Udskiftning af BIOS logo
Fra : Rasmus Olsen

Dato : 07-08-01 22:23

Kloge folk...

Jeg er ved at være træt af at se på mit Compaq BIOS opstartslogo, og er der
ikke noget med at man kan flashe ens BIOS med et andet logo?
Hvis ja, hvordan så, og hvilket format samt dimensioner skal grafikken være
i?

På forhånd tak

Rasmus Olsen

Fra : raven

Dato : 08-08-01 14:17

On Tue, 7 Aug 2001 23:22:52 +0200, "Rasmus Olsen"
<PunisherOlsen@Mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>ikke noget med at man kan flashe ens BIOS med et andet logo?
>Hvis ja, hvordan så, og hvilket format samt dimensioner skal grafikken være

Du bruger et program som cbrom. Det er et dos program (dos vindue).

Logo'er finder du på
http://www.juggernaut.de/seiten/pcfun/bios/epadownload.htm

jeg bruger Homer.

Cbrom finder du på:
http://www.google.com
søg på "cbrom download"

Du skal have fat en nyere version (ultimo 1999) af cbrom.

Så displayer du indhold i bios med:

cbrom biosfil.extension /d

Du udtrækker epa fil med

cbrom bios.extension /epa release

Du sætter den nye epa i med

cbrom bios.extension /epa filnavn.epa

Kontrollerer med

cbrom bios.extension /d

Derefter flasher du bios på.

God fornøjelse

John

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 08-08-01 20:39

kan man osse gøre det på et Abit VA6 ?

Fra : raven

Dato : 09-08-01 07:59

On Wed, 8 Aug 2001 21:39:29 +0200, "Kasper Pedersen"
<huleboer@stofanet.dk> wrote:

>kan man osse gøre det på et Abit VA6 ?

Abit plejer at anvende award bios, så det skulle man kunne.

CBrom programmet går kun til award, og ikke til ami og andre bios
typer.

John

Fra : Cubus

Dato : 08-08-01 16:05

> [...]
> ikke noget med at man kan flashe ens BIOS med et andet logo?
> Hvis ja, hvordan så, og hvilket format samt dimensioner skal grafikken

Der er en del links til emnet nederst på siden:

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/index.htm

(How do I edit the BIOS Boot Logo ?)

--
Cubus