Julepynt til macen
Fra : Snorre Berg

Dato : 22-11-10 10:25

For noen år siden var det populært å legge inn en svensk skjermsparer
ved navn Snö, juletre og en del annet stash på maskinen.

Er det noen som har hete tips om hva som rører seg på denne fronten anno
2010?

--
SB

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-11-10 12:16

Snorre Berg <snorremacberg@gmail.com> wrote:

> [...]
> ved navn Snö, juletre og en del annet stash på maskinen.
>
> Er det noen som har hete tips om hva som rører seg på denne fronten anno

Jeg har hørt, at Snow Leopard er meget populært.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Snorre Berg

Dato : 22-11-10 13:01

Den 22.11.2010 12:15, skreiv Henrik Münster:

> Jeg har hørt, at Snow Leopard er meget populært.

Meget vinterlig, men er den julete? Eller kan den tweakes til å bli
bedre på akkurat det? ;)

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-11-10 13:14

Snorre Berg <snorrefakeberg@gmail.com> wrote:

> Den 22.11.2010 12:15, skreiv Henrik Münster:

> Meget vinterlig, men er den julete? Eller kan den tweakes til å bli
> bedre på akkurat det? ;)

Jeg kan godt huske, at man for nogle år siden kunne få sne, julelys,
grantræer og den slags til sin Mac. Jeg kan bare heller ikke finde noget
af den slags mere. Jeg tror ikke, det er moderne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-11-10 13:51

> Jeg kan godt huske, at man for nogle år siden kunne få sne, julelys,
> grantræer og den slags til sin Mac. Jeg kan bare heller ikke finde noget
> af den slags mere. Jeg tror ikke, det er moderne.

det er blevet "bad taste" ... man kan jo nøjes med et pænt
baggrundbillede ... ?

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 22-11-10 21:39

Den 22.11.10 13.51, skrev Thomas von Hassel:

> det er blevet "bad taste" ... man kan jo nøjes med et pænt
> baggrundbillede ... ?

Well, jeg liker Labretta scootere, fishtailparkas og The Who, og det er
heller ikke moderne lenger. (Tross betegnelsen på dem som omgir seg med
slike atributter). Julepynt til macene mine er svært moderne
sammenliknet med mye annet.

Fra : thohei

Dato : 22-11-10 05:01

On Nov 22, 12:15 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> [...]
Kender kun den her - den er at dømme efter antal downloads, meget
populær.
http://download.cnet.com/Holiday-Lights/3000-2257_4-10004231.html?tag=mncol;1
Thomas

Fra : Aslak Raanes

Dato : 22-11-10 14:38

On 2010-11-22 10:24:51 +0100, Snorre Berg said:

> Er det noen som har hete tips om hva som rører seg på denne fronten anno 2010?

MacLampsX er fortsatt ganske kitch:

http://arcticmac.home.comcast.net/~arcticmac/software/maclampsx.html

--
Aslak Raanes

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-11-10 15:13

Den 22/11/10 14.38, Aslak Raanes skrev:

> MacLampsX er fortsatt ganske kitch:
>
> http://arcticmac.home.comcast.net/~arcticmac/software/maclampsx.html

Ja vor herre bevares..... Det var dog utroligt hvad det lille jesusbarn
og Mac-platformen skal stå model til...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-11-10 16:24

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Ja vor herre bevares..... Det var dog utroligt hvad det lille jesusbarn
> og Mac-platformen skal stå model til...

jesus hvem ?

/thomas

Fra : trond kandal

Dato : 22-11-10 20:05

On 11/22/10 2:38 PM, Aslak Raanes wrote:

> MacLampsX er fortsatt ganske kitch:
>
> http://arcticmac.home.comcast.net/~arcticmac/software/maclampsx.html

milde gemini. dette var ille.
aslak, eg trudde du kom frå ein møblert heim?

--
Trond Kandal Org. og Info.avd. voice: +47 73597497
Utviklingsseksjonen NTNU mobile:+47 91897110

This is Unix land.
In quiet nights you can hear M$-Windoze machines reboot.

Fra : Aslak Raanes

Dato : 24-11-10 12:14

On 2010-11-22 20:04:46 +0100, trond kandal said:

> milde gemini. dette var ille.
> aslak, eg trudde du kom frå ein møblert heim?

Jeg skrev ikke at jeg brukte denne. Derimot, hva het det X11-programmet
hvor det samlet seg snø på vinduene? Jeg synes å huske at noe
tilsvarende finner for Mac OS X (inkludert med julenisse).

--
Aslak Raanes

Fra : Aslak Raanes

Dato : 24-11-10 15:30

Xsnow http://dropmix.xs4all.nl/rick/Xsnow/ selvsagt, og Snow for Mac OS
X http://dropmix.xs4all.nl/rick/MacOSXSnow/

--
Aslak Raanes

Fra : Terje Kvernes

Dato : 23-11-10 10:26

Aslak Raanes <aslakr+news@idi.ntnu.no> writes:

> MacLampsX er fortsatt ganske kitch:
>
> http://arcticmac.home.comcast.net/~arcticmac/software/maclampsx.html

Høh, "ganske kitch". Det neste du foreslår er at Martha Louise er
"litt alternativ".

--
Terje

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-10 14:59

Terje Kvernes wrote:

> Høh, "ganske kitch". Det neste du foreslår er at Martha Louise er
> "litt alternativ".

Er hun da ikke også det... - Hun kunne jo blive til en juleengel.?

mvh. Erik Richard

Fra : Aslak Raanes

Dato : 24-11-10 13:35

On 2010-11-23 10:25:56 +0100, Terje Kvernes said:

> Høh, "ganske kitch". Det neste du foreslår er at Martha Louise er
> "litt alternativ".

1) Terskelen for hva som er kitch mht juledekorasjoner i juletida er
veldig høy. I dette tilfellet vil jeg uansett si at «ganske kitch» var
ment som en underdrivelse.

2) Jeg bruker ikke denne, men ble leter etter et annet program som
dekker vinduer med snø jmf <news:icis23$8pv$1@orkan.itea.ntnu.no>. Mest
av nostaliske årsaker (som mye julepynt er).

--
Aslak Raanes

Fra : Espen Vestre

Dato : 24-11-10 13:39

> [...]

> 1) Terskelen for hva som er kitch mht juledekorasjoner i juletida er
> veldig høy. I dette tilfellet vil jeg uansett si at «ganske kitch» var

Det heter Kitsch. Dere skriver da ikke Kjermsparer heller ;)?

Ellers minner jeg om at selv hardcore designminimalister har lov til å
(og bør, av hensyn til egen helse!) midlertidig skru av
Kitsch-detektorene sine fra ca. nå og til 13. dag jul. Ha en trivelig
advent
--
(espen)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-11-10 17:25

Snorre Berg wrote:
> [...]
> ved navn Snö, juletre og en del annet stash på maskinen.
>
> Er det noen som har hete tips om hva som rører seg på denne fronten anno

Hm, skærmskånere har jeg ikke set, men mig bekendt findes der stadig det
lille program, der hedder 'Christmas Lights', der lægger en granguilande
med lys lige nedenunder menulinien. - Jeg har dog aldrig selv prøvet den.

Hm, der findes åbenbart en del..-))
http://www.google.dk/search?hl=en&q=christmas+screensaver+for+mac&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

mvh. Erik Richard

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 22-11-10 21:26

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> med lys lige nedenunder menulinien. - Jeg har dog aldrig selv prøvet den.

It's the most wonderful time of the year, som mannen synger.

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/