Julesangbog
Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 10:49

Jeg har netop opdaget noget, der nok burde interessere en eller andet.

Der er i år kommet en Julesangbog til iPhone som indeholder de
almindelige, danske julesange.

<http://itunes.apple.com/dk/app/julesangbogen/id390728336?mt=8>

Jeg ved ikke med jer, men hos os plejer vi at gå rundt med hver sin
sangbog om juletræet. Nogle af os med en lommelygte ... og det sidste
slipper man i hvert fald med en iPhone ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Marianne

Dato : 28-11-10 22:35

> [...]
> sangbog om juletræet. Nogle af os med en lommelygte ... og det sidste
> slipper man i hvert fald med en iPhone ...

Oh - det bliver da stemningsfuldt

mvh
Marianne

Fra : Per

Dato : 29-11-10 08:37

""Per Rønne"" skrev i meddelelsen

[...]

Det er da også en ganske fin idee men appen har en bug med at lukke
programmet for hvert sang den har vist
så hvis man vil hygge sig med det om juletræet så send de 12 kr efter denne
app

Hilsen Per R

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-11-10 08:47

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) crashed Echelon writing

> Nogle af os med en lommelygte ... og det sidste
> slipper man i hvert fald med en iPhone ...

Den tradition har jeg ikke hørt om før. Lyset fra træet plejer jo at være
rigeligt og man kan jo teksterne på rygraden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-11-10 21:32

>Den tradition har jeg ikke hørt om før. Lyset fra træet plejer jo at være
>rigeligt og man kan jo teksterne på rygraden.

Er der nogen, der ikke kan det? Så må der øves.

Mvh Maria

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-10 22:06

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) crashed Echelon writing

> Den tradition har jeg ikke hørt om før. Lyset fra træet plejer jo at være
> rigeligt og man kan jo teksterne på rygraden.

Det er vist - aldersbestemt. Med tiden bliver man dårligere til at læse
i halvmørke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-12-10 09:54

Den 10-12-2010 22:06, Per Rønne skrev:
> Det er vist - aldersbestemt. Med tiden bliver man dårligere til at læse
> i halvmørke.
til gengæld også dårligere til at huske

//finn

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-10 12:07

cykelsmeden <news@not2old.dk> wrote:

> til gengæld også dårligere til at huske

I hvert fald ikke for mig; jeg har stadig en klæbehjerne ..

Men min generation lærte aldrig at synge udenad, uden sangbog. En skam
at morgensangen blev afskaffet; og når der en sjælden gang skulle synges
måtte man holde en finger i hvert øre for at kunne holde den rytmiske
musik ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Fast

Dato : 16-12-10 14:44

On 23/11/10 10.48, Per Rønne wrote:
> Jeg har netop opdaget noget, der nok burde interessere en eller andet.
>
> Der er i år kommet en Julesangbog til iPhone som indeholder de
> almindelige, danske julesange.

Jeg ved ikke, om jeg bør skrive det, men der er én til (jeg har været
med til at lave den):

<http://itunes.apple.com/dk/app/julesange/id406975570?mt=8>

Jeg fik idéen juleaften sidste år, og lavede en hurtig ad-hoc version
til familien - det fungerer rigtig godt til dansen om træet.

Versionen på App Store har fået flere sange med, og er designet
af min ven Cole, der udgør den anden halvdel af Fapplications.

Jeg håber, at den kan være med til at sprede lidt julehygge, og at
det ikke bliver taget ilde op, at jeg sådan promoverer en app, jeg
har været med til at lave. :)

--
Venlig hilsen
Morten

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-10 21:35

Morten Fast <morten.fast@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg håber, at den kan være med til at sprede lidt julehygge, og at
> det ikke bliver taget ilde op, at jeg sådan promoverer en app, jeg

Jamen, den er da udmærket. Den første synes at have nogle problmer med
at quitte når man skifter sang; men kun engang imellem ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Fast

Dato : 17-12-10 03:02

On 2010-12-16 21:35:08 +0100, Per Rønne said:

> Jamen, den er da udmærket. Den første synes at have nogle problmer med
> at quitte når man skifter sang; men kun engang imellem ?

Den første? Altså Julesangbogen? Den ved jeg ikke noget om,
men hvis du oplever at Julesange crasher, så vil jeg meget gerne
høre flere detaljer. :)

--
Venlig hilsen
Morten

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 08:20

Morten Fast <morten.fast@gmail.com> wrote:

> Den første? Altså Julesangbogen? Den ved jeg ikke noget om,
> men hvis du oplever at Julesange crasher, så vil jeg meget gerne
> høre flere detaljer. :)

Det er Julesangbogen der er tilbøjelig til at crashe ... ikke din.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk