Fejlkode
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-10 13:54

I forbindelse med brænding af en CD har jeg fået en dialogbox med flg.
fejlkode 0X8002006E, hvordan finder man ud af, hvad den betyder.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-11-10 15:21

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> I forbindelse med brænding af en CD har jeg fået en dialogbox med flg.
> fejlkode 0X8002006E, hvordan finder man ud af, hvad den betyder.

Jeg får ca 900 hit på Google med: error code 0x8002006E

Det simpleste er nok at begynde med at rense linsen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-10 18:48

On 2010-11-21 15:20:58 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Jeg får ca 900 hit på Google med: error code 0x8002006E
>
> Det simpleste er nok at begynde med at rense linsen.

Ok, jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke havde tænkt over at
Google fejlkoden, og jeg må også indrømme, at jeg ikke helt kan
gennemskue søgeresultaterne, men så vidt jeg kan se, så skyldes fejlen
ikke hardwaren, men derimod noget i OSX, og jeg kan ikke helt blive
klog på, hvordan den kan afhjælpes.

PS: Hordan renser man linsen på en stationær maskine, hvor man ikke
sådan lige kan komme ind i drevet...?

Fra : Per Jensen

Dato : 21-11-10 23:40

On 21/11/10 18.48, Niels Riis Ebbesen wrote:

> PS: Hordan renser man linsen på en stationær maskine, hvor man ikke
> sådan lige kan komme ind i drevet...?

Skiller maskien ad, tager drevet ud, og renser så linsen forsigtigt med
en vatpind med noget isopropyl alkohol.

Rense CD'ere er et stort NO-NO!

// Per.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-10 23:45

Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> wrote:

> Skiller maskien ad, tager drevet ud, og renser så linsen forsigtigt med
> en vatpind med noget isopropyl alkohol.
>
> Rense CD'ere er et stort NO-NO!

vi skulle måske klappe hesten og høre om det er noget der sker hver gang
... eller om det var en enlig svale ?

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-11-10 00:27

On 2010-11-21 23:44:43 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> vi skulle måske klappe hesten og høre om det er noget der sker hver gang
> .. eller om det var en enlig svale ?

Det skete første gang jeg prøvede at brænde med maskinens interne drev.

Jeg har i mere end ti år brugt en ekstern SCSI-brænder, som oprindeligt
er købt til at lave back-up med, og det var et meget dyrt drev. Og den
har hen over årene brændt et flere tusinde CD'er, og der har aldrig
været en eneste fejl, og selv om drevet stadig virker, så vil jeg gerne
udfase det, da det kun kan tilsluttes en maskine med SCSI-port.

Jeg har også en tromlescanner, som også kræver en SCSI-port, og derfor
har jeg bevaret en G4'er med et SCSI-kort til de to enhedder. Men jeg
laver efterhånden ikke ret mange scanninger, så tiden nærmer sig, hvor
det hele kan skrottes.

Og jeg burde jo lige så godt kunne brænde CD'er med det interne drev,
men det gav fejl i det første forsøg.

Jeg har imidlertid to diske i maskinen, en med MacOSX 10.4.11, og en
med MacOSX 10.5.x, og det første forsøg som gav fejl blev udført med
10.4.11, jeg har gjort et nyt forsøg med 10.5.x, og der har jeg
foreløbigt brændt to CD'er uden fejl.

Så det er nok ikke drevet der er noget galt med, men jeg kunne godt
ønske mig, at det vil virke med begge systemer. Og som nævnt, så har
jeg fulgt Axels råd og har Googlet på fejlkoden, og så vidt jeg kan se,
så er jeg ikke den eneste med dette problem, men jeg synes ikke jeg kan
finde en løsning.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-11-10 10:22

On 2010-11-22 00:27:16 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> [...]
> jeg fulgt Axels råd og har Googlet på fejlkoden, og så vidt jeg kan se,
> så er jeg ikke den eneste med dette problem, men jeg synes ikke jeg kan

Jeg har haft nogle brændefejl på min MBP dels ved kopiereing af data
CD'ere og brænding af audio CD'er. Nogle gik godt, andre ikke. Jeg
satte så hastigheden lidt ned og fejlene forsvandt. Jeg har ikke
længere plastikindpakningen om CD'erne så kan ikke checke om
hastigheden var for høj til dem, men måske en simpel idé at sætte
hastigheden ned.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-10 11:34

On 2010-11-23 10:21:42 +0100, Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> said:

> [...]
> længere plastikindpakningen om CD'erne så kan ikke checke om
> hastigheden var for høj til dem, men måske en simpel idé at sætte

Det er ikke årsagen, for jeg brændte ved den aller laveste hastighed,
jeg har nemlig en gang læst, at det giver den dybeste og mest fejlfrie
brænding.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-11-10 21:46

On 2010-11-23 11:34:17 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Det er ikke årsagen, for jeg brændte ved den aller laveste hastighed,
> jeg har nemlig en gang læst, at det giver den dybeste og mest fejlfrie
> brænding.

