MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Standardprogrammer i Windows
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 12-11-10 11:05

?Jeg kører Windows 7 Home Premium. - Som standard er Microsoft Outlook sat
som mailprogram. Det vil sige, at når man skal sende en mail via en
hjemmeside, så er det automatisk Outlook, der forsøger at installere sig
selv.
Man kan selvfølgelig selv vælge standardprogram i IE, men af de
valgmuligheder, der er, og det er mange, figurerer G-mail ikke. - Det er den
jeg bruger, og hvordan får jeg den puttet ind som standardprogram??
Mvh
Erik

Fra : Ole C

Dato : 12-11-10 12:01

Erik Kirkeby skrev blandt andet:

> ?Jeg kører Windows 7 Home Premium. - Som standard er Microsoft
> Outlook sat som mailprogram.

Næppe.
Outlook er ikke en del af Windows 7, men af Office.

> Det vil sige, at når man skal sende en
> mail via en hjemmeside, så er det automatisk Outlook, der forsøger at
> installere sig selv.

Kun hvis Outlook er valgt som standardprogram for mails.

Også i Windows 7 må der være et punkt der hedder noget i retning af "Angiv
programadgang og standarder".
Kig i "Hjælp".

> Man kan selvfølgelig selv vælge standardprogram i IE,

Hvilken version af IE?

> men af de
> valgmuligheder, der er, og det er mange, figurerer G-mail ikke. - Det
> er den jeg bruger, og hvordan får jeg den puttet ind som
> standardprogram??

Det lyder som om du vil have web-udgaven af Gmail som standardprogram? Det
tror jeg ikke du kan.
Men Outlook kan sættes op til at bruge din Gmail-konto:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=86373

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 12-11-10 12:14

Ole C skrev:

>Det lyder som om du vil have web-udgaven af Gmail som standardprogram? Det
>tror jeg ikke du kan.

Jeg har gmail som standardprogram (mailto:links)
Det kan bestemmes i Gmail notifier options.

Hilsen emj

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 12-11-10 12:32

?

"emjeppesen" skrev i meddelelsen

Ole C skrev:

> [...]
>tror jeg ikke du kan.

Jeg har gmail som standardprogram (mailto:links)
Det kan bestemmes i Gmail notifier options.

Tak for tippet. - Nu ser jeg, om det så også virker i praksis!
Hilsen
Erik

Fra : emjeppesen

Dato : 12-11-10 17:35

Erik Kirkeby skrev:

>?

Du ved åbentbart ikke, hvad Gmail notifier er.
Det er et lille program, som viser en blå kuvert nede ved uret på din
pc, når der er nye ulæste mail i din gmail
Kan hentes her
http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 12-11-10 15:58

emjeppesen skrev blandt andet:

> Jeg har gmail som standardprogram (mailto:links)
> Det kan bestemmes i Gmail notifier options.

Ok - man lærer hver dag

--
vh
Ole C