MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernskrivebord Win 7 til XP
Fra : Nederbasse

Dato : 16-11-10 15:46

Hejsa

På mit LAN vil jeg gerne styre min laptop med Xp fra min Win 7 pc med
fjernskrivebord
Der kommer en box op med:
1 Fjernadgang til serveren ikke aktiveret
2 Fjerncomputeren er slukket
3 Fjerncomputeren er ikke tilgængelig på netværket

Xp computeren er tilgængelig med delte mapper osv.
Der er givet tilladelse til at oprette forbindelse til Denne pc fra en
anden computer på XP maskinen
Det skal kunne lade sig gøre at oprette forbindelse fra en win 7 pc til
en Xp pc

Nogen ideer hvor jeg skal søge after fejlen ?

Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-10 16:03

Nederbasse skrev:

>Xp

home / pro ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : GiWeo

Dato : 16-11-10 16:28

Hej

Det skal være XP Pro for at virke

Og du skla aktivere fjernadgang via Start=>højreklik denne
computer=>egenskaber=>fjernforbindelser

Fra : Nederbasse

Dato : 16-11-10 17:30

Den 16-11-2010 16:27, GiWeo skrev:
> Hej
>
> Det skal være XP Pro for at virke
>
> Og du skla aktivere fjernadgang via Start=>højreklik denne
> computer=>egenskaber=>fjernforbindelser

Det er Xp Pro og fjernadgang er aktiveret
Der er også oprettet en kode på Xp men det virker stadig ikke

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-11-10 18:47

Nederbasse <sdgsdfg@sdfsdf.fk> wrote:

> Det er Xp Pro og fjernadgang er aktiveret
> Der er også oprettet en kode på Xp men det virker stadig ikke

Der skal ikke oprettes en kode. Du benytter en allerede oprettet konto
på XP Pro computeren - f.eks Administrator og denne kontos password, men
først når du bliver bedt om det i login vinduet.

Der kan godt gå lidt tid inden der er hul igennem. Prøv at benytte
computerens ip-adresse.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 17:32

Nederbasse skrev:

> På mit LAN vil jeg gerne styre min laptop med Xp fra min Win 7 pc med
> fjernskrivebord

Det er meget nemmere med et program der hedder TeamViewer - det
er gratis for private. Installer det på begge maskiner (samme
version) og aktiver programmet. Det sætter hver maskine op med et
id-nummer og en pinkode. Det er nærmest selvforklarende.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Hvis man skal tilgå en maskine på ens eget LAN, kan man sætte hak
ved Ekstra - Indstillinger: Accepter LAN ...

I så fald skal man angive maskinens IP-adresse i stedet for
id-nummeret.

Man kan også sætte det op med fast kodeord så man kan kontrollere
en maskine der ikke har en skærm.

--
Bertel

Fra : Ivar

Dato : 16-11-10 21:24

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er meget nemmere med et program der hedder TeamViewer

Det kender jeg ikke. Jeg bruger VNC, der er en standard, som
mange programmer understøtter. Man kan fx få det til Android
telefoner, så man kan styre sin PC fra en telefon, hvis man
synes det er sjovt. Der er forskellige versioner af programmet.
RealVNC har en gratis version. Den virker også på home-versioner.
VNC er ikke så hurtig til at opdatere skærmbilledet som
Fjernskrivebordet.

Ivar Magnusson

Fra : Ole C

Dato : 16-11-10 22:16

Ivar skrev blandt andet:

> [...]
> RealVNC har en gratis version. Den virker også på home-versioner.
> VNC er ikke så hurtig til at opdatere skærmbilledet som

Med andre ord: VNC kan tilsyneladende det samme som TeamViewer...

--
vh
Ole C

Fra : Ivar

Dato : 16-11-10 22:27

Ole C skrev:

> Med andre ord: VNC kan tilsyneladende det samme som TeamViewer...

VNC er ikke et program, det er en standard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Network_Computing

Ivar Magnusson

Fra : Ole C

Dato : 17-11-10 00:02

Ivar skrev blandt andet:

> VNC er ikke et program, det er en standard.

Ok - tænkte på RealVNC: http://www.realvnc.com/
Det korte af det lange er imidlertid at TeamViewer måske kan det OP
efterlyser - og uden det bøvl han slås med.....

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 21-11-10 16:50

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det korte af det lange er imidlertid at TeamViewer måske kan det OP
> efterlyser - og uden det bøvl han slås med.....

Jeg har brugt "TeamViever" flere gange, og det virker upåklageligt !
Hilsen John

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-10 06:56

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in message

> Med andre ord: VNC kan tilsyneladende det samme som TeamViewer...

Nej det kan VNC ikke.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-11-10 01:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er meget nemmere med et program der
> hedder TeamViewer - det er gratis for private.

Ja, det er genialt - jeg bruger det flere gange
om dagen.

Her kan jeg logge ind på enhver pc jeg får adgang
til, installere sikkerhedsprogrammer, scanne for
diverse ting, genstarte maskinen og en masse
andet.

Det er naturligvis installeret hos mor og svigermor,
som jævnligt kommer ud i problemer.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk