MS Windows
briani 27239
Kan outlook flyttet til Windows 7
Fra : Svend

Dato : 20-11-10 22:59

Min gamle mors pc er døden nær & hun skal have en ny. P.g.a. stop for
opdateringer til windows xp om 3 år vil det være bedst med windows 7,
men det er vigtigt at hendes gamle emails bevares og helst i outlook.
Kan det lade sig gøre.

/Svend

Fra : Henning

Dato : 20-11-10 23:08

On Sat, 20 Nov 2010 22:58:32 +0100, Svend <Svend@nogoodemail.ru>
wrote:

> [...]
>opdateringer til windows xp om 3 år vil det være bedst med windows 7,
>men det er vigtigt at hendes gamle emails bevares og helst i outlook.

Sagtens, kræver blot installation af Outlook (dvs. Office 20xx) på
hendes nye pc.

Fra : Bo

Dato : 20-11-10 23:26

Svend frembragte:
> [...]
> opdateringer til windows xp om 3 år vil det være bedst med windows 7,
> men det er vigtigt at hendes gamle emails bevares og helst i outlook.

Hvis du mener Outlook Express, som er den der er født i Xp og
tidligere, så nej. Du kan, som en anden bevidst vælger at mistforstå
det, instalerre outlook, som er en del af office pakken, og så
importere mail og adressekartotek dertil.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-11-10 23:57

"Bo" <niks@nul.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så nej. Du kan, som en anden bevidst vælger at mistforstå det, instalerre
> outlook, som er en del af office pakken, og så importere mail og

Hvorfor er det en bevidst misforståelse? Han skriver højt og larmende, at de
skal bevares i outlook, og masser som har xp bruger outlook fra
officepakken, så jeg går da også ud fra, at det er den han mener.
Udover at outlook også skal installeres på den nye pc i samme version, så
kopierer man bare .pst filen fra den gamle installation til den nye, så er
det hele med ovre.

Kurt

Fra : Bo

Dato : 21-11-10 00:15

Kurt B. Andersen formulerede spørgsmålet:
> "Bo" <niks@nul.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor er det en bevidst misforståelse? Han skriver højt og larmende,

Fordi... hver gang en eller anden ikke udtaler hele navnet herinde,
skal de som regel udstilles som rene tåber af en eller anden
bedrevidende. Hvis ikke det er tilfældet så undskyld, men det er jeg
ret sikker på det er.
Svaret er derimod ganske rigtigt, og så vidt jeg ved, kan alle nyere
vr. importere fra tidligere vr.

Fra : Max

Dato : 21-11-10 00:22

Hej Bo

> [...]
> skal de som regel udstilles som rene tåber af en eller anden
> bedrevidende. Hvis ikke det er tilfældet så undskyld, men det er jeg

Så tåben og den bedrevidene er dig i dette tilfælde ?

Max

Fra : Bo

Dato : 21-11-10 00:33

Max udtrykte præcist:
> Hej Bo

> Så tåben og den bedrevidene er dig i dette tilfælde ?

Det kan det jo ende med

Men i bedste tilfælde, gav jeg svaret på begge problemstillinger

Fra : Kurd

Dato : 21-11-10 01:32

"Bo" <niks@nul.dk> skrev i en meddelelse
> Max udtrykte præcist:

> Det kan det jo ende med
>
> Men i bedste tilfælde, gav jeg svaret på begge problemstillinger

Det er interessant at se, at et meget klart og tydeligt formuleret spørgsmål
(uden nævneværdige stave/slåfejl eller fejl i semantikken), der kan besvares
korrekt og entydigt med ét ord på to bogstaver, ender i en polemik, fordi en
herre, der mener at vide, hvad det var spørgeren mente, gør sig klog.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-10 02:57

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev :

> [...]
>herre, der mener at vide, hvad det var spørgeren mente, gør sig klog.

Der er bare det ved det, at når folk skriver Outlook, så mener de
i mange tilfælde Outlook Express.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Kurd

Dato : 21-11-10 12:42

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er bare det ved det, at når folk skriver Outlook, så mener de
> i mange tilfælde Outlook Express.
> --

Jeg er ikke sat i verden for at gætte på, hvad tilfældige personer som dig
tror, at andre mener, så glem din sang.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-10 14:08

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev :

>Jeg er ikke sat i verden for at gætte på, hvad tilfældige personer som dig
>tror, at andre mener, så glem din sang.

Jeg tror ikke, jeg ved det fra talrige spørgsmål/indlæg.

Fra : Bo

Dato : 21-11-10 14:22

Kerim Ellentoft udtrykte præcist:

> Jeg tror ikke, jeg ved det fra talrige spørgsmål/indlæg.

