MS Windows
briani 27239
Teamviewer finder en dansk IP-adresse
Fra : Jet

Dato : 14-11-10 14:42

Hvordan kan man bruge Teamviewer til at koble op på en dansk IP-
adresse, kan Teamviewer selv søge efter en adgang ?

/jet

Fra : Ole C

Dato : 14-11-10 23:18

Jet skrev blandt andet:

> Hvordan kan man bruge Teamviewer til at koble op på en dansk IP-
> adresse, kan Teamviewer selv søge efter en adgang ?

Det tror jeg ikke.
Du skal have fat i "klienten", for eksempel på telefon, for at få den ID og
kode som optræder dér.
Læs evt.: http://www.teamviewer.com/da/products/security.aspx

--
vh
Ole C

Fra : -=JF=-

Dato : 15-11-10 00:12

Den 14/11/10 22.42, Jet skrev:
> kan Teamviewer selv søge efter en adgang ?

Nok ikke, for du skal jo have fat i maskinens IP, og prøv bare f.eks. at
forestille dig hvor mange maskiner verden over der hedder 192.168.1.x

--
Mhv.
John

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-10 01:28

Jet skrev:

> Hvordan kan man bruge Teamviewer til at
> koble op på en dansk IP-adresse

Jeg har ingen problemer med at koble op til
min gamle mor i Nordsjælland eller til min
søster i det vestlige England.

Hvad skal du med en ip-adresse?

Jeg logger på med brugernavn og adgangskode.

-
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk
http://webdesigngruppen.dk

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 15-11-10 01:53

On Sun, 14 Nov 2010 13:42:02 -0800 (PST), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>Hvordan kan man bruge Teamviewer til at koble op på en dansk IP-
>adresse, kan Teamviewer selv søge efter en adgang ?

Det ser ud til at TV når den starter op selv kobler sig op mod en
central server hvor man så at sig melder sig online.
Når man så vil koble sig til/på en anden PC der har TV kørende sker
det via denne centrale server og ikke direkte mellem de 2 PCer.

Det skulle dog være muligt at sætte TV op til at kører på en lokalnet
uden internetadgang og det sker så via IP adresse.

Ekstra, Options, general - connection on local network (via IP
adresse), vælg en passende indstilling.

/Hans

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 15-11-10 02:01

On Mon, 15 Nov 2010 03:53:19 +0300, Hans Kjærgaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>uden internetadgang og det sker så via IP adresse.
>
>Ekstra, Options, general - connection on local network (via IP

TV forklaring sakset fra hjælpen:
***********************
How to activate incoming LAN connections:
1. Click on Extras | Options | General
2. For Incoming LAN connections select the option accept from the drop
down menu.

How to Connect to a Partner
This part describes in simple steps, how to establish a LAN connection
between two TeamViewer full versions (TeamViewer QuickSupport does not
support this function).

How to establish a LAN connection:
1. Start TeamViewer.

2. Ask your Partner to start TeamViewer as well.

3. Ask your partner for his IP address and password.

4. Select the desired connection mode (Remote support, Presentation,
File transfer, VPN) and enter your partner's IP address in the field
ID in the section Create session.

5. Click on Connect to partner.
The dialog TeamViewer authentication will be displayed.

6. Enter the password of the remote computer.
You are connected to your partner's computer.
***********************

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-10 08:20

Hans Kjærgaard skrev:

> Det skulle dog være muligt at sætte TV op til at kører på en lokalnet
> uden internetadgang og det sker så via IP adresse.

Ja, det er nemt nok. I starten kunne jeg ikke finde ud af det.
Det skyldes at jeg bruger mange programmer uden installation, og
TV virker fint uden installation når man bruger internettet, men
LAN-adgangen kræver at programmet er installeret.

- Programmer der ikke er installeret? Hvordan det?

Mappen fra en tidligere installation ligger på D-drevet når jeg
lægger et nyt styresystem på eller gendanner et gammelt som ikke
omfatter installationen.

--
Bertel

Fra : Jet

Dato : 15-11-10 08:20

On 15 Nov., 03:00, Hans Kjærgaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> 6. Enter the password of the remote computer.
> You are connected to your partner's computer.

