Dyrt besøg i Norge
Fra : Unique

Dato : 20-11-10 15:44

Fra : oem

Dato : 21-11-10 02:53

Nogle gange, når man ser bureaukrati, magtmisbrug og 'fundamentalisk
lovfortolkning', som her, så overvejer man (=jeg) om Østeuropa's
skyggeside egentlig ikke eksisterer i bedste velgående her i Vesten.
Muren er bare ikke faldet endnu. Eller også er den under opbygninng.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-10 15:56

"oem" <oem@live.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
skyggeside egentlig ikke eksisterer i bedste velgående her i Vesten.
Muren er bare ikke faldet endnu. Eller også er den under opbygninng.

Jeg har en kraftig formodning om, Muren, blot er blevet flyttet over på
vestkysten
Og at DDR i dag skal læses som: Danmarks Demokratiske Rige ---

MVH

egon

Fra : blueocean

Dato : 23-11-10 06:24

On 21 Nov., 15:56, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> [...]
> vestkysten
> Og at DDR i dag skal læses som: Danmarks Demokratiske Rige ---

Så vidt jeg kan læse mig frem til er meneingen med linket blot at gøre
andre sejlere opmærksomme på at det ikke er nogen god ide at sejle til
Norge, men at blive hlt væk, eller send et brev til den Norske
Sejlforenning og gør dem opmærksomme på at det den Norke regering gør
er så turist fjensk så det basker, og måske skulle man lave et opråb
om at alle skiturister burde blive væl når der kom told og skal på ski
som amn medbringer til Norge. og sådan kunne man blive
ved............................Det ligne der Grækenlan gjorde for en
del år siden, hvilket resulteret i en masse udsejling af Stor set alle
europærere, flere end 50.000 både forlod Grækenland i protest, (Der er
blot den forskel at Norge ikke er medlem af EU), og heller ikke har så
mange udenlanske sejlere , så det har nok ingen betydning hvis man
råber op.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 15:27

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

blot den forskel at Norge ikke er medlem af EU), og heller ikke har så
mange udenlanske sejlere , så det har nok ingen betydning hvis man

Uha - uha--

Som tilføjelse af omtalen af norge, kan jeg da tilføje, at der sandelig også
er andre europæiske lande, hvor man skal være noget forsigtig med at lade
sin båd blive for længe.
Jeg erindrer ikke præcist, hvilke lande, der er tale om.
Men b.la. FTLF har da stundom skrevet om emnet. (mener det er dem)

Muligvis kan andre huske bedre end jeg?

MVH

Egon

Fra : -

Dato : 01-12-10 01:23

Den 24-11-2010 15:27, news tele dk skrev:

> [...]
> Jeg erindrer ikke præcist, hvilke lande, der er tale om.
> Men b.la. FTLF har da stundom skrevet om emnet. (mener det er dem)

Jeg ryster allerede af frygt over hvad der kan tilstøde mig af
ubehageligheder, når jeg nu tager Oslo båden op for at tage på skiferie
til februar? Har allerede hørt om folk der blev lagt på hjul og stejle i
adskillige år for at medbringe 6 øl og en oplukker. Men ovenstående
oplevelser er vi vel forskånet for i EU - eller??? Ved (fra artikler i
blade) at der er visse lande i den østlige del af Middelhavet der har
meget kreative ideer om hvad lystsejlere skal bidrage til landet med,
hvis man formaster sig til at gå i en af deres havne...

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 14:00

,>>

> [...]
> meget kreative ideer om hvad lystsejlere skal bidrage til landet med, hvis
> man formaster sig til at gå i en af deres havne...

Desværre er vi ikke forskånet i EU lande.
Grækenland - Tyrkiet - Spanien fex. har forskellige former for overraskelser
i posen.
Et exempel er en "meterskat - gebyr pr meter" som Grækenland har indført,
men efter forlydender ikke (heller ikke) har styr på endnu
opkrævningdmæssigt.

MVH
Egon

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 21-11-10 13:03
Fra : Ole Pagh

Dato : 21-11-10 14:10

Karl Erik Christensen:

> http://cut.gd/riDm

Hvor er det spændende med disse links uden nogen kommentarer eller kort
forklaring overhovedet!
/not

Lige så tåbeligt som dem er ikke gider skrive under det citerede og dem
der ikke gider klippe overflødig tekst væk.

Udelukkende dovenskab - der er én forfatter, men måske 100 læsere.
Og ja - nu bryder helvede løs, så derfor sætter jeg 'Follup Up To'
netikette gruppen.

--
/ Ole