MS Windows
briani 27239
Kan ikke opdatere Messenger
Fra : JL med ...

Dato : 16-11-10 23:45

Jeg prøver at opdatere Messenger 2009 (ver 14.00 XXX) til Windows Live
Messenger (ver 15. xxx)
Men når programmet er ved at opdatere Ikonerne på skrive bordet, så går det
galt. Og det gamle bliver gen-installeret.

har været inde i kontrolpanel, og fjernet programmerne, men det hjælper
ikke.
Pc'en kører med Vista, som er helt opdateret.

Er der mon nogen der har en løsning.

JL

Fra : Edmund

Dato : 17-11-10 01:13

Den 16-11-2010 23:45, JL med ... skrev:
> [...]
> Men når programmet er ved at opdatere Ikonerne på skrive bordet, så går
> det galt. Og det gamle bliver gen-installeret.

kan du ikke fjerne dem først

Har du prøvet at opdatere både fra windows update og fra www.msn.dk

Har du prøvet at sænke kontrol af brugerkonti (UAC)

--
Mvh Edmund

Fra : JL med ...

Dato : 17-11-10 05:29

"Edmund" skrev i meddelelsen

> [...]
> Men når programmet er ved at opdatere Ikonerne på skrive bordet, så går
> det galt. Og det gamle bliver gen-installeret.

Jeg har fjernet dem, via fjern program i kontrol-panel.

Har du prøvet at opdatere både fra windows update og fra www.msn.dk

Jeg har prøvet nåde via windows update, og download-central på Microsoft.dk,
og begge ting, giver sammen problem.

Har du prøvet at sænke kontrol af brugerkonti (UAC)

det vil jeg så gerne høre lidt mere om .

hilsen JL

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 17-11-10 07:53

Den 17-11-2010 05:29, JL med ... skrev:

> [...]
> Microsoft.dk, og begge ting, giver sammen problem.
>

> Har du prøvet at sænke kontrol af brugerkonti (UAC)
>
> det vil jeg så gerne høre lidt mere om .

Jeg ville beholde dit nuværende MSN.
I det nye *skal* du have både et fornavn og et efternavn.
Du kan ikke bare have et simpelt nickname.

Fra : Edmund

Dato : 17-11-10 08:28

Den 17-11-2010 07:53, Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> Jeg ville beholde dit nuværende MSN.
> I det nye *skal* du have både et fornavn og et efternavn.
> Du kan ikke bare have et simpelt nickname.

Er det fordi du opretter ny konto igennem den nye msn ?
Jeg bruger min gamle login, og jeg hedder stadig bare "Edmund"

Men bortset fra det, kan man godt blive træt af at den ny MSN kan/vil så
meget.

For en uge siden, var det svært at se hvem der var online, med det ser
ud til de har ændret det nu.
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 17-11-10 08:13

Den 17-11-2010 05:29, JL med ... skrev:

> Jeg har prøvet nåde via windows update, og download-central på
> Microsoft.dk, og begge ting, giver sammen problem.

Jeg går ud fra du der har fået en fil der hedder wlsetup-web.exe ligesom på
http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other

Har du prøvet at højreklikke på wlsetup-web.exe og kør som administrator

Har du prøvet at fjerne nedenstående mapper efter du har fjernet den
gamle MSN
C:\Program Files\Windows Live\Messenger
C:\Users\Edm\AppData\Roaming\Microsoft\MSN Messenger
evt. genstart inden ny install

> Har du prøvet at sænke kontrol af brugerkonti (UAC)
> det vil jeg så gerne høre lidt mere om .

Det gør du i kontrolpanel / brugerkonti
Stil den tilbage når du er færdig.

Jeg aner ikke hvor dit problem ligger, jeg skriver bare ting, som jeg
ville prøve.
--
Mvh Edmund

Fra : JL med ...

Dato : 17-11-10 17:46

"Edmund" skrev i meddelelsen

> [...]

Det gør du i kontrolpanel / brugerkonti
Stil den tilbage når du er færdig.

Jeg aner ikke hvor dit problem ligger, jeg skriver bare ting, som jeg

Jeg er hellere ikke helt sikker på hvad mit problem er, men vil da prøve
det...
Jl

Fra : JL med ...

Dato : 17-11-10 21:00

"JL med ..." skrev i meddelelsen

"Edmund" skrev i meddelelsen

> [...]

--
Mvh Edmund

Jeg er hellere ikke helt sikker på hvad mit problem er, men vil da prøve

Og da jeg havde ændret kontrol/af brugekonti så kunne jeg.
Sikke noget bøvl, men det virkede . Så tak forhjælpen...
JL

Fra : Edmund

Dato : 17-11-10 23:24

Den 17-11-2010 21:00, JL med ... skrev:
> Og da jeg havde ændret kontrol/af brugekonti så kunne jeg.
> Sikke noget bøvl, men det virkede . Så tak forhjælpen...

Velbekomme.

Er du så glad for den nye MSN

Vil lige sige at nå du svarer under en signatur, er der måske nogen der
ikke kan læse det. Signaturen bør klippes væk.

--
Mvh Edmund