ugenummer i ical
Fra : sdfgh

Dato : 23-11-10 14:49

Jeg er sikkert blind men jeg kan ikke finde ugenumre i ical?

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 15:48

sdfgh <sdf@gh.universe> wrote:

> Jeg er sikkert blind men jeg kan ikke finde ugenumre i ical?

For at få ugenumre i iCal skal du gå over til iCal Pro.

BusyCal.

<http://www.busymac.com/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 15:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> For at få ugenumre i iCal skal du gå over til iCal Pro.
>
> BusyCal.
>
> <http://www.busymac.com/>

eller bare abbonere på en .ics fil med ugenumre. Avalonia hoster en her

<http://www.avalonia.net/produkter/ical-kalendre>

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-10 16:37

> eller bare abbonere på en .ics fil med ugenumre. Avalonia hoster en her
>
> <http://www.avalonia.net/produkter/ical-kalendre>

Den skriver ugenummeret om mandagen. Apple har minsandten selv lavet en
kalender med ugenumre. Den strækker nummeret over alle dage. Det er nok
en smagssag, hvad man foretrækker.

<http://www.apple.com/downloads/macosx/calendars/weeknumberseuautoupdati
ng.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 20:02

> Den skriver ugenummeret om mandagen. Apple har minsandten selv lavet en
> kalender med ugenumre. Den strækker nummeret over alle dage. Det er nok
> [...]

Også som event, med de konsekvenser det giver. Her vil alle dage i
månedsvisning i iCal til iPhone få markeringen »Du skal noget i dag!«.

De burde simpelthen integrere funktionaliteten i iCal, som det i
forvejen sker i BusyCal [Mac] og Pocket Informant [iPhone, iPad].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 23-11-10 22:40

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Hørt!!!

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 22:46

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Hørt!!!

Er der andre lande som bruger ugenumre så meget som vi gør her ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-10 11:53

> Også som event, med de konsekvenser det giver. Her vil alle dage i
> månedsvisning i iCal til iPhone få markeringen »Du skal noget i dag!«.

Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg skal noget hver dag, så jeg har
ikke rigtig tænkt over det. Jeg bruger Week Calender på min iPhone, og
den har ugenumre. Jeg har tænkt mig at prøve Calvetica. Den ser rigtig
flot ud. Stil er vigtigere end substans
Jeg mangler derfor kun ugenumre, når jeg bruger me.com på
nettet, som jeg gør på min computer på arbejdet.

> De burde simpelthen integrere funktionaliteten i iCal, som det i
> forvejen sker i BusyCal [Mac] og Pocket Informant [iPhone, iPad].

Helt enig. Det var det ideelle. Jeg har prøvet at foreslå det til Apple
et par gange, når de beder om feedback.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-10 17:50

> [...]
> nettet, som jeg gør på min computer på arbejdet.

> Helt enig. Det var det ideelle. Jeg har prøvet at foreslå det til Apple

Vi andre nøjes så med at stemme med fødderne.

I øvrigt er der også ugenumre i SOHO Organizer:

<http://www.chronosnet.com/Products/sohoorganizer.html>

Problemet er så at få det over i et kompatibelt program på iPhone og
iPad ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 20:02

> eller bare abbonere på en .ics fil med ugenumre. Avalonia hoster en her
>
> <http://www.avalonia.net/produkter/ical-kalendre>

Hvorved det bliver til en /event/, med de konsekvenser dét giver.

Som at der er angivet en prik for hver mandag i iCal til iPhone ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-10 16:23

sdfgh <sdf@gh.universe> wrote:

> Jeg er sikkert blind men jeg kan ikke finde ugenumre i ical?

Næh, du ser glimrende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-11-10 23:24

> Er der andre lande som bruger ugenumre så meget som vi gør her ?

Sikkert ikke, men ugenumre er dog standardiserede i ISO 8601 og svarer
til de danske numre.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 23:27

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Sikkert ikke, men ugenumre er dog standardiserede i ISO 8601 og svarer
> til de danske numre.

jojo .. det ved jeg godt ...

det var mere om der var en grund til at iCal (og mange andre kalender
apps) ikke inkluderer det som standard ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-10 04:29

> jojo .. det ved jeg godt ...
>
> det var mere om der var en grund til at iCal (og mange andre kalender
> apps) ikke inkluderer det som standard ...

