Kina dræber sjældent
Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-10 04:04

   Kina dræber sjældent
4.6.   1989 gik en Beijing indbygger foran en tank, der sku stoppe
demo
Han lever stadig og US-journailster er har interviet Kinapræsidenter
om episoden har bekræftet at humanisme var i top hos Kina-tank-chefer
Den Himmelske Freds plads har vist vejen og DK står i en uendelig
taknemlighedsgæld at vi lærte at tackle ungdomshus-galningene med
fair play

Fra : kk

Dato : 22-11-10 17:33

> [...]
> Den Himmelske Freds plads har vist vejen og DK står i en uendelig
> taknemlighedsgæld at vi lærte at tackle ungdomshus-galningene med

Sikken en gang vrøvl, se her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_the_People's_Republic_of_China
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-10 23:26

On Mon, 22 Nov 2010 17:32:43 +0100, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
>
>Sikken en gang vrøvl, se her:
>http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_the_People's_Republic_of_China
>mvh
>kk

USA lader sorte myrde sorte i gettoerne, helt som Sydafrika efter
uafhængighed også har fået sort-mod-sort mordrate på mange gange den
kinesiske dødsstrafrate

Jeg beundrer kineserne for i et overbefolket samfund at holde mordrate
meget lav via stringent brug af retfærdige dødsstraffe og jeg ville
finde det humant om Danmark gjorde det samme, især efter jeg fornylig
udsattes for at en autonom med kølle råbte at jeg sku dø og slog efter
mig, men politi løslod den potentielle morder kort efter at have
placeret køllen i bevis-pose og håndjern på personen

Ikke at jeg tror den fulde person ku ha gennemført truslen og burde
henrettes, men hos os flyder retsstikkerheden og i Kina bevæger man
sig mod mere og mere beundringsværdig humanisme hvor de svage
beskyttes af generalprævention = forebyggende straf

At holde mordrate lav er at hindre FORFÆRDELIG UFORUDSIGELIG
TERRORAGTIG LEMLESTENDE OG AFLIVENDE VILKÅRLIG VOLD, men dødsstraf der
kun rammer nogle klart forhærdede asociale er en sund og human
beskyttelsesforanstaltning, i et beundringsværdigt retsvæsen

Nazierne brugte guillotine til et stort antal dødsstraffe 1933-45 men
især mod meget upopulære asociale outcasts, altså analogt

De brugte som alternativ straf arbejdslejer med høj tyfus dødelighed
og hvor opsætsige fanger hængtes for at der ku sikres respekt om
fangevogterne, men det var under en krig og dermed noget helt andet.

USAs og Sydafrikas uforudsigelige aflivninger er langt, langt mere
skræmmende end Kinas og naziernes, især for de der kun har råd at bo i
de uforudsigeligt mega-farlige gettoer

Jeg har i USA besøgt Harlem og andet farlig slum og ville langt
hellere bo i Kina, hvis jeg var i slum-segmentet af en af de
befolkninger.
Min søn har netop besøgt Johannesburg og jeg har besøgt CapeTown, hvor
også forholdene er mer og mer skræmmende

Rejs ud og åbn øjnene og byg ikke på måske-sande-men-uvæsentlige
Wikipedia-links.

Fra : kk

Dato : 23-11-10 09:47

Bo Warming kom med denne ide:

> [...]
>
>Klip... en masse vrøvl!

> Rejs ud og åbn øjnene og byg ikke på måske-sande-men-uvæsentlige

BW, jeg har såmænd været ude og set mig omkring, mange forskellige
steder og det kan kun styrke mig i opfattelsen af, at du har knald i
låget!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-10 10:58

On Tue, 23 Nov 2010 09:46:36 +0100, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>
>BW, jeg har såmænd været ude og set mig omkring, mange forskellige
>steder og det kan kun styrke mig i opfattelsen af, at du har knald i

Hvis du definerer det som at jeg ikke er præcis som gennemsnittet, ,
så hyg dig med dit mudder

Sjovere var hvis du kunne argumentere logisk imod mine facts om
beundringsværdige Kina og Japan