Hvilket lydkort skal man købe til VIA-chip~
Fra : Schulz

Dato : 08-08-01 12:06

Hejsa!

Jeg har, som nogen af jer har set, haft lidt problemer med min PC. Det viser
sig nu, at det er mit SB Live lydkort, der har været skyld i "bøvlet". Mit
simple spørgsmål er nu: "Hvilket lydkort kan jeg bruge til mit A7V-E
bundkort, så jeg ikke får mere ballade"?

Mit Live Value-kort er til salg!!!!!!

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 12:18

"Schulz" <schulz@skjoldhoej.dk> skrev:

> [...]
> simple spørgsmål er nu: "Hvilket lydkort kan jeg bruge til mit A7V-E
> bundkort, så jeg ikke får mere ballade"?

Klippe/klistre fra en tidligere tråd:

»Turtle Beach Santa Cruz:
<http://www.viahardware.com/scfaq.shtm>

Kortet markedsføres under navnet Videologic SonicFury i Europa.
Man kan vist ikke købe det i Danmarl, men f.eks. i Norge:
http://www.datorbutiken.com/no/. Pris. ca. 800 norske kroner.
Hvad angår DVD er det mindst lige så godt som Soundblaster Live!,
men understøtter ikke ægte EAX 5.1.«

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : raven

Dato : 08-08-01 13:08

On Wed, 8 Aug 2001 13:05:42 +0200, "Schulz" <schulz@skjoldhoej.dk>
wrote:

> [...]
>simple spørgsmål er nu: "Hvilket lydkort kan jeg bruge til mit A7V-E
>bundkort, så jeg ikke får mere ballade"?

Zitech har et Winfast 3D lydkort med digital in/out til prisen 275,-

Jeg bruger det lydkort i de PC'ere jeg har.

Nu er Zitech ikke med i edbpriser.dk, så 'who knows it' ?

John

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-08-01 13:31

"Schulz" <schulz@skjoldhoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simple spørgsmål er nu: "Hvilket lydkort kan jeg bruge til mit A7V-E
> bundkort, så jeg ikke får mere ballade"?

Jeg ville vælge et TerraTex Xfire DMX 1024.

Hygge.,

Fra : Pita

Dato : 08-08-01 14:15

> Jeg ville vælge et TerraTex Xfire DMX 1024.

Enig

--
Pita

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-08-01 14:45

Har du forsøgt med VIAs seneste 4-in-1 driver?

Fra : danni plougmann

Dato : 08-08-01 22:06

> [...]
> simple spørgsmål er nu: "Hvilket lydkort kan jeg bruge til mit A7V-E
> bundkort, så jeg ikke får mere ballade"?

hent de nyeste 4in1 drivere 4.32 de skulle netop løse det problem nogen folk
har med sb live kortet og asus a7v bundkort.
jeg har selv sb live 1024 og a7v og det køre nu stabilt.

hvordan mærkede i problemet inden fixet kom med 4in1 driverne.
jeg mærkede især problemmet hvis jeg havde meget harddisk aktivitet.

Mvh danni plougmann

Fra : Wizeguy

Dato : 09-08-01 10:23

> [...]
> simple spørgsmål er nu: "Hvilket lydkort kan jeg bruge til mit A7V-E
> bundkort, så jeg ikke får mere ballade"?

Det bedste alternativ som kan købes i Danmark er Terratec DMX X-Fire 1024,
specielt med de nyeste drivere fra ftp.sensaura.com. Kortet understøtter 4
højtalere (plus aktiv subwoofer), og har optisk s/pdif udgang til en eksten
Dolby Digital dekoder. Vil du have 5.1 lyd i DVD såvel som spil, er der
desværre ingen alternativer til SB Live! 5.1. Phillips har lavet et nyt 5.1
lydkort, men det kan ikke købes i Danmark

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy