MS Windows
briani 27239
Kan ikke gemme "Systemoplysninger"
Fra : Thomsen

Dato : 15-11-10 18:13

Hej,

Har fået at vide at der skulle popper et vindue frem når jeg klikker på
"Systemoplysninger".
Man kan så efterfølgenden gemme oplysningerne i en fil.
Men hos mig popper der ikke noget vindue frem. Hvad kan der være galt?

mvh Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-11-10 18:59

Filer | exporter.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thomsen

Dato : 15-11-10 21:56

> Filer | exporter.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Som sagt popper der ikke noget vindue frem, når jeg klikker på
"Systemoplysninger", hvor jeg kan vælge "filer" og derefter kan
"eksportere".

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 15-11-10 22:17

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Som sagt popper der ikke noget vindue frem, når jeg klikker på
> "Systemoplysninger", hvor jeg kan vælge "filer" og derefter kan

Tror muligvis at filen msinfo32.exe er i stykker.

mvh Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-11-10 13:37

Mener du at programmet ikke starter?
Får du en fejlmeddelelse?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thomsen

Dato : 16-11-10 15:08

> Mener du at programmet ikke starter?
> Får du en fejlmeddelelse?

Ja, programmet starter ikke og jeg får ikke nogen fejlmeddelse.

Har søgt lidt på problemet og prøvede bl.a. at køre fixwinxphelp.vbs, da min
Hjælp og Support heller ikke fungere.
Den er ikke engang i listen over tjenester.

Tænkte at Hjælp og Support og Systemoplysninger måske havde noget med
hinanden at gøre.

Har også kørt sfc /scannow, som finder fejl og mangler ved systemet, men det
hjalp heller ikke

mvh Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-11-10 21:28

Det kan tyde på at du har alvorligere problemer. Jeg vil anbefale en
reperations installation.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thomsen

Dato : 17-11-10 18:51

> Det kan tyde på at du har alvorligere problemer. Jeg vil anbefale en
> reperations installation.

Ja, jeg er nok ude i sådan noget.

mvh Ole

Fra : Gamle

Dato : 17-11-10 21:23

Thomsen wrote:
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
>>

> Ja, jeg er nok ude i sådan noget.

Du kunne prøve at hente filen i mappen I386. Den skal bare extractes. Skift
den uvirksomme ud med den og prøv så.
Det har jeg med held brugt på andre filer.

Mvh.
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-10 00:01

> [...]
> Skift den uvirksomme ud med den og prøv så.
> Det har jeg med held brugt på andre filer.

Synes ikke rigtig jeg kan finde en komprimeret udgave af filen.

mvh Ole

Fra : Gamle

Dato : 18-11-10 11:34

Thomsen wrote:

> Synes ikke rigtig jeg kan finde en komprimeret udgave af filen.

Den hedder MSINFO32 ex_ og ligger i mappen I386

Mvh
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-10 22:14

> Den hedder MSINFO32 ex_ og ligger i mappen I386
>
> Mvh
> Torben

Har kigget i mapper med navnet I386 og har ikke fundet msinfo32

mvh Ole

Fra : Gamle

Dato : 18-11-10 22:19

Thomsen wrote:
> Har kigget i mapper med navnet I386 og har ikke fundet msinfo32
>
> mvh Ole

Bruger du ikke XP?

Mvh
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-10 22:50

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du ikke XP?
>
> Mvh
> Torben

Jo.

Fra : Gamle

Dato : 18-11-10 23:04

Thomsen wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.

Du kigger ikke ordentlig efter!

Har lige være inde i c:\i386 og lavet et expand på msinfo32.ex_ og får
msinfo32.exe på 40.448
Hvis du ikke kan finde den er det dine øjne der er noget galt med
Men er din gmail valid, så kan jeg sende den til dig.
Du kan vil udpakke en zipfil?

Mvh
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-10 22:57

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du ikke XP?
>
> Mvh
> Torben

Har fundet den på CD'en.

mvh Ole

Fra : Gamle

Dato : 18-11-10 23:05

Thomsen wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har fundet den på CD'en.
>
> mvh Ole

Ved du hvordan man expander en fil?

Mvh.
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-10 23:07

> Har fundet den på CD'en.
>
> mvh Ole

Prøver at extracte msinfo32.ex_ ved at skrive sfc i Run-feltet, men der
popper ikke noget vindue op når jeg klikker ok.

mvh Ole

Fra : Gamle

Dato : 18-11-10 23:13

Thomsen wrote:

> Prøver at extracte msinfo32.ex_ ved at skrive sfc i Run-feltet, men
> der popper ikke noget vindue op når jeg klikker ok.
>
> mvh Ole

I I386 ligger filen expand.exe.
Den skal du have i samme mappe som msinfo32.ex_
du skal skrive expand msinfo32.ex_ msinfo32.exe og du får en fil på 40448.
Klik på den og du får systemoplysninger på skærmen.

