| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Sære glatføre råd... Fra : .J.S... | 
  Dato :  23-11-10 19:23 |  
  |   
            http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
F.ex :
 "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i et 
 lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad 
 bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du 
 slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen 
 gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et underligt 
 råd   
mvh/JS 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           oz3bto (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : oz3bto | 
  Dato :  23-11-10 19:34 |  
  |   
            
".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse 
 news:4cec0689$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
>
 > F.ex :
 > "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i et 
 > lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >
 > Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >
 Du vil undre dig  men det virker altså idet at motorbremsen jo netop ikke 
 blokere hjulene.. Tricket er så at finde rette gear
 > Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad 
 > bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >
 > "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du 
 > slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen 
 > gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >
 > Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et underligt 
 > råd   
>
 >
 >
 >
 > mvh/JS
 Sidste råd er lidt ude i hegnet ja .. de har dog ret i at man skal slippe 
 bremsen.. Men man bør også kraftig at overveje at bruge koblingen
 At biler har div elektronik hjælper altså ikke altid ..
 Noget andet er så at danskere  bare ikke kan hitte ud af det der med 
 glatføre 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kell Petersen (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kell Petersen | 
  Dato :  23-11-10 20:03 |  
  |  
 
            > Noget andet er så at danskere  bare ikke kan hitte ud af det der med 
 > glatføre
 Næææ nogen køre, andre kører næsten ikke .
 Jeg kører bare uden om...      
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            oz3bto (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : oz3bto | 
  Dato :  23-11-10 20:23 |  
  |   
            
"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4cec0fed$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Noget andet er så at danskere  bare ikke kan hitte ud af det der med 
 >> glatføre
 >
 >
 > Næææ nogen køre, andre kører næsten ikke .
 > Jeg kører bare uden om...      
>
 >
 >
 >
 Sidste år var vi et smut hjemme da der var komet sne.. Vi overvejede kraftig 
 at tage den off road efter kompas da vejene nærmest var ufremkommelige pga 
 biler stod fast overalt  eller kørte 35 kmt 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  23-11-10 20:01 |  
  |  
 
            ".J.S..." skrev
 >"For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i et
 > lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 > Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 Ja og da motorbremsen kun virker på de trækkende hjul er risikoen for
 blokering næsten altid dobbelt.
 Forøvrigt synes jeg det er dumt at skrive om motorbremse uden at redegøre
 for hvad man mener,.
 Hvor sidder motorbremsen på en Opel f.eks.
 > Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 > bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 Også her vil det være bedre at bruge bremsen, en forsigtig bremsning på 4
 hjul og ikke en kraftigere bremsning på 2 hjul.
 > "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 > slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 > gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et underligt 
 >råd   
Ja jeg tror skribenten lige har hørt om motorbremsning, så nu skal det fanme
 bruges som et universalmiddel.
 Det er bedre at helt koble motoren fra, koble ud så motorbremsen ikke
 bremser hjulene mere end man har brug for.
 Der er kun en grund til at motorbremse, det er for at spare de rigtige
 bremser så de ikke løber varme ned at en lang stejl bakke.
 Han kunne lige så godt foreslå at man sidder og fedter lidt med håndbremsen.
 I en forhjultrækker kan man bruge motoren til at bremse forhjulene og 
 håndbremsen til at bremse baghjulene, to hænder på rattet, en hånd på 
 gearstangen og en hånd på håndbremsen, så kan man justere bremsevirkningen 
 mellem for og baghjul, og så et ben ud gennem døren for finjustering måske 
 med en fodboldstøvle eller pigsko på.
 mvh
 Alex Christensen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Sørensen (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Sørensen | 
  Dato :  23-11-10 21:10 |  
  |   
            > I en forhjultrækker kan man bruge motoren til at bremse forhjulene og
 > håndbremsen til at bremse baghjulene, to hænder på rattet, en hånd på
 > gearstangen og en hånd på håndbremsen, så kan man justere
 > bremsevirkningen mellem for og baghjul, og så et ben ud gennem døren for
 > finjustering måske med en fodboldstøvle eller pigsko på.
 
 Haha :P Tak for et herligt billede! :)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kell Petersen (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kell Petersen | 
  Dato :  23-11-10 22:34 |  
  |   
            
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4cec108c$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
 > ".J.S..." skrev
 >
 >>"For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i et
 >> lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >
 >> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >
 > Ja og da motorbremsen kun virker på de trækkende hjul er risikoen for
 > blokering næsten altid dobbelt.
 > Forøvrigt synes jeg det er dumt at skrive om motorbremse uden at redegøre
 > for hvad man mener,.
 > Hvor sidder motorbremsen på en Opel f.eks.
 >
 >> Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 >> bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >
 > Også her vil det være bedre at bruge bremsen, en forsigtig bremsning på 4
 > hjul og ikke en kraftigere bremsning på 2 hjul.
 >
 >> "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 >> slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 >> gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >
 >>Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et underligt 
 >>råd   
>
 > Ja jeg tror skribenten lige har hørt om motorbremsning, så nu skal det 
 > fanme
 > bruges som et universalmiddel.
 > Det er bedre at helt koble motoren fra, koble ud så motorbremsen ikke
 > bremser hjulene mere end man har brug for.
 > Der er kun en grund til at motorbremse, det er for at spare de rigtige
 > bremser så de ikke løber varme ned at en lang stejl bakke.
 >
 > Han kunne lige så godt foreslå at man sidder og fedter lidt med 
 > håndbremsen.
 > I en forhjultrækker kan man bruge motoren til at bremse forhjulene og 
 > håndbremsen til at bremse baghjulene, to hænder på rattet, en hånd på 
 > gearstangen og en hånd på håndbremsen, så kan man justere bremsevirkningen 
 > mellem for og baghjul, og så et ben ud gennem døren for finjustering måske 
 > med en fodboldstøvle eller pigsko på.
 >
 > mvh
 > Alex Christensen
 HAHAHA
 Sådan.. så kan det ikke gå helt galt..
 Manglede lige seler ,Hue og vanter.. Så kører det... Vinter kom an.....
   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Henneberg Kriste~ (24-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  24-11-10 07:28 |  
  |  
 
            "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4cec108c$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
 > ".J.S..." skrev
 >
 >>"For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i et
 >> lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >
 >> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >
 > Ja og da motorbremsen kun virker på de trækkende hjul er risikoen for
 > blokering næsten altid dobbelt.
 > Forøvrigt synes jeg det er dumt at skrive om motorbremse uden at redegøre
 > for hvad man mener,.
 > Hvor sidder motorbremsen på en Opel f.eks.
 Oppe ved rattet - det ligner et ratgear, men ..... :)
 > Der er kun en grund til at motorbremse, det er for at spare de rigtige
 > bremser så de ikke løber varme ned at en lang stejl bakke.
 I baghjulstrukne biler er der også en grund til at få den til at motorbremse 
 rundt i et sving - når der er glat :)
 -- 
 Per
 www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (24-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  24-11-10 10:52 |  
  |   
            "Per Henneberg Kristensen" skrev
 
 >> Hvor sidder motorbremsen på en Opel f.eks.
 > Oppe ved rattet - det ligner et ratgear, men ..... :)
 
 Det lyder mere som en slingrebremse, de er forøvrigt ulovlige.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thore (24-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thore | 
  Dato :  24-11-10 15:48 |  
  |  
 
            On Tue, 23 Nov 2010 20:01:09 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
 >Ja og da motorbremsen kun virker på de trækkende hjul er risikoen for
 >blokering næsten altid dobbelt.
 >Forøvrigt synes jeg det er dumt at skrive om motorbremse uden at redegøre
 >for hvad man mener,.
 >Hvor sidder motorbremsen på en Opel f.eks.
 Ved siden af hestebremsen...
 -- 
 Venlig hilsen / Best regards
 Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
 (Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)
 Se min hobbyside:  www.RacePhoto.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Finn Guldmann (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  23-11-10 22:09 |  
  |  
 
            Den 23-11-2010 19:23, .J.S... skrev:
 >  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
> F.ex :
 > "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i
 > et lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 > Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 > Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 > bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 > "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 > slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 > gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 > Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et
 > underligt råd   
>
 Hør venner, er logik virkelig så svær?
 (Har læst hvad der er af kommentarer til nu.)
 Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være 
 gået i stå.
 Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst snurre 
 med hvad der passer til tomgangshastighed.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Friis (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  23-11-10 22:16 |  
  |  
 
