Apple TV i Geniale Gadgets
Fra : Steen

Dato : 23-11-10 21:00

Nogen der følger med i "Geniale Gadgets" på Discovery Channel?
Jeg så et afsnit i dag, der handlede om hvordan man bedst fit HD på sin
fjerner.
Testen stod mellem at fise ned og købe en Blu-ray, eller leje en film
via Apple TV.

Filmen var I Am Legend.

Via Apple TV to det 4 timer at hente filmen (ved ikke lige hvilken
hastighed man brugte).

Både billed- og lydkvalitet var ikke på højde med en BD.

Bare for at snakke lidt kvalitet - så måske skal vi ikke være så
skuffede over den manglende film-afdeling i Apple TV i Danmark?

--
En gammel dam
En frø springer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 21:07

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> via Apple TV.
>
> Filmen var I Am Legend.
>
> Via Apple TV to det 4 timer at hente filmen (ved ikke lige hvilken

ikke uvæsentligt .....

> Både billed- og lydkvalitet var ikke på højde med en BD.

nej, ellers ville det tage mere end 4 timer ...

> Bare for at snakke lidt kvalitet - så måske skal vi ikke være så
> skuffede over den manglende film-afdeling i Apple TV i Danmark?

kan du se forskel ? .. har du et anlæg som kan håndtere 7.1 Dolby True
HD ?

Der er plads til begge løsninger ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 23-11-10 22:53

In article <1jsfh5m.7yek1tzitem8N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ikke uvæsentligt .....

> nej, ellers ville det tage mere end 4 timer ...

> kan du se forskel ?

Det kunne man tilsyneladende, da værterne kørte en BD ved siden af den
downloadede fil fra Apple TV.

... har du et anlæg som kan håndtere 7.1 Dolby True
> HD ?
>
> Der er plads til begge løsninger ...

Sikkert. Selvom jeg helst ser HD, er der jo ting der kun sendes i SD -
og så må jeg jo set det.

--
En gammel dam
En frø springer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 23:02

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det kunne man tilsyneladende, da værterne kørte en BD ved siden af den
> downloadede fil fra Apple TV.

Det handler ikke om hvad eksperterne kan se når man "pixel peeper" side
by side ... det handler om hvad den alm. forbruger kan nøjes med ...*

> .. har du et anlæg som kan håndtere 7.1 Dolby True

> Sikkert. Selvom jeg helst ser HD, er der jo ting der kun sendes i SD -
> og så må jeg jo set det.

HD fra iTunes er jo stadig HD ... bare ikke 1080p med en høj bitrate ...

/thomas

* Det skal lige siges at jeg selv foretrækker BluRay til de "gode ting"
og håber Apple snart leverer musik i lossless istedet for 256kbit/sec
AAC ... men at jeg sagtens kan nøjes med TV serier i 720p fra iTunes
hvis man ellers fik lov ..

Fra : Robert Piil

Dato : 23-11-10 23:06

Den 23-11-2010 23:02, Thomas von Hassel skrev:
> [...]
> og håber Apple snart leverer musik i lossless istedet for 256kbit/sec
> AAC ... men at jeg sagtens kan nøjes med TV serier i 720p fra iTunes

Enig. 720p er rigeligt til film for mig (42" Panasonic 1080p-TV), men
ukomprimeret lyd ville jeg blive rigtig glad for.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 23:11

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Enig. 720p er rigeligt til film for mig (42" Panasonic 1080p-TV), men
> ukomprimeret lyd ville jeg blive rigtig glad for.

min forstærker er desværre til service, men jeg har en bluray koncert
skive jeg ikke har set endnu ... nammenam ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-10 21:17

> [...]

> Bare for at snakke lidt kvalitet - så måske skal vi ikke være så
> skuffede over den manglende film-afdeling i Apple TV i Danmark?

Jeg kunne godt tænke mig Apple TV bare for at kunne streame det jeg ser
eller hører på min iPhone.

Og så synes jeg det er et plus at man kan købe adgang til en masse
serier man ikke kan se herhjemme. West Wing har jeg hørt skulle være
god. Jeg kan godt lide serie. Et serieafsnit har en passende længde, og
historiefortællingen er fortættet. Og jeg hygger mig gevaldigt med
Morse, Holmes, og House.