Alle ordentlige kalendere gør det. Og iCal er her en undermåler - noget
der også på andre måder gør sig gældende.

På Mac bruger jeg udelukkende iCal til at abonnere på fælles kalendere
[DKMærkedage] på MobileMe CalDAV'en; ellers bruger jeg BusyCal.

På iPhone bruger jeg kun databasen, idet PI nu har direkte adgang til
den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-10 11:53

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Sikkert ikke, men ugenumre er dog standardiserede i ISO 8601 og svarer
> til de danske numre.

Jeg kan se på nettet, at der skelnes mellem europæiske og amerikanske
ugenumre. På Wikipedia nævnes flere systemer. Det er dog mit indtryk, at
de er ens de fleste år. Jeg vil tro, at ugenumre slet ikke bruges i USA,
og derfor tænker Apple og andre amerikanske firmaer ikke på det.
Ugenumre bruges vist mere i europa, men jeg må indrømme, at jeg ikke
ved, hvor udbredt det er. Der er vel også forskel på, hvor meget de
enkelte danskere bruger dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-11-10 13:10

> [...]
> Ugenumre bruges vist mere i europa, men jeg må indrømme, at jeg ikke
> ved, hvor udbredt det er. Der er vel også forskel på, hvor meget de

Jeg mener f.eks. ikke de er brugt i tyskland, jeg har aldrig stødt på
det ihvertfald ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-10 17:50

> [...]
> Ugenumre bruges vist mere i europa, men jeg må indrømme, at jeg ikke
> ved, hvor udbredt det er. Der er vel også forskel på, hvor meget de

I USA begynder ugen stadig med søndag, som for os andre er sidste dag i
week-end'en ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-10 23:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I USA begynder ugen stadig med søndag, som for os andre er sidste dag i
> week-end'en ...

Kender de da slet ikke biblen derovre?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-11-10 23:25

> Kender de da slet ikke biblen derovre?

Er det ikke netop derfra?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 08:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er det ikke netop derfra?

jo, men nok den jødiske sabbat som ender lørdag aften ....

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 24-11-10 12:14

> det var mere om der var en grund til at iCal (og mange andre kalender
> apps) ikke inkluderer det som standard ...

Ugenumre er ihvertfald ikke udbredt i USA, så det kan tænkes at være
noget af grunden.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-10 12:35

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Ugenumre er ihvertfald ikke udbredt i USA, så det kan tænkes at være
> noget af grunden.

Heldigvis kan Wikipedia altid give et præcist svar:

"Weeks in a Gregorian calendar year can be numbered for each year. This
style of numbering is commonly used (for example, by schools and
businesses) in some European and Asian countries, but rare elsewhere."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-10 01:19

> businesses) in some European and Asian countries, but rare elsewhere."

Det' lidt mærkeligt.. men jeg mærker det for alvor når jeg kommunikere
med familien i USA og Sydafrika - de fatter en bjælde når jeg spørger om
bestemte uger...

De må komme ind i kampen (Apple) - bare fordi de ikke benytter ugenumre i
USA er det ikke ensbetydende med ingen andre gør. De har en slem tendens
til at tro at USA = Hele verden :-/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 08:23

> [...]
> USA er det ikke ensbetydende med ingen andre gør. De har en slem tendens

Apple har en ret høj tærskel for hvornår de implementerer en feature.
Med andre ord er der en relativ høj % af deres brugere som skal brokke
sig før de synes at det er tiden og pengene værd.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-11-10 21:21

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> De må komme ind i kampen (Apple) - bare fordi de ikke benytter ugenumre i
> USA er det ikke ensbetydende med ingen andre gør. De har en slem tendens
> til at tro at USA = Hele verden :-/

Er det nu vi skal begynde at snakke om hvilket år vi har i år?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-10 21:24

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101123 <nospam0002+20101123@gmail.com> wrote:

> Er det nu vi skal begynde at snakke om hvilket år vi har i år?

År 1431 hvis man er muslim :)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-11-10 04:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101123 <nospam0002+20101123@gmail.com> wrote:

> Er det nu vi skal begynde at snakke om hvilket år vi har i år?

2762 auc.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-11-10 00:29

> Er det nu vi skal begynde at snakke om hvilket år vi har i år?

Hehehe, muligvis