            Den Tue, 23 Nov 2010 22:09:06 +0100 skrev Finn Guldmann:
 > Den 23-11-2010 19:23, .J.S... skrev:
 >>  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
>> F.ex :
 >> "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i
 >> et lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >> Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 >> bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >> "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 >> slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 >> gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >> Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et
 >> underligt råd   
>>
 > Hør venner, er logik virkelig så svær?
 > (Har læst hvad der er af kommentarer til nu.)
 >
 > Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være 
 > gået i stå.
 >
 > Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst snurre 
 > med hvad der passer til tomgangshastighed.
 Og hvad hjælper det, hvis det er en fjerdedel af bilens hastighed?
 Mvh
 Kent
 -- 
 "The Brothers are History"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kell Petersen (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kell Petersen | 
  Dato :  23-11-10 22:41 |  
  |   
            Ja ,,
 Forsikringspapiret/skadeanmeldelsen  skal være i orden.. kørte ned mod 
 gudhjem, kunne se at jeg skulle spare lidt på bremsebelægningen,  slukkede 
 motoren med gearvælgeren i 6.gear på min Mazda 6.
 Nede for enden af vejen blev jeg overraskes over at servostyringen ikke var 
 så vaks som den plejede at være , så jeg kunne ikke undgå at strejfe 
 hushjørnet.
 Mener ikke at jeg på nogen måde kunne undgå dette uheld , da det må skyldes 
 en konstruktionsfejl...
 
 hehehe 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            oz3bto (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : oz3bto | 
  Dato :  23-11-10 23:32 |  
  |   
            
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:4cec2f05$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...
 > Den Tue, 23 Nov 2010 22:09:06 +0100 skrev Finn Guldmann:
 >> Den 23-11-2010 19:23, .J.S... skrev:
 >>>  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
>>> F.ex :
 >>> "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i
 >>> et lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >>> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >>> Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 >>> bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >>> "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 >>> slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 >>> gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >>> Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et
 >>> underligt råd   
>>>
 >> Hør venner, er logik virkelig så svær?
 >> (Har læst hvad der er af kommentarer til nu.)
 >>
 >> Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være
 >> gået i stå.
 >>
 >> Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst snurre
 >> med hvad der passer til tomgangshastighed.
 >
 > Og hvad hjælper det, hvis det er en fjerdedel af bilens hastighed?
 >
 > Mvh
 > Kent
 > -- 
 > "The Brothers are History"
 En hel del . du kan bla stadig styre 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Finn Guldmann (24-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  24-11-10 04:20 |  
  |  
 
            Den 23-11-2010 22:15, Kent Friis skrev:
 >>>  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
>>> F.ex :
 >>> "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i
 >>> et lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >>> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >>> Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 >>> bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >>> "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 >>> slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 >>> gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >>> Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et
 >>> underligt råd   
>> Hør venner, er logik virkelig så svær?
 >> (Har læst hvad der er af kommentarer til nu.)
 >> Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være
 >> gået i stå.
 >> Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst snurre
 >> med hvad der passer til tomgangshastighed.
 > Og hvad hjælper det, hvis det er en fjerdedel af bilens hastighed?
 >
 Nu skriver jeg jo ikke at hjulene ikke kan miste grebet ved brug af 
 motorbremse. Det kan de sagtens.
 Det var blot det der med at de skulle kunne blokere, ved brug af 
 motorbremse, der stødte på modstand i min logik.
 Men at finde et passende gear, og dermed bruge motorbremse ned af bakke, 
 har aldrig været en dårlig ting. Og det uanset vejret.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  23-11-10 22:31 |  
  |   
            > Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være
 > gået i stå.
 > Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst snurre
 > med hvad der passer til tomgangshastighed.
 
 Om hjulene snurrer med halv hastighed eller er helt blokerede tror jeg 
 ikke betyder det store rent friktionsmæssigt.. Bare hjulene kører 
 langsommere end underlaget så skrider det med deraf følgende tab af 
 friktion. Hjulene skal køre meget tæt på bilens hastighed for at få gavn 
 af den øgede friktion.
 
