MS Windows
briani 27239
Bootmgr is missing
Fra : Anette

Dato : 13-11-10 17:33

Jeg sidder med en vens søns pc - har lovet at prøve at hjælpe - kender
faktisk ikke så meget til pc´en.

Dog ved jeg, det er en Pachard Bell - UDEN cd-rom-drev - mener den bør være
installeret med Windows XP, men kan det passe i forhold til en "bootmgr is
missing".

Nå, men findes der en måde at få repareret det? Jeg vil evt. kunne tilslutte
et ekstrernt cd-rom-drev. Har f.eks. en ERD commander at gøre godt med. Kan
den mon bruges til noget? Hjælp modtages med glæde.

A.

Fra : /John

Dato : 13-11-10 17:45

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev i en meddelelse

> findes der en måde at få repareret det?

Nogle bud:

http://www.google.com/search?q=bootmgr+is+missing

http://search.yahoo.com/search?p=bootmgr+is+missing

John

Fra : Anette

Dato : 13-11-10 19:05

Hej igen
Jeg er faktisk nogle af løsningsforslagene igennem - kunne ikke lade sig
gøre at fikse med at starte op på win7-cd. Nu vil jeg prøve at fixe fra
cmd - desværre er jeg lige nu strandet på, at jeg ikke kan få pc til skrive
/ (altså en skråstreg). Det er et vildt banalt spørgsmål, men håber alligeve
at een af jer kan hjælpe mig...

A.

Fra : Peter

Dato : 13-11-10 19:14

> [...]
> tilslutte et ekstrernt cd-rom-drev. Har f.eks. en ERD commander at gøre
> godt med. Kan den mon bruges til noget? Hjælp modtages med glæde.

Er du sikker på, at den booter på det rigtige drev?

PeterB

Fra : Anette

Dato : 13-11-10 19:34

> Er du sikker på, at den booter på det rigtige drev?
>
> PeterB

Jeps - var denne igennem:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/fixing-bootmgr-is-missing-error-while-trying-to-boot-windows-vista/

Selvfølgelig efter at have fået ændret boot-rækkefølgen i BIOS.

Den løb igennem fasen med at reparere - hvilken den så ikke kunne. Så nu vil
jeg prøve bootrec /fixboot - blot kan jeg ikke få fat i skråstregen over
7-tallet. Ved det blot er en dum lille tastekombination for at få fat i
disse tegn - bare ikke lige en viden jeg har

A.

Fra : A

Dato : 13-11-10 20:20

> [...]
> over 7-tallet. Ved det blot er en dum lille tastekombination for at få fat
> i disse tegn - bare ikke lige en viden jeg har

Nå jeg fandt ud af at det var "-" som udløser en "/".
Desværre hjalp det ikke at køre en "bootrec /bootfix"

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-11-10 20:27

On Sat, 13 Nov 2010 17:33:15 +0100, "Anette" <anettelinnea(@)pc.dk>
wrote:

> [...]
>missing".

>Nå, men findes der en måde at få repareret det? Jeg vil evt. kunne tilslutte
Ja det lyder som en god vej.

>Har f.eks. en ERD commander at gøre godt med.
>Kan den mon bruges til noget?
Ja, boot op på den, så kan du i det mindst få et overblik over hvad
der måtte være på disken, her er det værd al lægge mærke til
partitioner og deres størrelse og hvilket filsystem der er på dem.

/Hans