Tak - det kræver at man "kender" en god IP-adresse og har password
dertil ?
Der kan ikke søges efter et tilfældigt, der vil dele IP-adresse ?

Jeg blev spurgt om netop at "skaffe" adgang til en dansk IP-adresse,
selvom
opkoblingen bliver foretaget fra udlandet.

/jet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-11-10 16:46

On Mon, 15 Nov 2010 07:20:17 -0800 (PST), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>Tak - det kræver at man "kender" en god IP-adresse og har password
>dertil ?
Du skal kende IP adressen og passwordet, ellers kommer du ingen vejne.

>Der kan ikke søges efter et tilfældigt, der vil dele IP-adresse ?
Du kan jo bare prøve dig frem, der er nok af IP adresser at teste med,
men jeg tror du bliver træt inden det lykkedes.

Men har du forstået konceptet med TV ?
Altså begge partere skal køre TV, hvis ikke det er opfyldt så er dert
dømt "Ude" allerede her.

>Jeg blev spurgt om netop at "skaffe" adgang til en dansk IP-adresse,
>selvom opkoblingen bliver foretaget fra udlandet.
Ingen problem i det hvis fgl er opfyldt.
Begge partere kører TV.
Man skal have aktiveret inkomming LAN forbindelse.
Man skal kende IP og Password på den man vil koble sig op mod.

Det er nok lidt tricky med den IP adresse, for sidder man bag en NAT
skal der nok også port forwarding til.
Men sidder partneren på en offentlig IP så skulle det virke
out-of-the-box hvis ovenstående er opfyldt.

Men der er meget nemmere bare at bede ens partner om hans 9 cifferede
ID og password, og så bruge TV den vej rundt, det virker fint, jeg har
kørt op mod danske PCer på den måde fra forskellige steder udenfor
danmark.

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 09:10

Hans Kjaergaard skrev:

> Ingen problem i det hvis fgl er opfyldt.
> Begge partere kører TV.
> Man skal have aktiveret inkomming LAN forbindelse.
> Man skal kende IP og Password på den man vil koble sig op mod.

Nej, man skal ikke kende nogen IP. Man skal have klientens nummer
og pinkode oplyst af klientens bruger.

Kun når man køre LAN-mode, skal man bruge IP-numre.

--
Bertel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-11-10 12:11

On Tue, 16 Nov 2010 09:10:11 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Nej, man skal ikke kende nogen IP. Man skal have klientens nummer
>og pinkode oplyst af klientens bruger.
>
>Kun når man køre LAN-mode, skal man bruge IP-numre.
Jeg skriver også "Man skal have aktiveret inkomming LAN forbindelse",
som du jo også har med i citatet, hvorledes tolker du det ?

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-10 17:25

Hans Kjaergaard skrev:

> Jeg skriver også "Man skal have aktiveret inkomming LAN forbindelse",
> som du jo også har med i citatet, hvorledes tolker du det ?

Som underligt (selv om jeg ganske vist havde overset det).

Hvorfor tror du at spørgeren ikke kan finde sin egen LAN-pc? Jeg
tolkede hans spørgsmål som at han ville forbinde til en fjern pc,
og der skal han bruge internettet og de koder jeg omtalte.

Jeg har en lumsk mistanke om at han troede at man bare på må og
få kunne sidde og fjernstyre folks computere, men det er muligvis
forkert.

--
Bertel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-11-10 18:17

On Tue, 16 Nov 2010 17:25:06 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor tror du at spørgeren ikke kan finde sin egen LAN-pc?
Jeg tror han er lidt uheldig mht. at forklarer hvad det er han
egentlig vil.

>Jeg tolkede hans spørgsmål som at han ville forbinde til en fjern pc,
>og der skal han bruge internettet og de koder jeg omtalte.
Han kan også bruge IP adressen hvis ellers omstændighederne er til
det, jeg har beskrevet dette.

>Jeg har en lumsk mistanke om at han troede at man bare på må og
>få kunne sidde og fjernstyre folks computere, men det er muligvis
>forkert.
Det er en mulighed, men vi kan jo bede ham om at komme med en
uddybende forklaring, hvilket hermed er gjort.

/Hans