010 10:52, Kurt Brixen skrev:

> Jeg tror da også at jeg har haft internet og e-mail i 1995. Jeg startede
> hos DataShopper, og flyttede til Image Scandinavia, da det var kommet
> igang. Men er der nogle der kan huske hvilket år det var?

Hvornår Image startede kan jeg ikke huske. Men den store bølge kom i
slutningen af 97, mener jeg. Der kom jeg selv med hjemmefra. Tidligere
brugte jeg min arbejdsplads' net (og computer når jeg skulle på), men
det var til at overse besværet, da privaten var på samme matrikel.

--
Robert Piil

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-10 23:34

> [...]
>
> Det er selvfølgelig kun en brøkdel af de email-adresser, som findes nu
> om dage - men der var altså folk at skrive til.

Selvfølgelig var der da nogle, der havde e-mail-adresser. Selvfølgelig
var der endda mange. Det var bare stadig kun en lille del af
befolkningen. Jeg husker det da som lidt af et antiklimaks, at jeg nu
havde fået e-mail, men strengt taget havde jeg ikke rigtig noget at
bruge det til. Det hjalp jo ikke, at tusindvis af danskere havde e-mail,
hvis det ikke var nogen, jeg kendte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-11-10 21:58

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Ak ja, det var der, jeg købte min første Mac i 1995. En Performa 475

Jeg tror de har sat en platte op på en væg et sted til minde om begivenheden.

> [...]
> dengang. Det er mærkeligt at tænke på. Dengang købte man en computer,
> men man havde ikke og forventede ikke internetforbindelse. Det fik jeg

Tjah, vi bliver gamle. Forklarede yngelen for nylig hvad præcis det var
for en rød dims, som Tintin stod og ventede udenfor i regnvejr i et
kvarter.

Telefonbokse er en uddøende race.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-12-10 20:44

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Ditto - og jeg havde vel strengt taget en allerede en 15 år før.

Vil godt vædde på det ikke blev kaldt Internettet dengang.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-10 21:37

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101211 <nospam0002+20101211@gmail.com> wrote:

> Vil godt vædde på det ikke blev kaldt Internettet dengang.

I samme øjeblik jeg fik en studenterkonto til DIKUs UNIX-system fik jeg
automatisk internetadgang. Men hvornår man begyndte at bruge ordet
»internet« kan jeg ikke huske:

<http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Internet>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 21:58

Hej,

> I samme øjeblik jeg fik en studenterkonto til DIKUs UNIX-system fik jeg

Brugte du virkelig 11 år på studiet?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-10 11:13

> Brugte du virkelig 11 år på studiet?

Næh ?

I øvrigt var den normale studietid i 80erne omkring 10 år. Jeg blev svjh
indskrevet i 82 for så at blive sendt til Avedøre Gymnasium et år. Som
oprindelig biologisk student skulle jeg først opgraderes til mat-fys, så
det var frem med gymnasiets matematik- og fysikbøger igen. Specialet
blev afleveret i 91, og som følge af erhvervsarbejde måtte en lille
efternøler-opgave på mit bifag, »The Strange Death of Liberal England«,
engelsk historie, vente til 92, så derfor er det mit kandidatår.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-10 11:55

Hej,

> Næh ?

Ah, det lød bare mystisk at du startede studiet 15 år før 1995, men
først blev færdig i 1992 - så troede du havde fået et årstal forkert.

Men du falder nok ikke ind i kategorierne "alm. person" og
"ikke-datalog" i 1995, når du er startet på datalogistudiet i 1982.