MS Windows
briani 27239
Gammel Win på nye flasker eller ny Win på ~
Fra : Bente Christensen

Dato : 25-11-10 08:28

Vi har en maskine her i huset, som lige er blevet formateret.
Desværre virker den kode, vi havde stående på maskinen til Winxp ikke.
Hvrodan får vi en ny kode?

Alternativt, hvilke krav til pc stiller Windows7?

Vi har en processor på 1.6MHZ og en ram på 3GB
Ville maskinen kører ordentligt med disse specifikationer med en 7.er?

Vi vil dog helst have XPhome i den igen.

Hilsen Bente C.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-11-10 08:46

On Thu, 25 Nov 2010 08:28:25 +0100, "Bente Christensen"
<bente.chr@mail.dk> wrote:

>Vi har en maskine her i huset, som lige er blevet formateret.
>Desværre virker den kode, vi havde stående på maskinen til Winxp ikke.
Hvad dækker "virker ikke" over ?
Du kan ikke installerer XP eller du kan ikke aktiverer XP
(automatisk/manualt) ?

/Hans

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-11-10 12:10

On Thu, 25 Nov 2010 08:46:28 +0100, Hans Kjærgaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Hvad dækker "virker ikke" over ?
>Du kan ikke installerer XP eller du kan ikke aktiverer XP
>(automatisk/manualt) ?

Hvis det er aktiveringen, så vælg manuel aktivering via telefon og
ring til MS, så skal de nok guide dig igemmen.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 18:00

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ville maskinen kører ordentligt med disse specifikationer med en 7.er?
>
> Vi vil dog helst have XPhome i den igen.

Er det den rigtige version af XP I installerer? Det er ikke ligegyldigt.

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-10 19:03

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Desværre virker den kode, vi havde stående på maskinen til Winxp ikke.

Som hovedregel skal den Windows, du installerer være samme version som
den kode, du har for at koden virker.

Dvs at hvis koden er til en OEM version, så skal du installere en OEM
version og hvis koden er til en retail version, så skal du installere en
retail-version for at koden virker.

Det samme med Home/Pro o.s.v. - det skal også være det samme....

Men hvis det er nøjagtig samme version, så burde du kunne installere fra
en "tilfældig" cd.

> Vi har en processor på 1.6MHZ og en ram på 3GB
> Ville maskinen kører ordentligt med disse specifikationer med en 7.er?

Ja - det vil køre OK - det vil ihvertfald ikke være processor og RAM,
der forhindrer det .

Jan

Fra : Kurd

Dato : 26-11-10 02:33

> Som hovedregel skal den Windows, du installerer være samme version som den
> kode, du har for at koden virker.

Hvornår gælder hovedreglen ikke?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-10 12:10

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen
> Hvornår gælder hovedreglen ikke?

Aner det ikke - men der skal nok være et eller andet ekstremt tilfælde,
hvor det ikke ikke passer

Jan

Fra : scootergrisen

Dato : 25-11-10 19:23

> Vi vil dog helst have XPhome i den igen.

Har i ikke windows dvden siden i ikke bare installere det ?

Fra : scootergrisen

Dato : 25-11-10 19:56

Nååååå den kode. Jeg forstod ikke helt hvad du mente med kode først.

Er i sikker på i indtaster koden rigtigt ?
Hvis der står store bogstaver i koden så skal i sikkert også indtaste
dem store.

Er det den rigtige DVD/CD i bruger. Var det den som fulgte med
computeren eller er der fra en anden computer ?