SB Live Player 1024 og W2k Pro (igen)
Fra : Alex H. Christensen

Dato : 08-08-01 13:39

Som en del andre har jeg problemer med ovenstående kombination på mit
K7M-motherboard (bruger bios v.1009, der er nyeste officielle bios).
Computeren laver uforudsigelige hard-crashes hvor tryk på reset-knappen er
nødvendig.
Har forsøgt at fjerne lydkortet - så kørte maskinen upåklageligt. Har læst
andensteds at der skulle findes nogle uofficielle drivers, der evt. skulle
kunne løse problemet. Er der nogen der ved noget om det eller har andre gode
ideer?
Jeg kører med de nyeste (som dog er ret gamle) Liveware 3 drivers med
OR-update.

Regards from Alex Hørby Christensen
ICQ #55603514 - reno@studentergaarden.dk

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-08-01 14:45

Har du prøvet med VIA's seneste 4-in-1 driver til chipsettet?

Fra : Alex H. Christensen

Dato : 08-08-01 19:23

Tak for dit svar. Lige præces 4-in-1 driveren har jeg også installeret. Dog
er det en driverpack og hvor mange drivers der reelt bliver installeret er
jeg ikke klar over. Desuden har jeg kørt Page Size Extension Reg.fix.
Jeg er ret sikker på at problemet ligger i at lydkortet bruger samme irq som
netkort, gfxkort, usbkontroller. Dette går jeg ud fra skyldes ACPI. Men
hvordan i al H***** ændrer jeg dette så lydkortet for sin egen irq. Under
resources i devicemananger kan jeg intet ændre.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 08-08-01 19:37

"Alex H. Christensen" <reno@studentergaarden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan i al H***** ændrer jeg dette så lydkortet for sin egen irq. Under
> resources i devicemananger kan jeg intet ændre.

Prøv at flytte lydkortet over i en anden PCI slot. Så får det muligvis en ny
IRQ.

/Anders.

Fra : Alex H. Christensen

Dato : 08-08-01 20:53

Tak for rådet men det er forsøgt.

Fra : mohr

Dato : 08-08-01 23:57

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@stofanet.dk> wrote:

> Har du prøvet med VIA's seneste 4-in-1 driver til chipsettet?

Asus K7M bundkortet er ikke et VIA chipset - men et AMD-751 chipset.
Derfor skal der *ikke* installeres VIA drivers. Der skal installeres AMD
driverpack - som kan hentes her:

http://www.amd.com/products/cpg/bin/amddrvpk_120.exe

en oversigt over de forskellige drivers findes her:

http://www.amd.com/products/cpg/bin/

/mohr

Fra : Alex H. Christensen

Dato : 09-08-01 09:38

"mohr" <mmohr@stofanet.dk> wrote in message news:9ksg36$ca7$1@sunsite.dk...

> [...]
> driverpack - som kan hentes her:
>
> http://www.amd.com/products/cpg/bin/amddrvpk_120.exe
>
> en oversigt over de forskellige drivers findes her:

Det er ikke helt korrekt. K7M-boardet har en AMD-751 North Bridge og en VIA
VT82C686A South Bridge. Jeg kender godt AMD-driverpacken.

Fra : mohr

Dato : 09-08-01 17:40

> [...]

VIA
> VT82C686A South Bridge. Jeg kender godt AMD-driverpacken.

Ja! Helt rigtigt, jeg huskede forkert!!
Såvidt jeg husker er det vigtigt ikke at installere VIA agp driveren, da
denne netop styres af 751 North Bridge chippen.

/mohr