MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne ord i foldere + filnavne, Windows 7
Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 22-11-10 02:30

Kære gruppe,

Kan Windows fjerne nogle fast tilføjet ord ned gennem et forlderheraki og
efterlade resten af teksten?

Det drejer sig om Yousee play hvor de foran alt har tilføjet "YouseePlay_"
og "TDCPlay_"

Mvh Sophus

Fra : scootergrisen

Dato : 22-11-10 02:59

Fandt dette på nettet og skrev det om til dig.
Gem følgende i en .bat fil i samme mappe som de filer du snakker om og
kør filen.

@echo off
setlocal enabledelayedexpansion
set deletestring=YouseePlay_
echo Ready to start
echo.
pause
echo.
for /f "delims==" %%F in ('dir /b ^| find "%deletestring%"') do (
set oldfilename=%%F
set newfilename=!oldfilename:%deletestring%=!
Ren "!oldfilename!" "!newfilename!"
)
echo.
echo All done
pause

Før du køre filen er det en god ide og lave en backup af filerne bare
for en sikkerhedsskyld.
Så laver du linie 3 om i filen og køre den igen.

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 22-11-10 22:50

"scootergrisen" skrev i meddelelsen

[...]

----

Tak for input, jeg skal nok lave en test inden jeg slipper den løs på hele
biblioteket.

Mvh Sophus

Fra : Golf2

Dato : 24-11-10 10:06

"scootergrisen" <scootergrisen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en sikkerhedsskyld.
> Så laver du linie 3 om i filen og køre den igen.

Fantastisk... Det virker

mvh
Golf2

Fra : Max

Dato : 22-11-10 12:33

Hej Sophus

> Det drejer sig om Yousee play hvor de foran alt har tilføjet
> "YouseePlay_" og "TDCPlay_"

Hent

Bulk Rename Utility

den kan klare det og er kongen over alle når det drejer sig
om omdøbning af filer.

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Max

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 24-11-10 07:55

"Max" skrev i meddelelsen

Hej Sophus

> [...]

Hent

Bulk Rename Utility

den kan klare det og er kongen over alle når det drejer sig

Den prøver jeg lige at kigge nærmere på.

Mvh. Sophus

Fra : Golf2

Dato : 24-11-10 18:10

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php
> ----
>
> Den prøver jeg lige at kigge nærmere på.

...også jeg!

mvh
Golf2