MS Windows
briani 27239
Jobliste
Fra : Flemming

Dato : 16-11-10 14:15

Hej
Jeg kan ikke længere se joblisten.
Når jeg beder om den får jeg at vide at den er deaktiveret
af min administrator.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har fået fjernet den, men
endnu vigtigere: Hvordan får jeg den frem igen?
mvh.
Flemming

Fra : Flemming

Dato : 16-11-10 14:48

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af min administrator.
> Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har fået fjernet den, men
> endnu vigtigere: Hvordan får jeg den frem igen?
Undskyld Jeg bruger XP.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-11-10 15:20

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev :

>Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har fået fjernet den, men
>endnu vigtigere: Hvordan får jeg den frem igen?

Det er formentlig ikke dig, der har deaktiveret den, men virus,
så tjek din computer med et antivirusprogram.

Den nemmeste måde at aktivere den er med et lille program:

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_taskmgrenab.htm

Eller
Klik på Start knappen, vælg derefter Run / Kør, og indtast
nedenstående:

REG add
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v
DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f

Klik på "OK" for at udføre ændringen.

Ellers lav en googlesøgning, der er masser af links til
problemet.

http://www.google.dk/#hl=da&newwindow=1&safe=off&biw=1420&bih=715&q=jobliste+deaktiveret%2Bxp&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=896aad2410346200
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Flemming

Dato : 16-11-10 16:20

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f
>
> Klik på "OK" for at udføre ændringen.
>
> Ellers lav en googlesøgning, der er masser af links til

Mange tak for hjælpen.
Jeg fandt ikke noget snavs, men det kører som det skal.

mvh.
Flemming

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-10 18:38

Flemming skrev:

> Jeg fandt ikke noget snavs

Tjek igen med et eller flere andre anti-virusprogrammer.
Brug evt. online scannere som disse:
http://housecall.trendmicro.com/
http://www.pandasecurity.com/activescan/index/
http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/tools/online-scanner/

Hvis det ikke er dig selv, der har deaktiveret Windows
Jobliste, er det et program, der har gjort det. Godartede
programmer har ingen grund til at deaktivere joblisten, det
har ondartede programmer derimod, fordi joblisten kan bruges
til at finde og stoppe dem.

Hvis du stadig ikke finder noget, og hvis du er helt sikker
på, at du ikke selv har rodet med sikkerhedsindstillingerne
i Windows, vil det være en rigtig god ide at formatere og
geninstallere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Flemming

Dato : 17-11-10 01:02

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå virus og andet snavs på computeren:

Jeg har nu prøvet alle 3 scannere og de har hver især fundet
noget, som selvfølgelig er fjernet.
Den første fandt en "Worm", samtidig registrerede MSE den samme.
Hvorfor har MSE ikke fundet den før?
mvh.
Flemming

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-10 06:29

Flemming skrev:

> Jeg har nu prøvet alle 3 scannere og de har hver især fundet
> noget, som selvfølgelig er fjernet.
> Den første fandt en "Worm", samtidig registrerede MSE den samme.
> Hvorfor har MSE ikke fundet den før?

Der kommer hele tiden nyt snavs, som anti-programmerne skal
opdateres for at kunne genkende. Anden gang du tjekkede med
MSE, har programmet så åbenbart modtaget en ny
definitions-fil med oplysninger om det snavs, som du var
ramt af.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder, der samtidig er nemme at huske:

Fra : Edmund

Dato : 17-11-10 11:48

Den 17-11-2010 06:28, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> for at kunne genkende. Anden gang du tjekkede med MSE, har programmet så
> åbenbart modtaget en ny definitions-fil med oplysninger om det snavs,

Jeg har deaktiveret den automatiske scann i MSE, men alligvel tror jeg
den søger stille og roligt i baggrunden. En dag kom den med en
meddelelse om at den havde fundet noget på mit D-drev, hvor jeg har
downloadede programfiler. og jeg havde ikke været i den mappe den dag

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-10 14:35

Edmund skrev:

> Jeg har deaktiveret den automatiske scann i MSE, men
> alligvel tror jeg den søger stille og roligt i baggrunden.

Jeg kender ikke MSE, men der findes generelt to slags
scanninger, som du skal skelne meget skarpt mellem.

En scanning på bestemte tidspunkter, fx dagligt, ugentligt
eller månedligt, hvor du får scannet alle filer på din
harddisk. Og så den scanning, der hele tiden kører i
baggrunden og tjekker alle filer, du bruger.

Scanningen på de bestemte tidspunkter vil typisk afsløre
virus, /efter/ de har fået inficeret computeren, og så er
den bedste løsning som regel at formatere harddiken og
geninstallere, fordi du aldrig kan være sikker på, hvad det
slemme program har gjort.