 -- 
 Mvh. Martin
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           .J.S... (23-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : .J.S... | 
  Dato :  23-11-10 22:55 |  
  |   
            
"Finn Guldmann"  wrote in message 
 news:4cec2d5b$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
 Den 23-11-2010 19:23, .J.S... skrev:
 >>  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
>> F.ex :
 >> "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i
 >> et lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >> Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 >> bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >> "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 >> slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 >> gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >> Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et
 >> underligt råd   
>>
 >Hør venner, er logik virkelig så svær?
 >(Har læst hvad der er af kommentarer til nu.)
 >
 >Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være gået 
 >i stå.
 >
 >Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst snurre med 
 >hvad der passer til tomgangshastighed.
 jajadadeternokrigtigt at udtrykket blokere er forkert anvendt her, men jeg 
 tror stadig det er sikrere at lade ABS systemet justere bremse effekten end 
 prøve at finde et gear som ikke forårsager mere bremsning end der er 
 friktion til.
 mvh/JS
 (ufedt altså, min windows live mail er blevet opdateret og kan nu 
 tilsyneladende ikke længere finde ud af at indsætte >, arrrrggh) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Finn Guldmann (24-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  24-11-10 04:29 |  
  |  
 
            Den 23-11-2010 22:54, .J.S... skrev:
 >>>  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilerguider/ECE1123243/saadan-koerer-du-sikkert-paa-de-glatte-veje/
>>> F.ex :
 >>> "For at mindske risikoen for at hjulene blokerer ned ad bakke, køres i
 >>> et lavere gear, end du ville bruge i tørt vejr."
 >>> Des lavere gear jo før vil den vel blokere pga motorbremse ??
 >>> Man kan så bruge et lavt gear til at undgå at bilen løber fra en ned ad
 >>> bakke, men det er jo ikke rigtigt det der står.
 >>> "Hvis hjulene blokerer under opbremsning, og bilen skrider ud, skal du
 >>> slippe bremsepedalen for at genvinde vejgrebet, brems derefter igen
 >>> gradvist, samtidig med at du bruger motorbremsen."
 >>> Der er vel stort set ingen biler i dag uden ABS, så det er da et
 >>> underligt råd   
>> Hør venner, er logik virkelig så svær?
 >> (Har læst hvad der er af kommentarer til nu.)
 >> Hvis hjulene blokerer når man bruger motorbremsen skal motoren jo være
 >> gået i stå.
 >> Så med mindre der er andet der spiller ind vil hjulene jo mindst
 >> snurre med hvad der passer til tomgangshastighed.
 > jajadadeternokrigtigt at udtrykket blokere er forkert anvendt her, men
 > jeg tror stadig det er sikrere at lade ABS systemet justere bremse
 > effekten end prøve at finde et gear som ikke forårsager mere bremsning
 > end der er friktion til.
 >
 Hvornår er ABS begyndt at øge friktionen?
 For at ABS'en går i gang skal du jo faktisk miste friktionen på mindst 
 et hjul.
 Og hvis du bruger motorbremse og derved mister grebet har du fundet for 
 lavt et gear i forhold til din hastighed.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             .J.S... (24-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : .J.S... | 
  Dato :  24-11-10 17:49 |  
  |   
            
 
 "Finn Guldmann"  wrote in message 
 news:4cec865c$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
 
 Den 23-11-2010 22:54, .J.S... skrev:
 
 >> jajadadeternokrigtigt at udtrykket blokere er forkert anvendt her, men
 >> jeg tror stadig det er sikrere at lade ABS systemet justere bremse
 >> effekten end prøve at finde et gear som ikke forårsager mere bremsning
 >> end der er friktion til.
 >>
 >Hvornår er ABS begyndt at øge friktionen?
 >
 Med undtagelse af situationer hvor der hober sig en vold af materiale op 
 foran hjulene, er der mest friktion hvis man undgår at blokere hjulene.
 
 >For at ABS'en går i gang skal du jo faktisk miste friktionen på mindst et 
 >hjul.
 Ja sådan har jeg også forstået at det funker..
 >
 >Og hvis du bruger motorbremse og derved mister grebet har du fundet for
 l>avt et gear i forhold til din hastighed.
 Du er jo genial. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |