MS Windows
briani 27239
Multiboot
Fra : Erik

Dato : 24-11-10 11:31

Hej med jer...

Jeg har gennem længere tid kørt med multi boot med Win XP og Win 7. og
det har kørt fint. Nu var Win XP ved at være slidt så jeg ville
geninstallere XP, men så fungerede mit multi boot ikke længere. Jeg
har så læst mig frem til at Win XP skal installeres først. Det
medfører jo så at jeg skal geninstallere begge styresystemer for at få
det til at køre igen. Mit spørgsmål er så om der findes et boot
manager program el lignende som kan styre bootningen af styresystemer
og man kan slippe for at skulle geninstallere begge syresystemer når /
hvis XP går kold.

Mvh. Erik

Fra : Kjeld Holm

Dato : 25-11-10 00:01

yep - EasyBSD er et gratis program (bootmanager), der er nemt og bruge og
kan boote op på så at sige alle styresystemer, uanset i hvilke rækkefølge de
er installeret, og som kan finde allerede installerede systemer hvor
bootmanageren er ødelagt og meget mere - det er simpelthen programmet du
leder efter:

http://neosmart.net/dl.php?id=1

/Kjeld

Fra : Kjeld Holm

Dato : 25-11-10 00:06

hov forresten - når du kommer ind på siden, så tryk ikke på den store røde
"knap" hvor der står download now - det er en annonce for noget driverværk,
knappen til download af EasyBSD er nederst på siden, en smule mere diskret
og er blå...

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 25-11-10 06:32

After serious thinking Erik wrote :
> [...]
> manager program el lignende som kan styre bootningen af styresystemer
> og man kan slippe for at skulle geninstallere begge syresystemer når /

BootIt - en boot manager der også kan lave image af en installation, så
man kan komme tilbage til en jomfruelig installation i løbet af et par
minutter.
http://www.terabyteunlimited.com/bootit-next-generation.htm

--
/klaus