Baggrundsscanningen er den vigtigste. Den kan finde og
afsløre et slemt program, før du får startet det. Dermed kan
du undgå at få inficeret computeren. Baggrundsscanningen bør
ikke slås fra.

Fra : Flemming

Dato : 18-11-10 14:56

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå virus og andet snavs på computeren:

Nu var det ikke mig, men Edmund, der havde slået noget fra.
Det var baggrundsscanningen fra MSE der fandt den samtidig
med scanningen af en af de tre du foreslog, og det var det der
undrede mig.
mvh.
Flemming

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-11-10 01:08

Flemming skrev:

> Hvorfor har MSE ikke fundet den før?

Fordi MSE er noget snot - den finder ikke alt.

Jeg havde den installeret på et tidspunkt på en
reservemaskine, og blev alligevel invaderet af
det ene og det andet.

Jeg scannede med Norman fra en anden maskine,
den fandt en del, som MSE burde have fundet.

Siden da har jeg scannet mange andre maskiner,
og har givet fuckfingeren til MSE

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-10 15:16

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg scannede med Norman fra en anden maskine,
> den fandt en del, som MSE burde have fundet.
>
> Siden da har jeg scannet mange andre maskiner,

Sjovt nok, bliver det rost i samtlige test, lavet af seriøse firmaer.....
INGEN af de på markedet gængse prg. finder alt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-11-10 00:20

Bo skrev:

> Sjovt nok, bliver det rost i samtlige test, lavet
> af seriøse firmaer..... INGEN af de på markedet
> gængse prg. finder alt.

Problemet løses ikke af at "seriøse" firmaer har
godkendt programmet - jeg fortæller blot hvad jeg
oplever.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-10 10:34

"Allan Vebel" skrev i meddelelsen

Bo skrev:

> [...]
> gængse prg. finder alt.

Problemet løses ikke af at "seriøse" firmaer har
godkendt programmet - jeg fortæller blot hvad jeg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jo jo og det er også fint nok, men jeg mener ikke det er nok til at give
programmet fingeren.
Jeg har haft flere fejl med Symantec / Norton på de pcére jeg kender. Og
Norton er jo efektivt
nok, bare for alt alt tungt ..... - I modsætning til MSE
Ingen virus pgr. er 100 % og slet ikke, hvis ikke man tænker lidt selv ...

Bo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-10 16:31

"Bo" <niks> skrev :

> [...]
>nok, bare for alt alt tungt ..... - I modsætning til MSE
>Ingen virus pgr. er 100 % og slet ikke, hvis ikke man tænker lidt selv ...

Lige en helt anden ting.

En ting er, at du har valgt at bruge en defekt newsreader, men
når du har valgt det, så bør du være lidt mere omhyggelig med
dine svar.

VLM ver. 15 indsætter ikke citationstegn ved det du citerer, så
det er svært at se, hvad der er dit svar og hvad, der er
citering.

Så vær lidt mere omhyggelig ved citering og klip det fra, som du
ikke svarer på.
Særlig vigtigt er at klippe signaturen, fra det indlæg, som du
svarer på væk.
I dette tilfælde
--
Allan Vebel
En del newsreadere klipper automatisk signaturen ved læsning og

Så vær rar mindst, at klippe signaturen og gerne lidt mere, det
er normalt ikke nødvendigt, at citere hele indlægget, som man
svarer på (og det er undtagelsesvist, at jeg har gjort det her,
pånær dit navn).

Vil du være eksemplarisk, så bør du indsætte citationstegn (>)
foran det du citerer eller vælge, at bruge en newsreader, der
indsætter disse automatisk.

Normalt behøver man kun, at citere et par linjer, så det burde
ikke være meget besværligt, at indsætte disse manuelt.

Tak.

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-11-10 19:33

Kerim Ellentoft wrote:

> [...]
> er normalt ikke nødvendigt, at citere hele indlægget, som man
> svarer på (og det er undtagelsesvist, at jeg har gjort det her,

Hvorefter du demonstrer flere af fejlene i dit svar. Var det nødvendigt?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-10 21:10

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev :

>Hvorefter du demonstrer flere af fejlene i dit svar. Var det nødvendigt?

Den eneste »fejl«, jeg mener at have begået er, at citere hele
indlægget (- Bo), som jeg svarede på.

Og det var fordi, det sådan set det hele, jeg svarede på.

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-11-10 21:41

Kerim Ellentoft wrote:

> Den eneste »fejl«, jeg mener at have begået er, at citere hele
> indlægget (- Bo), som jeg svarede på.

Du slettede ikke signaturadskilleren i Runes indlæg som Bo svarede.
Resultatet er det samme som du kritiserer Bo for.

Du plejer ikke at være så forvirret.