Mvh
Torben

Fra : Gamle

Dato : 18-11-10 23:19

Gamle wrote:

> [...]
> du skal skrive expand msinfo32.ex_ msinfo32.exe og du får en fil på
> 40448. Klik på den og du får systemoplysninger på skærmen.

Du laver en dummymappe f.eks. A og kopierer expand dertil + msinfo32ex_
i kommandoprompten stiller du dig i C:A og skriver msinfo32.ex_ msinfo32.exe
og den bliver pakket ud.
Du kan nu klikke på filen og få systemoplysningerne.

Mvh.
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-10 23:34

> [...]
> msinfo32.exe og den bliver pakket ud.
> Du kan nu klikke på filen og få systemoplysningerne.

Sorry, jeg er ikke en ørn til at skrive i kommandoprompten.
Mappen med filer ligger på skrivebordet.
Men ved ikke hvordan jeg stiller mig i C:(mappenavn) og skriver msinfo32.ex_
msinfo32.exe

mvh Ole

Fra : Gamle

Dato : 19-11-10 12:35

Thomsen wrote:
> Sorry, jeg er ikke en ørn til at skrive i kommandoprompten.

Du laver en dummymappe f.eks. A og kopierer expand dertil + msinfo32ex_
i kommandoprompten stiller du dig i C:\A og skriver expand msinfo32.ex_
msinfo32.exe
og den bliver pakket ud.
Du kan nu klikke på filen og få systemoplysningerne.
Du skal skrive nøjagtig som jeg skriver. Husk expand

Du må finde ud af hvordan du bruger computeren. Find een der kan komme til
dig og hjælpe dig. Det fører for vidt at skulle oplære dig i doskommandoer
og diverse brug af computeren via gruppen her.
Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, men mine 19 års erfaring siger mig,
at der altid vil gå noget galt pga. misforståelser og manglende viden.
Men hvis du giver mig dit telefonnummer vil jeg gerne ringe til dig. Du kan
besvare min mail som jeg sendte til din gmail og skrive dit tlf.nr.

Mvh.
Torben

Fra : Thomsen

Dato : 19-11-10 13:25

> [...]
> Men hvis du giver mig dit telefonnummer vil jeg gerne ringe til dig. Du
> kan besvare min mail som jeg sendte til din gmail og skrive dit tlf.nr.

Det er helt i orden.
Tænkte den var lige ved at være der, og så tager det ene det andet.
Foreløbig tak for hjælpen og tak for "telefontilbudet". Det kan være jeg
sender et nummer.

mvh Ole

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-10 16:37

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev :

>Tænkte den var lige ved at være der, og så tager det ene det andet.

Noget helt andet er, at man kan få gratisprogrammer, der kan det
samme som systemoplysninger og mere til.

Jeg kan klart anbefale PC Wizard
http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html

Det fås både i en version, der skal installeres og i en version,
der kan køre uden installation.
--
Kerim

Fra : Thomsen

Dato : 19-11-10 21:28

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kerim
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
> og skær venligst det væk, du ikke svarer på.

Tak for tilbagemeldingen.
Ja, det er rigtigt, men det var også for at rette lidt op på min XP hvor
hverken Systemoplysninger og Hjælp og Support kører.

mvh Ole

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-11-10 20:33

Thomsen forklarede den 19-11-2010:
> Tænkte den var lige ved at være der, og så tager det ene det andet.

Lav en fil i notesbog / notepad og kald den EXP.CMD (.CMD, ikke .txt)
og indsæt

@ECHO OFF
ECHO.
ECHO.
EXPAND msinfo32.ex_ msinfo32.exe
ECHO.
ECHO.
PAUSE

Kopier filen til mappen hvor du har gemt msinfo32.ex_

Dobbeltklik på EXP.CMD
Så burde du have din fil msinfo32.exe

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Thomsen

Dato : 19-11-10 21:31

> [...]
> ECHO.
> PAUSE
>

> Kopier filen til mappen hvor du har gemt msinfo32.ex_

Tak for opskriften. Det fungerede.
Men min Systemoplysninger går stadig ikke igang.
Der popper stadig et vindue op der fortæller mig at Hjælp og Support ikke
kører og at jeg skal starte tjenesten Hjælp op Support.
Men jeg har kigget i listen af tjenester og den er der ikke.

mvh Ole