Renovering af Macbook Pro G4 17" Titanium ~
Fra : Lyrik

Dato : 23-11-10 04:46

Min kære ven har en sådan maskine. Han har i den grad passet på den,
at den står som var den kommet lige ud af butikken. Men harddisken er
for lille ca 70GB. Strømkablet har en løs forbindelse omkring stikket
til maskinen.
Han bruger den kun til at vise billeder(ikke redigere) og som
"netbook" Den kører "Leopard"(ikke Snow)

Han kunne tænke sig at få den renset og gået efter, samt få en stor
harddisk til den: 250GB? 320? 500?! Samt få en ny ledning, eller
repareret den gamle.

Nu kommer spørgsmålet: Københavnsområdet/Lyngby: Hvor kan det blive
gjort? Gode råd omkring projektet?

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-11-10 14:56

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Han kunne tænke sig at få den renset og gået efter, samt få en stor
> harddisk til den: 250GB? 320? 500?! Samt få en ny ledning, eller

Det skal gå stærkt med harddisken. Den bruger de gamle stik og DEN
standard er på vej ud.

Men hvis han ikke har travlt kan den vel køre trådløst til et
netværksdrev og få mere plads derfra?

Fra : Morten Lind

Dato : 23-11-10 15:24

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> repareret den gamle.
>
> Nu kommer spørgsmålet: Københavnsområdet/Lyngby: Hvor kan det blive

Prøv at kontakte Jesper Gylling - hvis han ikke selv kan, kan han
henvise til nogen, der kan.
<http://www.gylling.net/>

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-10 16:01

Lyrik wrote:
> [...]
> repareret den gamle.
>
> Nu kommer spørgsmålet: Københavnsområdet/Lyngby: Hvor kan det blive

Det lyder som forgængeren for min egen PowerBook G4 [ikke MacBook
G4.], og så er den altså ikke sådan lige at skille ad for allemand,
så her skal der en ekspert til...

Mh. harddisk, her er den største ATA-100/133 disk, man kan få, en 320gb.
Her vil jeg anbefale en WD Scorpio 320gb 5400rpm, og jeg vil klart
anbefale, han selv køber den, - medmindre han har penge nok..-) - Div.
værksteder tager ca. 14-1500kr. for en sådan disk inkl. montering... -
Fx. har Humac anbefalet mig, at jeg selv køber disken, så skal de nok
sætte den i for en rimelig betaling... - WD SCorpio koster ca. 680kr.
+/- nogle kroner - afhængigt af, hvor den købes.

Strømforsyningen kan det ikke betale sig at ofre noget på. - Han kan
købe en tilsv. uoriginal på QXL til 249kr., og det kan hurtigt blive
dyrere at reparere stikket - især, hvis det er den hvide firkantede med
fast stik, - hvis det overhovedet kan lade sig gøre... - Jeg har selv
købt en af dem til 249kr. som 'reserve'. Den er endda lidt kraftigere
end originalen, og bliver heller ikke nær så varm.

Mht. rep./rensning... Her vil jeg tro, at Erik Skovgaard nok vil være
både den bedste og billigste, og jeg tror også, han kan være til at
snakke med, hvis han fx. også skal skaffe/montere disk i den.

Hans mailadresse er <mac10@FJERNDESTOREBOGSTAVERos.dk> og har til huse
på Tagensvej i NV... - Hvis du vil have den fulde adresse og tlf.nr., så
smid mig en mail off-list.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 23-11-10 15:26

On 23 Nov., 16:01, Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
>
> Hans mailadresse er <mac10@FJERNDESTOREBOGSTAVERos.dk> og har til huse
> på Tagensvej i NV... - Hvis du vil have den fulde adresse og tlf.nr., så

Jeg takker for de tre indkomne forslag! jeg vil konferere med min ven.

MvH
Jens