> Og det var fordi, det sådan set det hele, jeg svarede på.

Det plejer at være tossernes dårlige undskyldning.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-10 22:05

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev :

>Du slettede ikke signaturadskilleren i Runes indlæg som Bo svarede.
>Resultatet er det samme som du kritiserer Bo for.

Korrekt.

Men så havde jeg misset pointen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-10 20:05

"Kerim Ellentoft" skrev i meddelelsen

ikke være meget besværligt, at indsætte disse manuelt.<<<<<<

Jeg har brugt tid på at sætte tegn før, nogen gange er der bare ikke tid.
desvære har man besluttet, at fjerne windows mail og outlook fra win 7.
derfor bruger jeg nu
Live mail, hvor jeg har ledt, men ikke fundet funktionen. Hvis du vil vise
mig en liste eller et sted, hvor der står hvilke newreadere der er påbudt,
så kigger jeg måske på det. Står det ikke nogen steder, vil jeg
be dig om, fremover bare at springe mine indlæg over, da jeg ikke kan
garanterer, at jeg har tid til, manuelt selv at rettte til hver gang.
Det burde ikke kræve nogen videre uddannelse, at se at jeg havde splittet
indlæget med en stiplet linie, en hurtig lille løsning

Fra : Mcwm

Dato : 19-11-10 20:16

Den 19-11-2010 20:05, Bo skrev:
> [...]
> win 7. derfor bruger jeg nu
> Live mail, hvor jeg har ledt, men ikke fundet funktionen.

Grunden til at ingen viser dig vejen, er at MS har fravalgt muligheden
for at gøre det. Det er altså ikke muligt.

Derimod er det muligt at skifte til fx Mozilla Thunderbird, som klarer
opgaven.

Der skal nok ikke forventes ændringer i Windows Live Mail, idet MS er i
gang med at udfase news for egne gruppers vedkommende. Dette til fordel
for web.

Venligst
Mcwm - som understreger, at der ikke er krav om hvilke programmer man
benytter, men der er regler for fx citatteknik, som faktisk dømmer WLM ude.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-10 20:28

"Mcwm" skrev i meddelelsen

Den 19-11-2010 20:05, Bo skrev:
> [...]
> Live mail, hvor jeg har ledt, men ikke fundet funktionen.

>Grunden til at ingen viser dig vejen, er at MS har fravalgt muligheden for

I know

>Derimod er det muligt at skifte til fx Mozilla Thunderbird, som klarer
>opgaven.<

jeps, men jeg er egentlig tilfreds

>Der skal nok ikke forventes ændringer i Windows Live Mail, idet MS er i
>gang med at udfase news for egne gruppers vedkommende. Dette til fordel for
>web.<

Samt div. latterlige EU krav, for ikke at såre nogen :/ ( frit valg af
browsere og mail pgr. for dummies )

>Venligst
>Mcwm - som understreger, at der ikke er krav om hvilke programmer man
>benytter, men der er regler for fx citatteknik, som faktisk dømmer WLM
>ude.<

De fleste regler er levn tilbage fra BBS og 14.4 modemets tid. jeg kan
selvfølgelig gøre mit bedste, hvilket jeg som regel også gør.
Jeg er egentlig ret ligeglad med netbetjente og lattelige regler, som folk
selv bryder, når det passer i deres kram.
Så til jer der er velbevandret i div. news readere, i ved selv hvor
killfiltret sidder, brug det ...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-10 21:14

"Bo" <niks> skrev :

>Jeg er egentlig ret ligeglad med netbetjente og lattelige regler, som folk
>selv bryder, når det passer i deres kram.

Det var ikke for, at være netbetjent, men blot som en hjælp, så
man lettere kan læse dit svar og se, hvad det er du egentlig
svarer på.

Hvis man citerer korrekt, så er det også nemmere, at se, hvad det
egentlig er, man svarer på.

Fra : Bo

Dato : 20-11-10 00:24

Kerim Ellentoft frembragte:

> [...]
> svarer på.
>
> Hvis man citerer korrekt, så er det også nemmere, at se, hvad det

Nu prøver jeg denne mesnews, men den er ikke lige noget jeg bryder mig
om. Hvis nogen ved, hvordan fanden jeg stopper den i at hente indhold i
alle meddelelser, når jeg åbner en gruppe, så hjælper det

Fra : Lars E. P.

Dato : 17-11-10 07:44

Tue, 16 Nov 2010 16:20:23 +0100, skrev "Flemming"
<flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> :

>Mange tak for hjælpen.
>Jeg fandt ikke noget snavs, men det kører som det skal.
>
>mvh.
>Flemming

Her kan du hente Process Explorer, et alternativ til Joblisten. Måske
den kan fortælle dig noget.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Hilsen Lars