MS Windows
briani 27239
Windows 7 - filerne hiberfil.sys og pagefi~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 23-11-10 21:34

I roden af det drev hvor min Windows7 er installeret er der 2 filer,
hiberfil.sys og pagefile.sys. Kan filerne flyttes og vil det gå ud over
hastigheden

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-11-10 21:44

http://www.windows7hacker.com/index.php/2009/05/what-is-hiberfilsys-and-how-to-delete-in-windows-7-free-up-hard-drive-space/

> og pagefile.sys
>Kan filerne flyttes og vil det gå ud
> over hastigheden

Det gør du i System > Avancerede systemindstillinger > 'Ydeevne'
Indstillinger > Avanceret > Skift

Om det går ud over hastigheden finder du selv ud af

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-11-10 21:48

Den 23-11-2010 21:34, Steen Mikkelsen skrev:
> I roden af det drev hvor min Windows7 er installeret er der 2 filer,
> hiberfil.sys og pagefile.sys. Kan filerne flyttes og vil det gå ud over
> hastigheden

hiberfil.sys bruges i forbindelse med dvale funktionen, den kan slettes
med diskoprydning, hvorefter dvale automatisk bliver slået fra.

pagefile.sys bruges som swap/paging fil. Det er en slags erstatnings
ram, hvor ting der ikke lige skal bruges kan gemmes, for at frigøre ram
til aktive applikationer. (Sammenlign det lidt med at lægge rodet fra
skrivebordet ned i skuffen, når man ikke skal bruge det)

- Chano Andersen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 23-11-10 21:49

Den 23-11-10 21:34, Steen Mikkelsen skrev:
> I roden af det drev hvor min Windows7 er installeret er der
> 2 filer, hiberfil.sys og pagefile.sys. Kan filerne flyttes
> og vil det gå ud over hastigheden

Du kan selv bestemme, hvor pagefile.sys skal ligge.

Hiberfil.sys mener jeg ikke, man så let kan ændre på -
bortset fra at du kan droppe den helt, hvis du vil undvære
at kunne sætte computeren i dvale.

Det er svært at sige noget om det påvirker hastigheden.
Hiberfil.sys gør kun, hvis den ligger på et drev, hvor der
er ved at være pladsmangel.
Pagefile.sys kan man med fordel ligge på et andet drev end
styresystemet, men kun vhis det er på en separat harddisk.
Hvis det blot er på en anden partition på samme harddisk som
styresytemet / drev C:, så tror jeg måske det gør maskinen
lidt langsommere.

Jeg har ikke testet dette, det er kun noget, jeg tror at
kunne regne mig frem til. Andre har måske gjort sig andre
tanker....

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-10 21:54

Heine Svendsen skrev:

> [...]
> Hvis det blot er på en anden partition på samme harddisk som
> styresytemet / drev C:, så tror jeg måske det gør maskinen

Ikke noget man mærker. Jeg har haft den flyttet på computere ned
til 1 GHz uden at kunne mærke forskel.

P.t. ligger den på C-drevet, men det skyldes at jeg vælter mig i
harddiskplads så jeg har gjort C-drevet stort (10 Gbyte).

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-12-10 20:09

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in message
[klip]
> P.t. ligger den på C-drevet, men det skyldes at jeg vælter mig i
> harddiskplads så jeg har gjort C-drevet stort (10 Gbyte).

Hej.
Undskyld jeg lige blander mig, men er lidt nysgerig. Fylder dit C drev med
styresystem kun 10 GB?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 23-12-10 23:51

On Thu, 23 Dec 2010 20:08:58 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:
>Undskyld jeg lige blander mig, men er lidt nysgerig. Fylder dit C drev med
>styresystem kun 10 GB?
Det er da meget rimeligt.
Mit C drev (Windows XP) fylder 3.85 GB i en 10 GB partition.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-12-10 22:54

Jørgen Nielsen skrev:

> Undskyld jeg lige blander mig, men er lidt nysgerig. Fylder dit C drev med
> styresystem kun 10 GB?

Jeg har afsat 10 Gbyte til C-drevet. P.t. bruges der 7,3 Gbyte
deraf hvoraf dvalefilen optager 3,4 Gbyte og swapfilen (pagefile)
optager 2 Gbyte. Mit egentlige system fylder altså 1,9 Gbyte. og
det tager under 2 minutter at gendanne det fra et image.

--
Bertel

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 25-11-10 12:38

> [...]
> I roden af det drev hvor min Windows7 er installeret er der 2 filer,
> hiberfil.sys og pagefile.sys. Kan filerne flyttes og vil det gå ud over

Har brug for mere hjælp : hiber.sys kan jeg ikke flytte " Handlingen kan
ikke gennemføres fordi filen eråben i et andet program - Luk filen og
prøv igen"

Når jeg kikker under "Vælg skærm- og slumringsindstillinger, computeres
skal bruge" har jeg dette opsæt.
Står "sluk for skærmen " til 45 minutter
"Sæt computeren til slumring" aldrig

Jeg har også alt køre en "diskoprydning" og her en den ikke med på listen..

Vil meget gerne have mere plads på C- drevet

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-10 17:48

Mener du hiberfil.sys? Den kan du ikke flytte, kun delete den.
fremgangsmåden er her:
http://www.howtogeek.com/howto/15140/what-is-hiberfil.sys-and-how-do-i-delete-it/

Regards Jens Peter Karlsen.