Leasing snart forbudt?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-11-10 09:57

Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.

http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece

Den slags kan man jo ikke ha'.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-10 10:01

Den 15-11-2010 09:57, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.
>
> http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece
>
> Den slags kan man jo ikke ha'.

Hvem er det der aldrig lærer det, vi lukker sgu da bare tilsvarende
antal skoler. Vupti, problem løst.

Venligst
Mcwm

Fra : hanzen

Dato : 15-11-10 10:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.
>
> http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece
>
> Den slags kan man jo ikke ha'.
>
> --

Det er noget Onkel EU har bestemt så det kan vi ikke lave om.
--

hilzen
hanzen

Fra : alexbo

Dato : 15-11-10 15:04

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.

Ja det er ganske utroligt hvad man kan læse om leasing i epn.

http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece
http://epn.dk/privat/biler/article2241782.ece

1960 leasingkontrakter i 2007
Det er nu firdoblet, det vil sige til ca 8.000 leasede biler.
30% af alle nye biler bliver leaset.
Det skulle betyde at der i år bliver solgt ca. 26.000 biler, nogenlunde en
femtedel af sidste år.
Fremgang fra 2009 til til 2010 på 60%
Staten har mistet 4 milliarder fra 2008 til 2009 hvor der må have været
leaset ca 5.000 biler, et tab på 1 million pr. bil.
Gad vide om de overhovedet selv læser hvad de skriver på epn.

Jeg tror de bare trykker det de får tilsendt, nogen gange fra et
leasingselskab der fortæller om alt det gode ved leasing, andre gange fra en
bilhandlerforening der fortæller om alle de mange penge samfundet mister.

Det eneste interessante er dette med at få afgiften igen, men jeg formoder
det handler om leasing til udlændinge som kunne have kørt i en afgiftfri bil
alligevel.
Eller også er det bare den efteregulering der kan finde sted, men at kalde
det "afgiften igen" er nok at overdrive.
Ophør
Der indføres en mulighed for at få en endelig vurdering af den residuale
afgift, der er i køretøjet på det tidspunkt, hvor køretøjet udgår af
ordningen. Vurderingen vil også i denne situation alene blive foretaget,
såfremt ejeren af bilen ansøger herom. Hvis det viser sig, at der
oprindeligt er betalt for meget i registreringsafgift, vil differencen blive
tilbagebetalt. Modsat hvis der oprindeligt er betalt for lidt i
registreringsafgift, vil differencen blive efteropkrævet. Rentetillægget
sikrer, at for lidt eller for meget betalt registreringsafgift bliver
forrentet.

I princippet synes jeg at der er en økonomisk fordel for statskassen med den
forholdsmæssige reg.afgift leasingselskaber kan bruge.
Ved en 3 års leasingaftale betales der 39% af den totale afgift, hvorefter
bilen forsvinder ud af landet.
En købt bil betaler 100% men kører så i landet i 15-20 år.
Hvis der i stedet leases 6 biler betaler de mere end dobbelt afgift, og selv
om de kan beregne afgiften af et mindre beløb fordi de ikke skal indregne
forhandlerfortjeneste.
Det er da bedre at få 2% plus renter hver md. end 100% hver 18 år.

mvh
Alex Christensen

Fra : .J.S...

Dato : 15-11-10 17:47

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> [...]
> forhandlerfortjeneste.
> Det er da bedre at få 2% plus renter hver md. end 100% hver 18 år.

Der er noget som ikke hænger sammen her, dem som nu leaser en ny bil hvert
tredje år købte før en ny bil hvert tredje år !

Det er altså ikke 100% hvert 18 år men hvert tredje.

mvh/JS

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-11-10 20:25

skrev i meddelelsen news:0dt1e6pse609tqg0afp8bg6e68ibrf252r@4ax.com...

> Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.
> http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece
> Den slags kan man jo ikke ha'.

Så er det jo godt, at privatleasing ka være en dålig idé for forbrugerne:
www.dinepenge.dk/bil/privatleasing-kan-koste-bilejere-dyrt

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-11-10 23:38

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.
>
> http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece
>
> Den slags kan man jo ikke ha'.

Folmer, er du synsk ?

http://epn.dk/samfund/politik/article2247036.ece

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : AS

Dato : 16-11-10 01:12

<folmer@rasmussen.dk> wrote in message
> Så kan det ikke vare længe før de forbyder leasing.
>
> http://epn.dk/samfund/politik/article2245918.ece

»Det kræver, at vi skal kigge på hele registreringsafgiftssystemet, og det
er noget, som vi løbende overvejer. P.t. er der ikke fundet en løsning.«

IMHO, hvis afgiften forsvinder, bliver ingen behov at have forbudt for
leasing.