MS Windows
briani 27239
Min maskine går i stå under installering a~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 23-11-10 21:20

Hej med jer

Jeg har fra mit arbejde købt to brugte bærbare pc'er (HP Compaq tc4200, 1,5
GB Ram) uden software.
En kollega har så været så venlig ved hjælp af et spejl at lægge en XP Pro
Tablet PC Edition 2005, Version 2002, SP3 på dem igen (den originale
licensmærkat sidder i bunden af hver maskine).
Altså to helt ens maskiner med samme XP fra samme spejl - lavet indenfor 10
min.

Jeg har kørt Windows Update og lavet andre indstillinger synkront på de to
maskiner (stående ved siden af hinanden) og det er gået fint i går.
I dag fandt den (de) så flere opdateringer, og den ene maskine har fint
installeret det hele, men den anden vil ikke

Den står og hænger på en måde (jeg kan høre samme tilbagevendene 'rytme' fra
harddisken), og når jeg så vælger at forsøge at genstarte popper der et
vindue op med, at programmet 'Extracting Files' ikke svarer. Det hjælper
ikke at sige 'Afslut', vinduet popper bare op igen. jeg vælger så at
'kværke' den som sidste udvej.
Efter genstart fortæller den mig selvfølgelig igen, at der er tilgængelige
opdateringer, og hvis jeg ikke klikker på det gule skjold i Systray kører
den ellers fint.
Første opdatering, hvor den allerede hænger, er forresten 'Microsoft .NET
Framework 3.5 SP1 og SP2 Opdatering til Windows Server 2003 og XP x86
(KB982524)'.
Er det vigtigt?

Den har ikke oprettet noget Gendannelsespunkt endnu, så den mulighed har jeg
ikke.
Eneste forskel på de to maskiner skulle da være, at jeg har downloadet 'HTC
Sync 3.0' til kærestens Legend, men jeg har kun downloadet, ikke installeret
endnu...

Jeg ville være meget taknemmelig om der var nogen med en klog idé hvor jeg
skal starte?

--
Hilsen Jakob

Fra : Henning

Dato : 24-11-10 15:29

On Tue, 23 Nov 2010 21:20:18 +0100, "Jakob Griffel"
<NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> wrote:

>Hej med jer
>
>Jeg har fra mit arbejde købt to brugte bærbare pc'er (HP Compaq tc4200, 1,5
>GB Ram) uden software.
Start med at køre en diagnostic på disken fra bios (DPS Test).

Fra : Jakob Griffel

Dato : 07-12-10 14:58

> Start med at køre en diagnostic på disken fra bios (DPS Test).

Jeg har nu kørt en test med HD Tune Pro, der viser en masse fejl, dårlige og
ustabile sectors.
Jeg må hellere finde mig en anden HDD... :-|

--
Hilsen Jakob

Fra : Henning

Dato : 07-12-10 16:29

On Tue, 7 Dec 2010 14:58:22 +0100, "Jakob Griffel"

>Jeg har nu kørt en test med HD Tune Pro, der viser en masse fejl, dårlige og
>ustabile sectors.
>Jeg må hellere finde mig en anden HDD... :-|

Du kunne ha' nøjedes med testen fra bios, den ville formodentlig give
samme resultat