Lige præcis. Men jeg fik formulet´ret klodset, og det var ikke
meningen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 14:25

Kerim Ellentoft wrote:

> Jeg tror ikke, jeg ved det fra talrige spørgsmål/indlæg.

Problemet er bare at man ikke ved hvad spørgeren mener med "Outlook".

Derfor svarer man ud fra hvad man tror spørgeren mener. Vil man
helgardere, må man svare på begge betydninger af "Outlook" uanset at man
ved at det ene svar vil være forkert. Det kan man så også kritiseres
for.

Desuden kan man kritiseres for at være off-topic fordi man svarer i en
forkert gruppe.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Svend

Dato : 21-11-10 14:41

On Sun, 21 Nov 2010 02:57:14 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Der er bare det ved det, at når folk skriver Outlook, så mener de
>i mange tilfælde Outlook Express.

Åh ja, jeg ved ikke hvilken version outlook jeg installerede for hende
for mange år siden. Jeg mener at det er office 2000 hun har
installeret. Dog kan jeg have valgt outlook express p.g.a. et simplere
brugerinterface. Tro mig min gamle mor er ikke dygtig ved en pc.
Men altså installer office 2000 på den nye windows 7 pc og overfør
outlook data fra den gamle.
Af svarene kan jeg forstå at der må ligge en .pst fil som blot skal
kopieres, hvis hun bruger outlook non express, men hvad hvis hun
bruger outlook express?
Vil det kunne lade sig gøre med en office 2010?

Tak for de gode svar.

/Svend

Fra : Bo

Dato : 21-11-10 14:50

Svend sendte dette med sin computer:

> [...]
> bruger outlook express?
> Vil det kunne lade sig gøre med en office 2010?

Har ikke prøvet med 2010, men f.eks 2003 og 7 har en import funktion,
hvor du skulle kunne importere direkte fra OE´s mappe. Skulle undre mig
meget, hvis ikke 2010 også har det.
De gange jeg har lavet en konto på Outlook, har den selv kommet og
spurgt, om den skulle importere mail og adresskartotek fra outlook
Express, hvis sådanne fandtes. Så hvis det er til fældet, kunne du jo
starte med, at lave det på den gamle, og så kopiere pst filen over i
den nye

Fra : Svend

Dato : 21-11-10 15:12

On Sun, 21 Nov 2010 14:50:12 +0100, Bo <niks@nul.dk> wrote:

> [...]
>Express, hvis sådanne fandtes. Så hvis det er til fældet, kunne du jo
>starte med, at lave det på den gamle, og så kopiere pst filen over i

Tak det lyder som en farbar vej.
/Svend

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 15:07

Svend wrote:

> [...]
> bruger outlook express?
> Vil det kunne lade sig gøre med en office 2010?

Jeg vil foreslå at du finder ud af hvilket e-mail-program hun nu har
installeret, og så spørger i den rigtige gruppe:

news:dk.edb.internet.software.mail+news hvis det er Outlook
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express hvis det er
Outlook Express

Jeg har ikke sat FUT da jeg ikke ved hvad der er den rigtige gruppe.

Fra : Henning

Dato : 21-11-10 15:19

>Af svarene kan jeg forstå at der må ligge en .pst fil som blot skal
>kopieres, hvis hun bruger outlook non express, men hvad hvis hun
>bruger outlook express?
>Vil det kunne lade sig gøre med en office 2010?

Har hun brug for alle funktioner i Office-pakken? Windows Mail til
bl.a. Windows 7, minder rigtig meget om Outlook med kalender o.lign.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-10 15:31

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Har hun brug for alle funktioner i Office-pakken? Windows Mail til
>bl.a. Windows 7, minder rigtig meget om Outlook med kalender o.lign.

Hvor skulle hun få en Windows Mail fra?

Fra : Henning

Dato : 21-11-10 16:19

On Sun, 21 Nov 2010 15:30:48 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Hvor skulle hun få en Windows Mail fra?

Ligger som opdatering til Windows 7, en del af Live-pakken.

Fra : Max

Dato : 21-11-10 16:24

Hej Henning

> Ligger som opdatering til Windows 7, en del af Live-pakken.

Er det ikke Windows Live Mail ?

Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-10 17:15

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Ligger som opdatering til Windows 7, en del af Live-pakken.

Her er der så et eksempel på navneforvirring igen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-10 17:23

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> Ligger som opdatering til Windows 7, en del af Live-pakken.

Nej - Windows Mail fulgte kun med Vista - den der kan downloades til
Win7 hedder Windows Live mail og er et noget andet program.

Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 17:24

Henning wrote:

> Ligger som opdatering til Windows 7, en del af Live-pakken.

Det er ikke Windows Mail som er en del af Windows Vista.

Du mener nok Windows Live Mail.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-10 17:57

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> Det er ikke Windows Mail som er en del af Windows Vista.

Jo - den er i Vista - men ikke i Windows 7

Det er en klon af Outlook Express med nyt navn.

(Man kan dog godt kopiere hele programmappen over fra en Vista til en
Windows 7, så kører den fint der - men det er en anden historie

> Du mener nok Windows Live Mail.

Som kan downlodes til Windows 7......

Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 18:34

Jan Vestergaard wrote:

> Som kan downlodes til Windows 7......

Som kan downloades til flere Windows-versioner.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-10 18:57

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> Som kan downloades til flere Windows-versioner.

Ja - den kan formentlig bruges til de fleste versioner, men det var
først fra Windows 7, at der ikke fulgte et mailprogram med.

Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 19:07

Jan Vestergaard wrote:

> Ja - den kan formentlig bruges til de fleste versioner, men det var
> først fra Windows 7, at der ikke fulgte et mailprogram med.

Ja, og?

Fra : Svend

Dato : 21-11-10 15:51

On Sun, 21 Nov 2010 15:19:04 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Har hun brug for alle funktioner i Office-pakken? Windows Mail til
>bl.a. Windows 7, minder rigtig meget om Outlook med kalender o.lign.

Nej hun har kun brug for de basale funktioner i outlook, derfor er det
sandsynligt at jeg har ladet hende nøjes med de begrænsede
valgmuligher i outlook express. Hun har begrænsede evner i word,
outlook (expres?), IExplorer og intet andet it kendskab.
Hun har brug for at retabler sine emails på en ny pc under outlook
lignende forhold. Windows office pakken vil under alle omstændigheder
blive installeret.
/Svend

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-10 16:58

"Svend" <Svend@nogoodemail.ru> skrev i meddelelsen
> [...]

Korrekt - men vær opmærksom på at den ligger en skjult mappe - men du
kan se i Outlook under Filer -> Darafilstyring hvor den ligger.

For lige at få styr på det:

Outlook er en del af Officepakken og medfølger Office - både 2010 og
tidligere versioner - og nyere versioner af Outlook kan fint bruge .pst
filen fra ældre versioner.

Til trods for navneligheden er Outlook og Outlook Express to rimelig
forskellige programmer.

Outlook Express er et noget andet program og fulgte tidligere med
Windows indtil XP.

Med Vista fulgte i stedet Windows Mail med - det er en klon af Outlook
Express - bare med nyt navn.

Med Windows 7 følger der ikke noget med, men man kan downloade Windows
Live Mail, der bygger på det samme - men er shinet en del op - jeg
foretrak Outlook Express og Windows mail - men det er så en smagssag,
som MS nok ikke er enig i

Jan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-11-10 15:22

On Sun, 21 Nov 2010, Svend <Svend@nogoodemail.ru> wrote:

>Af svarene kan jeg forstå at der må ligge en .pst fil som blot skal
>kopieres, hvis hun bruger outlook non express

I Outlook 2007 ligger den her:
C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Outlook\*.pst og den
indeholder både kalender og adressekartotek. Meddelelsesregler
(automatisk udsortering af indkomne mails til selvvalgte mapper) ved
jeg ikke hvor ligger. Måske er de også med i *.pst? Anyone?

Det enkleste vil være at eksportere fra den gamle inden du
sletter/formatterer. Se i Fil > Import/Eksport.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-11-10 21:32

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det enkleste vil være at eksportere fra den gamle inden du
> sletter/formatterer. Se i Fil > Import/Eksport.

Nu havde jeg ellers besluttet ikke at deltage mere, da det åbenbart er
umuligt at få at vide, om der bruges outlook express eller outlook, således
at vi alle gætter til højre og venstre.
Men det enkleste i outlook er for mig helt klart at tage en kopi direkte af
pst filen og lægge på ny pc. Så er alt med og magen til det gamle.
Hvis man bruger eksport og import funktionen, så kommer det kopierede ind og
lægger sig i en import mappe, hvorfra man så skal lægge det over i rette
mapper. Ikke særlig brugervenligt for en, som ikke er særlig kyndig til edb
i følge det oplyste.
Hvis man opgraderer til en nyere version, vil man ikke kunne kopiere pst
filen. Så skal den importeres, eller som jeg plejer at gøre - installer den
nye version på den gamle pc som en opgradering. Herefter får man så igen en
pst fil, som kan kopieres direkte over med alle indstillinger.

Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-10 22:13

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis man opgraderer til en nyere version, vil man ikke kunne kopiere
> pst filen.

Jeg opgraderede på et tidspunkt fra 2003 til 2007 - der fungerede det
fint ved at kopiere 2003-filen direkte over i 2007 - og da jeg senere
blev træt af 2007 var der heller ikke problemer vedr at kopiere filen
tilbage til 2003 igen.

En periode kørte jeg også 2003 på en PC og 2007 på en anden, hvor de
kørte skiftevis på samme pst-fil - ingen problemer i det.

Jeg har dog ikke prøvet 2010.

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-10 00:28

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> En periode kørte jeg også 2003 på en PC og 2007 på en anden, hvor de kørte
> skiftevis på samme pst-fil - ingen problemer i det.

Jeg har prøvet nogle gange at få forskellige pst versioner til at virke ved
kopiering, og det er ikke lykkedes. Den vil ikke kendes ved versionen. Det
giver også lidt mening, idet der jo typisk er lavet så store ændringer, at
indholdet i en pst fil ikke mere er ens i de forskellige versioner.
Men hvis jeg husker rigtigt har jeg ikke prøvet tricket siden jeg at ændre
en 2000 version med en 2003. Jeg troede at samme problem stadig var
gældende, hvorfor jeg altid laver tricket med at installere den nye version
oveni den gamle og derefter kopiere over.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-10 15:45

Fra O2000 til O2003 ændrede man formatet på PST filen så kommer den
fra O2000 kan den ikke blot kopieres til en nyere version. Udover det
er der også senere kommet et nyt format (Unicode) som gør det muligt
at have en PST fil på over 2GB. Dog støttes O2003 formatet også.
Skulle man ønske at opgradere til Unicode format findes der et
tredjeparts værktøj til det (koster penge). Man kan også oprette en ny
Unicode fil og bruge export og import fra gammel til ny hvorved man
får det meste med (ikke eventuelle RSS feeds og meddelelsesregler).
Skulle nogen ønske det kan jeg poste et link til trin for trin
beskrivelse.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurd

Dato : 22-11-10 18:11

> [...]
> får det meste med (ikke eventuelle RSS feeds og meddelelsesregler).
> Skulle nogen ønske det kan jeg poste et link til trin for trin

Herrer, klogere end de fleste, har allerede slået fast, at der slet ikke er
tale om Outlook: Når lægmænd skriver Outlook, så mener de Outlook Express.
Herrerne, klogere end de fleste, har imidlertid endnu ikke anvist, hvorledes
man, hvis man er lægmand, omtaler postprogrammet fra Office-pakkerne.

Fra : Bo

Dato : 22-11-10 21:50

Kurd forklarede:
> [...]
> man, hvis man er lægmand, omtaler postprogrammet fra Office-pakkerne.

Det har ikke så meget at gøre med at være klogere, men har måske noget
at gøre med alt for mange år på newsgrupperne / usenet.
Det er ligesom set før, mange gange. Lægmand kalder begge dele for
Outlook, de fleste mener bare OE.
At jeg kunne ha´ udtrykt det med lidt mere pli i mit første svar er en
ting, og det har jeg beklaget 2 gange, så glem sarkasmen, og konstater,
at jeg nok havde ret, uanset jeg brugte en dårlig tone.
Det der sker HVER gang, er lige netop det der sker nu, i denne tråd....
kæden falder af ....

Fra : Kurd

Dato : 22-11-10 22:29

> [...]
> jeg nok havde ret, uanset jeg brugte en dårlig tone.
> Det der sker HVER gang, er lige netop det der sker nu, i denne tråd....

Jeg synes, at 50+ unyttige meddelelser i denne tråd er tåbeligt, når det
korrekte svar på det oprindelige spørgsmål kom i første meddelelse efter
spørgsmålet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-10 23:08

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Fra O2000 til O2003 ændrede man formatet på PST filen så kommer den
> fra O2000 kan den ikke blot kopieres til en nyere version.

OK - så huskede jeg ikke helt forkert, at der var et problem tidligere.

Kurt

Fra : Carl Drud

Dato : 21-11-10 19:13

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Ja - den kan formentlig bruges til de fleste versioner, men det var
> først fra Windows 7, at der ikke fulgte et mailprogram med.

Seneste version (2011) fra Vista (SP2) og frem. Og som newsreader må version
frarådes grundet de manglende citattegn.

--
Carl

Fra : Kurd

Dato : 20-11-10 23:51

"Svend" <Svend@nogoodemail.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdateringer til windows xp om 3 år vil det være bedst med windows 7,
> men det er vigtigt at hendes gamle emails bevares og helst i outlook.

Ja.