Ok, det er nok også korrekt. Specielt for audio brænding, men jeg har
ikke altid tålmodighed nok.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-11-10 07:47

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Det skete første gang jeg prøvede at brænde med maskinens interne drev.

Den kan nemt være stået af.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-11-10 09:43

On 2010-11-22 07:47:13 +0100, nospam0002+20101122@gmail.com (Thorbjørn
Ravn Andersen, 20101122) said:

> Den kan nemt være stået af.

Det kan det da ikke være, jeg har jo efterfølgende lavet to brændinger,
og den eneste forskel er, at jeg er startet op fra et andet OS.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-11-10 17:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det kan det da ikke være, jeg har jo efterfølgende lavet to brændinger,
> og den eneste forskel er, at jeg er startet op fra et andet OS.

Normalt betyder den fejlkode 'Bad entry level' - altså en fejl på selve
CD mediet. - Jeg har oplevet det et par gange både på 10.3.x, 10.4.x og
10.5.x.

- Jeg kan ikke se, at du har skrevet, hvilket mærke, dit medie var, og
om du har brugt Toast eller brændt via Finder, men jeg har fået
fejlkoden ved at bruge Verbatim - både CD-R og 2-3 gange med DVD-DL -R
medier. Så mit gæt er, at det højst sandsynlig har noget med medierne at
gøre. Fejlene kom her med Toast Lite 5.2.1 (10.3.x 10.4.x) og Toast
Titanium 6.0 (10.4.x og 10.5.x) og en enkelt DVD-DL med Toast 8.0.3 på
10.5.8. Fejlkoden er aldrig kommet ved brug af Ritek og TDK medier...

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-11-10 21:58

On 2010-11-22 17:18:21 +0100, Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> said:

> - Jeg kan ikke se, at du har skrevet, hvilket mærke, dit medie var, og
> om du har brugt Toast eller brændt via Finder,

Jeg brændte med Finder, og det var et Fuji CD-R medie, og dem har jeg
godt nok brændt mange af i mit SCSI-drev, og jeg har aldrig oplevet
fejl, heller ikke når CD'en bliver verificeret.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-11-10 22:08

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg brændte med Finder, og det var et Fuji CD-R medie, og dem har jeg
> godt nok brændt mange af i mit SCSI-drev, og jeg har aldrig oplevet
> fejl, heller ikke når CD'en bliver verificeret.

Hm, jeg køber aldrig Fuji CD-R mere, da det lige præcis er dem, jeg har
haft flest problemer med på det interne Pioneer DVR-107D drev i min
gamle QuickSilver, så jeg gik over til Ritek til CD. Men som dig har jeg
aldrig haft problemer med Fuji på mit gamle LaCie d2 SCSI drev med et
Panasonic 7502 rev.3 værk - et værk med special firmware til musik, - så
det drev bliver passet på som en nyfødt baby.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-10 15:04

On 2010-11-22 22:08:20 +0100, Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> said:

> [...]
> Panasonic 7502 rev.3 værk - et værk med special firmware til musik, -
> så det drev bliver passet på som en nyfødt baby.

Det er godt nok underligt, for Fuji CD-R medier er jo ikke et billigt
no-name medie, og jeg har aldrig før oplevet problemer med dem.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-10 16:54

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det er godt nok underligt, for Fuji CD-R medier er jo ikke et billigt
> no-name medie, og jeg har aldrig før oplevet problemer med dem.

Nej, og det er Verbatim jo heller ikke. Men for Fuji'ens vedkommende har
det formentlig noget at gøre med den overflade, de bruger. - Dem, jeg
brugte, var med en mere blålig - ligesom Kodaks Photo CD-R medier... -
Så efter den tid har jeg altid brugt medier med helt sølvfarvet brændeside.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-10 21:40

On 2010-11-23 16:53:49 +0100, Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> said:

> Så efter den tid har jeg altid brugt medier med helt sølvfarvet brændeside.

Jeg ved ikke hvad jeg skal kalde den farve som Fuji medier har, de
changerer jo i alle regnbuens farver.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-10 22:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg ved ikke hvad jeg skal kalde den farve som Fuji medier har, de
> changerer jo i alle regnbuens farver.

Så er det den 'almindelige'. - Dem, jeg brugte, var med en nærmest
mellemblå reflekterende farve. - Svjh. hed de noget med 'Fuji Film
Silverblue'...

mvh. Erik Richard