iOS4.2.1 og Airprint
Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-10 01:17

Det ser ud til at man skal bruge "Printopia" for at få adgang til sine
printere, hvis de ikke umiddelbart er understøttede.

<http://www.macupdate.com/info.php/id/35936/printopia>

Eller er der andre ting man bør tænke på?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 09:38

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> <http://www.macupdate.com/info.php/id/35936/printopia>
>
> Eller er der andre ting man bør tænke på?

Faciliteten som understøttet i 4.2.1 er væsentligt ringere end lovet, og
en forholdsvis hurtig opdatering må forventes.

AirPrint må naturligvis understøtte en postscript-printer sat direkte i
en switch der også er forbundet til et trådløst punkt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 09:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Faciliteten som understøttet i 4.2.1 er væsentligt ringere end lovet, og
> en forholdsvis hurtig opdatering må forventes.

hvad er der blevet lovet i forhold til hvad der virkede i Developer
udgaven ? ... der er nemlig stor forskel ...

> AirPrint må naturligvis understøtte en postscript-printer sat direkte i
> en switch der også er forbundet til et trådløst punkt.

hvorfor ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 10:49

> hvad er der blevet lovet i forhold til hvad der virkede i Developer
> udgaven ? ... der er nemlig stor forskel ...

Den virker på nuværende tidspunkt kun til fem ePrint fra HP.

> hvorfor ?

Postscript er en god gammel standard.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 13:08

> Den virker på nuværende tidspunkt kun til fem ePrint fra HP.

du svarede ikke på hvad Apple havde lovet på forhånd (og ikke bare ting

sådan er der så meget ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 14:27

> du svarede ikke på hvad Apple havde lovet på forhånd (og ikke bare ting
> der virkede i developer udgaven)

At den ville virke på printere forbundet til et trådløst punkt, enten
printere direkte på switchen, eller printere forbundet gennem en Mac, og
som var gjort delbare.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 14:57

> At den ville virke på printere forbundet til et trådløst punkt, enten
> printere direkte på switchen, eller printere forbundet gennem en Mac, og
> som var gjort delbare.

Er du sikker ? Jeg spørger bare fordi jeg ikke kan huske nøjagtigt hvad
de har lovet den brede offentlighed ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 15:48

> Er du sikker ? Jeg spørger bare fordi jeg ikke kan huske nøjagtigt hvad
> de har lovet den brede offentlighed ...

Du burde uden videre kunne finde det på iPhoneGuide. Jeg er dog ikke
sikker på det med direkte på switchen; det er der nogle blogs der har
sagt, andre ikke.

Tilsyneladende drejer det sig om at en Mac skal sættes op på en speciel
måde. Så passer den til ePrint-standarden, og omsætter så koderne ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 15:55

> [...]
>
> Tilsyneladende drejer det sig om at en Mac skal sættes op på en speciel
> måde. Så passer den til ePrint-standarden, og omsætter så koderne ...

Ja, det var en del af 10.6.5 i beta udgaven ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-10 20:02

> Ja, det var en del af 10.6.5 i beta udgaven ...

Lyder som om »the feature« kan tilføjes igen, ved en mindre MacOS X
opdatering ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-10 15:09

> du svarede ikke på hvad Apple havde lovet på forhånd (og ikke bare ting
> der virkede i developer udgaven)

Det var lovet, at man kunne printe trådløst til en kompatibel printer,
der var sluttet til en Mac. Præcis hvilke printere, der var kompatible,
er vist ikke blevet præciseret. Måske kun HP's, men i det mindste en
lang række flere end fem ePrint-modeller.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 15:22

> [...]
> var sluttet til en Mac. Præcis hvilke printere, der var kompatible, er
> vist ikke blevet præciseret. Måske kun HP's, men i det mindste en lang

Ok :)

Ja man kan jo hurtigt påstå at det er for at få folk til at købe ny
printer .. men mon ikke bare det er en bug som de ikke ville opholde
resten af deres release på ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-11-10 14:53

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]
>
> AirPrint må naturligvis understøtte en postscript-printer sat direkte i
> en switch der også er forbundet til et trådløst punkt.

Der er vist ikke nogen der har lovet dig DET, så det er ret urimeligt at
forlange.

Men jeg undrer mig over de har pillet "print via Mac/PC" ud. Enten har
HP givet dem RIGTIGT mange penge, eller også virker skidtet ikke.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-10 15:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101123 <nospam0002+20101123@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men jeg undrer mig over de har pillet "print via Mac/PC" ud. Enten har
> HP givet dem RIGTIGT mange penge, eller også virker skidtet ikke.

nok det sidste...*

/thomas

* selvom det nu virkede fint i min givet begrænsede test ...

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-10 18:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101123 <nospam0002+20101123@gmail.com> wrote:

> Men jeg undrer mig over de har pillet "print via Mac/PC" ud. Enten har
> HP givet dem RIGTIGT mange penge, eller også virker skidtet ikke.

Men dette gør, også til en LaserWriter 4050N, placeret som
postscript-netværksprinter:

<http://www.ecamm.com/mac/printopia/
--
Per Erik Rønne