MS Windows
briani 27239
[Win7] Dual-monitor wallpaper - Hvordan?
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-11-10 14:15

Styresystem: Win7pro
Opløsning: 2x1920x1200 (=3840x1200)
Wallpaper: 3840x1200
Problem: Windows vil kun vise samme (del af) billede(t) på begge skærme.

Hvordan får jeg Windows til at vise venstre del af billedet på venstre
skærm og højre del af billedet på højre skærm?

Kan det lade sig gøre uden at skulle downloade et trediepartsprogram som
f.eks. Display Fusion?

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-11-10 15:04

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> skærm og højre del af billedet på højre skærm?
>
> Kan det lade sig gøre uden at skulle downloade et trediepartsprogram

Personlige indstillinger - skærmindstillinger. Her opsættes begge
skærme, og "udvid skrivebordet over til denne skærm".

På denne pc har jeg kun en skærm (på Vista), så jeg kan ikke umiddelbart
kontrollere de rigtige indstillinger, men på arbejdet har jeg to skærme
sat op på den måde du efterlyser (dog på XP).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-11-10 08:46

Den 13-11-2010 15:03, Erik Olsen skrev:

> Personlige indstillinger - skærmindstillinger. Her opsættes begge
> skærme, og "udvid skrivebordet over til denne skærm".

Det er allerede gjort. Ellers ville det være samme skærmbillede på
begge skærme (eller intet billede på den ene overhovedet).

Problemet er baggrundsbilledet. Det er stadig præcis det samme på begge
skærme.

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 11:07

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> [...]
> begge skærme (eller intet billede på den ene overhovedet).
>
> Problemet er baggrundsbilledet. Det er stadig præcis det samme på

Det fik du ikke forklaret særligt godt.

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre bortset fra at strikke et specielt
baggrundsbillede sammen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-11-10 21:26

Den 14-11-2010 11:07, Erik Olsen skrev:

> Det fik du ikke forklaret særligt godt.

Jeg skulle have skrevet "baggrundsbillede" i stedet for wallpaper?

> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre bortset fra at strikke et specielt
> baggrundsbillede sammen.

Det kunne det så heldigvis :)

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 21:29

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Jeg skulle have skrevet "baggrundsbillede" i stedet for wallpaper?

Nej, du skulle have skrevet det også i brødteksten. Det er en uskik at
skrive en vigtig oplysning kun i emnelinjen.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-11-10 06:42

Den 14-11-2010 21:28, Erik Olsen skrev:

> Nej, du skulle have skrevet det også i brødteksten. Det er en uskik at
> skrive en vigtig oplysning kun i emnelinjen.

Det ved jeg. Derfor skrev jeg det også i brødteksten.
Men det skulle nok have stået lidt tydeligere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-10 19:48

Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> Problem: Windows vil kun vise samme (del af) billede(t) på begge skærme.

> Hvordan får jeg Windows til at vise venstre del af billedet på venstre
> skærm og højre del af billedet på højre skærm?

Du splitter billedet op i to halvdele.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-11-10 01:07

> Du splitter billedet op i to halvdele.

Hvordan konfigurere man Windows til at vise forskellig baggrund på
skærmene? Jeg kan ikke lige finde indstillingen...

- Chano Andersen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-11-10 08:44

> Du splitter billedet op i to halvdele.

Seriøst?
Det skal gøres så manuelt/besværligt?

Så tror jeg alligevel jeg henter Display Fusion.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-11-10 09:03

Den 13-11-2010 14:14, Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> [...]
> skærm og højre del af billedet på højre skærm?
>
> Kan det lade sig gøre uden at skulle downloade et trediepartsprogram som

Det kunne det. Med blot et minimum af fiflen.

1. Højreklik på baggrunden > Personalization > Desktop Background
2. Tryk på Browse, find og vælg billedfilens folder
3. Vælg billedet
4. Sæt billedets position til Tile

Bemærk at den venstre del af billedet dukker op på den primære
monitor... Som hos mig desværre er den højre monitor.

Bemærk især også at punkt 2 er nødvendig!
Højreklikker du blot på et billede i en browser eller et
billedviser-program og vælger "brug som baggrund", vil Windows gemme en
nedskaleret version af billedet, og bruge denne. Du vil da få noget
andet end ønsket, f.eks. 4 tiles af billedet fordelt på de 2 skærme.
Det var dér mit problem lå.

Du kan sagtens bruge denne indstilling på flere billeder, og lade
windows skifte dem regelmæssigt - også hvis de ikke alle er dual-monitor
billeder.