MS Windows
briani 27239
Windows - 25 års jubilæum
Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-11-10 18:32

I dag er det præcis 25 år siden, den første officielle version af
Windows (1.01) blev udgivet.

En googlesøgning på Windows 1.01 giver masser af hits, hvis man
vil læse lidt om den.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Carl Drud

Dato : 20-11-10 18:49

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:

> En googlesøgning på Windows 1.01 giver masser af hits, hvis man
> vil læse lidt om den.

Og her nogle screenshots af den:

http://toastytech.com/guis/win101.html

--
Carl

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-11-10 21:32

Carl Drud wrote:

> Og her nogle screenshots af den:
>
> http://toastytech.com/guis/win101.html

Også blå skærm dengang..

--
Jesper Lund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-10 23:47

Ja, bare var det velkomstskærmen dengang.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 22-11-10 15:01

On Sat, 20 Nov 2010 23:46:49 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Ja, bare var det velkomstskærmen dengang.

Ja, senere blev det også farvelskærmen....

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Max

Dato : 20-11-10 23:29

Hej Kerim

> I dag er det præcis 25 år siden, den første officielle version af
> Windows (1.01) blev udgivet.
>
> En googlesøgning på Windows 1.01 giver masser af hits, hvis man
> vil læse lidt om den.

Man har vel brugt den, og behøver ikke få det genopfrisket,
det er lykkeligt glemt.

Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-10 01:09

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Man har vel brugt den, og behøver ikke få det genopfrisket,
>det er lykkeligt glemt.

Der er vidst ikke mange, der har brugt Win 1.x og 2.x, de var
vidst ikke særlig vellykkede, jeg har aldrig.

Windows hittede først med ver. 3.x.