Netværkskort problem?
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 08-08-01 13:33

Hej

Jeg har et problem med mit netværkskort, et D-Link DFE-538TX 10/100.
Problemet er at pci latency timeren er på 128 clocks, mod de anbefalede 32
clock. Så mit spørgsmål er: hvordan ændrer jeg denne til 32? Jeg har kigget
i Bios og der står den til 32 clocks.

Et andet spørgsmål: har den høje pci latency timer indflydelse på
hastigheden på netværket? Jeg syntes nemlig ikke det kører optimalt.

Jeg kører WinMe på et Asus A7V133-c.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Peter Fibæk

Dato : 09-08-01 08:13

Kan du ikke ændre den inde i BIOS?

Som regel kører netværk af H-til i windows... hvis du er heldig, kan du
komme op og få en overførsel (ved 100mbit) på 1-2 MB/s....selvom det
teoretisk skulle kunne klare 10-12 MB/s...ved 10mbit kan du være heldig at
komme op på 800kb/s

--
~~==-- Peter Fibæk
Email: pefi@net.dialog.dk

'Eternal Life or your Money back'

Fra : Druid

Dato : 11-08-01 17:29

> [...]
>
> Et andet spørgsmål: har den høje pci latency timer indflydelse på
> hastigheden på netværket? Jeg syntes nemlig ikke det kører optimalt.

Hej Lasse!

Jeg har personligt lige stået over for netop samme problem sammen med en
kammerat til et netværk for et par uger siden. Hans var et tilfældigt
Realtek 8139-C kort og mit var lige som dit Dlink def-538tx. Vi fik højest 2
MB/s mellem hinanden! og CPU belastningen var ekstrem!

Det første jeg gjorde var på min maskine var at hente driverne til kortet
fra Dlinks hjemmeside (ikke nemt fordi de linker til forkert driver når man
trykker download, grr) - Det nedsatte CPU belastningen hos mig. Så hentede
vi nye drivere fra Realteks hjemmeside til hans kort og VUPTI! Så var vi
pludselig oppe og runde de 4-5 MB/s - En væsentlig forskel!

Det skal så dog siges at vi senere samme eftermiddag kørte ind og købte 2
stk. 3Com 3C905C-TX-M
(http://www.akademisk-datasalg.dk/info/Info.asp?ISBN=60106) og kører nu 8-10
MB/s med en ca. 20% mindre cpu-belastning.

Husk dog altid ved 100Mbit netværk at bruge CAT-5 kabler for at få optimal
hastighed.

Håber det kan hjælpe dig!
-Rasmus (Aalborg)