MS Windows
briani 27239
Fra Vista til Win 7
Fra : jan

Dato : 20-11-10 16:03

Hej

JEg har en Vista 64 bit og vil godt opgradere til Win 7.

Kan jeg købe en upgrade Win 7 og installere den fra bunden ? Dvs jeg vil
godt have formateret og fjernet alt før Win 7 kommer på , så det er en ren
win 7.

Mvh Jan

Fra : Max

Dato : 20-11-10 16:12

Hej jan

> Kan jeg købe en upgrade Win 7 og installere den fra bunden ? Dvs jeg
> vil godt have formateret og fjernet alt før Win 7 kommer på , så det
> er en ren win 7.

Start men en ren Win 7, så får du også ryddet op og så har
du også mediet til en ordentlig reinstall senere. Opgraderinger
har aldrig været det optimale.

Max

Fra : Kjeld Holm

Dato : 20-11-10 16:44

Og det er jo netop hvad Jan gerne vil, Max - han ønsker at installere en ren
win7 med en upgrade cd. Det endelige svar vil jeg dog overlade til een, der
ved det 100%, men alle de win-upgrades jeg indtil videre har brugt, giver
mulighed for at vælge mellem en opgradering og en ny installation. Hvorvidt
du kan fjerne alt først, er jeg dog mindre sikker på.

/Kjeld

Fra : Henning

Dato : 20-11-10 19:59

On Sat, 20 Nov 2010 16:02:55 +0100, "jan" <jan@jegvilikkehavespam.dk>
wrote:

> [...]
>godt have formateret og fjernet alt før Win 7 kommer på , så det er en ren

I "gamle dage" bad installationen om en sti til en tidligere version,
dvs. man skulle lægge den gamle windows-skive i drevet for at få
verificeret installationen. Det endte så med at man lavede en
slipstreamet udgave med en enkelt fil (husker ikke hvilken) fra den
gamle version lagt ind.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-10 23:53

Ja, det kan du sagtens. Du kan enten lade Windows 7 formatere under
installationen, eller du kan formatere først hvor du så vil blive bedt
om original disken under installationen.
Bemærk at hvis du vælger at installere en 32bit version vil du altid
få en ren installation.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : jan

Dato : 21-11-10 13:13

> [...]
> om original disken under installationen.
> Bemærk at hvis du vælger at installere en 32bit version vil du altid

Tak for svaret, vil prøve at købe en win 7 upgrade. Skal have 64 ind, da jeg
har 8 gb ram, men hvis bare jeg kan lave ny installation , så er det fint.
Jeg har vista fuldversion, så den må kunne læse koden fra den cd.

Mvh Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-11-10 21:38

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> om original disken under installationen.
> Bemærk at hvis du vælger at installere en 32bit version vil du altid

Øhh, er det helt korrekt?
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7

Der står, at man godt kan opgradere en 32 bit vista til 32 bit win 7, og
ifølge ms betegnelser er opgradering lig med at bevare indstillinger og
filer osv.
Det stemmer jo ikke med en ren installation.
Da jeg i sin tid testede beta versionen af win 7, lagde jeg den også ind som
en opgradering på en vista 32 bit og bibeholdt alt.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-10 15:47

han skrev at han havde Vista 64bit.