Med et hack, og en krystal, kan man både komme på nettet, henholdsvis se
HD, hvis det er prioriteret.

Men det mest smarte er da at den serverer alt hvad du har i dit iTunes
bibliotek.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Robert Piil

Dato : 23-11-10 21:46

Den 23-11-2010 21:17, Flemming Rubini skrev:
> [...]
> HD, hvis det er prioriteret.
>
> Men det mest smarte er da at den serverer alt hvad du har i dit iTunes

Det mindst smarte er at den kun gør det, hvis du har dit
iTunes-bibliotek på en tændt computer. Den kan ikke afspille fra et
iTunes-server på en NAS (firefly). Det gør at jeg nok ender med en WD HD
Live i stedet.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-10 22:11

> [...]

> iTunes-bibliotek på en tændt computer. Den kan ikke afspille fra et
> iTunes-server på en NAS (firefly). Det gør at jeg nok ender med en WD HD

Jeg har smækket mit iTunes bibliotek på TimeCapsulen, så jeg forventer
det bare kører.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 22:16

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har smækket mit iTunes bibliotek på TimeCapsulen, så jeg forventer
> det bare kører.

ikke uden at iTunes kører på en maskine ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-10 22:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har smækket mit iTunes bibliotek på TimeCapsulen, så jeg forventer
> det bare kører.

Hov jeg var lidt for hurtig. Du skriver at den ikke kan køre det fra en
NAS, Apple TV kræver en tændt computer. Ærgeligt, for så skal man jo
have en serverlignende ting op. Men jeg tror jeg prøver alligevel, uden
så, øh bøh ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik 8600

Dato : 23-11-10 22:13

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på en tændt computer. Den kan ikke afspille fra et iTunes-server på en NAS
> (firefly). Det gør at jeg nok ender med en WD HD Live i stedet.

Ja, dét er et klart minus....
H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 22:16

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, dét er et klart minus....

Kun for dem der ikke har alt deres indhold i iTunes ...

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 23-11-10 22:42

Den 23-11-2010 22:15, Thomas von Hassel skrev:

> Kun for dem der ikke har alt deres indhold i iTunes ...

Nej da, det er et minus for alle dem, der ikke vil have deres computer
stående tændt altid, for at høre musik eller se billeder/film på deres
anlæg/tv i stuen.

Er der nogen der ved om WD HD Live kan læse et iTunes-bibliotek (det er
vel mediefiler på en disk, ikke?), selvfølgelig fraregnet DRM-indhold.

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 22:55

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Nej da, det er et minus for alle dem, der ikke vil have deres computer
> stående tændt altid, for at høre musik eller se billeder/film på deres
> anlæg/tv i stuen.

stadig ikke et minus for alle .. der er mange der har en maskine til at
stå alligevel ...

Derudover kan jeg sagtens se det smarte i Airplay fra en iPad eller
iPhone til de nye Apple TV ... uden at du har en maskine kørende ..

> Er der nogen der ved om WD HD Live kan læse et iTunes-bibliotek (det er
> vel mediefiler på en disk, ikke?), selvfølgelig fraregnet DRM-indhold.

Det kan jeg ikke se skulle være et problem ..

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 23-11-10 21:51

> [...]

> Bare for at snakke lidt kvalitet - så måske skal vi ikke være så
> skuffede over den manglende film-afdeling i Apple TV i Danmark?

De digitale udgaver er:

1. Kopibeskyttede, du kan kun afspilles på et begrænset antal enheder og
kun Apple-enheder blandt de bærebare enheder.

2. Ikke optimalt komprimerede, bl.a. fordi AppleTV ikke understøtter for
komplicerede H.264 film, dvs. med for mange B-Frames og andre
specialiteter, kvaliteten er derfor langtfra optimal.

Hvor lang tid det tager at hive ned afhænger af din internetforbindelse.
Når jeg henter opdateringer fra Apple får jeg i bedste tilfælde 1,7
MB/s, så med den hastighed kan jeg på 4 timer hente 24,48 GB. Jeg gætter
på det er en del større end Apples HD film filer.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.